استراتژی تبلیغات رایگان گوگل

استراتژی تبلیغات رایگان گوگل

یک استراتژی تبلیغات رایگان گوگل که به خوبی اجرا شده باشد، کلید افزایش تبدیل و درآمد برای کسب و کار شما است. گوگل نه تنها پرکاربردترین موتور جستجوی جهان است، بلکه پربازدیدترین موتور جستجو در بین تمامی وب سایت ها نیز هست.

اهمیت استراتژی تبلیغات رایگان گوگل

با گزارش 2+ تریلیون جستجوی گوگل در سال، توجیه نکردن استفاده از Google Ads دشوار است. برای شروع، تبلیغات گوگل شما را در مقابل مخاطبان زیادی قرار می دهد، اما یک استراتژی تبلیغات رایگان گوگل محکم، شما را در مقابل مخاطبان مناسب نیز قرار می دهد.

امکانات هدف گیری تقریباً بی پایان است. شما می توانید تبلیغات خود را تقریباً در مقابل هر نوع مشتری که فکر می کنید قرار دهید و می توانید این کار را در هر مرحله از سفر خریدار انجام دهید. خواه فروشگاه شما کالاها و خدمات پرمصرف را بفروشد، یا پیشنهادات شما برای یک بازار خاص طراحی شده باشد، Google Ads می تواند به شما در یافتن خریداران مناسب کمک کند. در نهایت، می‌توانید عملکرد تبلیغات خود را ردیابی کنید و موفقیت خود را اندازه‌گیری کنید.

اصول استراتژی تبلیغات رایگان گوگل

بنابراین، با در نظر گرفتن همه این موارد، بیایید بررسی کنیم که چگونه می توانید یک استراتژی برنده ایجاد کنید تا بیشترین بهره را از کمپین های تبلیغاتی گوگل خود ببرید.

سایت خود را به Google Merchant Center، Ads و Analytics متصل کنید

اگر سایت شما قبلاً به Google Analytics، Google Merchant Center و Google Ads متصل نیست، ابتدا باید مطمئن شوید که این کار را انجام می دهید. Google Merchant Center جایی است که خرده‌فروشان می‌توانند داده‌های محصول را برای نمایش در فهرست‌های رایگان و کمپین‌های خرید گوگل آپلود یا همگام‌سازی کنند.

استراتژی تبلیغات رایگان گوگل
استراتژی تبلیغات رایگان گوگل

برنامه‌های افزودنی به‌طور یکپارچه فروشگاه شما را با ابزارهای گوگل برای فهرست‌بندی و تبلیغات محصولات در Google Shopping و ردیابی عملکرد مستقیماً از داشبورد شما همگام‌سازی می‌کنند.

مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید

قبل از اینکه استراتژی خود را بسازید، باید طوفان فکری انجام دهید. اگر از قبل این موارد را نمی دانید، مشخص کنید که کسب و کار شما باید روی چه چیزی تمرکز کند و جمعیت هدف شما چه کسی است. از خود سؤالات مرتبط در مورد نوع شخصی که محصولات شما برای آنها جذاب است بپرسید:

  • چه محصولات دیگری را دوست دارند بخرند؟
  • آنها کجا زندگی می کنند؟
  • شغل آنها چیست؟
  • سرگرمی های آنها چیست؟
  • محدوده سنی آنها چقدر است؟
  • از کجا خرید می کنند؟
  • از چه عباراتی برای جستجو استفاده می کنند؟
  • آیا آنها در درجه اول مرد هستند؟ مونث؟ هر دو؟
  • آیا می خواهم مشتریان گذشته و فعلی را هدف قرار دهم؟
  • آیا فهرستی از ایمیل های مشتری دارم که بتوانم از آنها برای پیدا کردن انواع مشابه خریداران استفاده کنم؟

به خاطر داشته باشید که استراتژی های هرکس بر اساس آنچه می فروشد متفاوت است. سوالات هدف گیری جمعیت شناختی خود را به ترکیبی که احساس می کنید مختص محصولات شما است اضافه کنید.

مشتریان بالقوه ممکن است محصولات شما را با نام جستجو کنند یا اگر مردم هرگز نام محصول شما را نشنیده اند، ممکن است لازم باشد با هدف قرار دادن موضوعاتی که آنها در حال مطالعه در مورد آنها هستند، در مقابل مخاطب ایده آل خود قرار بگیرید. هنگامی که تبلیغات خود را به این افراد نشان دادید، می‌توانید با بازاریابی مجدد و ارائه تبلیغات مرتبط در تجربه مرور آن‌ها در تلاش برای متقاعد کردن آنها برای خرید محصول خود،  با آنها ارتباط برقرار کنید .

استفاده از ابزارهای گوگل را فراموش نکنید. Grow My Store یک ارزیابی وب سایت با بینش های دقیق و توصیه های سفارشی ارائه می دهد تا به شما در بهبود عملکرد سایت کمک کند. Google Trends محبوبیت عبارات و موضوعات مختلف جستجو را از طریق داده‌های جستجوی گوگل در زمان واقعی و تاریخی نشان می‌دهد.

هنگامی که مشخص کردید چه کسی را هدف قرار می دهید، زمان آن است که استراتژی کمپین خود را تنظیم کنید.

انواع تبلیغات را انتخاب کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند

اهداف و استراتژی تبلیغات رایگان گوگل شما نوع تبلیغاتی را که می خواهید اجرا کنید مشخص می کند. حداقل باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید بر جذب خریداران بالقوه تمرکز کنید یا تبدیل و حفظ مشتریان. برخی از انواع تبلیغات گوگل ممکن است بهتر از دیگران برای کسب و کار شما مناسب باشند. در زیر انواع تبلیغاتی را که ممکن است بخواهید روی آنها تمرکز کنید را بررسی می کنیم:

جستجوی تبلیغات

تبلیغات جستجو برای دنبال کردن کاربرانی که به طور فعال عبارات مرتبط با تجارت شما را جستجو می کنند ایده آل هستند. این نوع تبلیغات جستجو راهی عالی برای هدف قرار دادن مشتریان در زمان واقعی برای نتایج فوری هستند.

قبل از ایجاد اولین کمپین خود، باید کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید. اصطلاح «کلید واژه‌ها» به نظر می‌رسد که باید کلمات جداگانه باشند، اما آنها واقعاً «عبارات کلیدی» هستند. اگر از کلمات متعددی استفاده کنید که بسیار خاص هستند، در مقابل اصطلاحات تک کلمه ای عمومی، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. اصطلاحات عمومی و گسترده ممکن است ترافیک زیادی ایجاد کند، اما منجر به فروش کمتر می شود. هرچه بیشتر کلمات کلیدی خود را در یک نوع جستجوی خاص هدف قرار دهید، احتمال تبدیل شما بیشتر خواهد بود.

Google Ads Keyword Planner می تواند در این مورد کمک کند. این اطلاعات را برای زمانی که آماده راه اندازی کمپین خود هستید، در دسترس داشته باشید.

استراتژی تبلیغات رایگان گوگل
استراتژی تبلیغات رایگان گوگل
تبلیغات خرید

تبلیغات خرید عکس های واقعی محصول یا خدمات شما را نشان می دهد. آنها همچنین قیمت ها و اطلاعاتی در مورد فروشگاه شما ارائه می دهند، بدون اینکه به دید باور نکردنی برای محصولات شما اشاره کنیم. تنظیم تبلیغات خرید آسان است و می تواند یکی از موثرترین راه ها برای افزایش فروش باشد. به جای کلمات کلیدی، آگهی‌های خرید از داده‌های محصول در Merchant Center شما استفاده می‌کنند تا نحوه نمایش تبلیغات خود را در جستجوهای مرتبط تعیین کنند.

کمپین های خرید هوشمند می توانند راه اندازی و مدیریت کمپین را با استفاده از مناقصه خودکار و قرار دادن تبلیغات برای تبلیغ محصولات شما در سراسر شبکه های گوگل ساده کنند. با کمپین‌های خرید هوشمند، گوگل از یادگیری ماشینی برای ایجاد و نمایش فید محصول شما در انواع تبلیغات در سراسر شبکه خود استفاده می‌کند.

نمایش تبلیغات

تبلیغات نمایشی تبلیغاتی مبتنی بر تصویر هستند که در طیف گسترده ای از وب سایت ها نشان داده می شوند. آنها می توانند برای یافتن مشتریانی که احتمالاً به محصول شما علاقه مند هستند، اما هنوز از وجود آن اطلاعی ندارند، عالی باشند. از آنها برای هدف قرار دادن بازدیدکنندگان بر اساس مواردی مانند جمعیت شناسی، علایق و نوع محتوایی که مشاهده می کنند استفاده کنید.

بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد یک استراتژی تبلیغات رایگان گوگل موثر است که می توانید با هر یک از انواع تبلیغات فوق استفاده کنید. این نوع بازاریابی به شما امکان می دهد تبلیغات خود را به افرادی که قبلاً از برنامه تلفن همراه شما استفاده کرده اند یا از وب سایت شما بازدید کرده اند نشان دهید.

می توانید حتی پیشرفته تر شوید و لیست مشتریان خود را در Google Ads آپلود کنید (البته مطمئن شوید که آنها مشتریانی هستند که شرکت کرده اند). شما باید با ارائه چیزهایی مانند کتاب های الکترونیکی رایگان و راهنماها در ازای اطلاعات بیشتر، به کسب اطلاعات بیشتر درباره مخاطبان خود ادامه دهید. این مخاطبان به احتمال زیاد به پیشنهادات شما نسبت به جو معمولی علاقه مند هستند. بنابراین ارزش آن را دارد که بودجه ای جداگانه برای ادامه پرورش آنها اختصاص دهیم.

بازاریابی مجدد پویا

بازاریابی مجدد پویا یک قدم فراتر از بازاریابی مجدد استاندارد است. به شما این امکان را می دهد که تبلیغات بازدیدکنندگان بازگشتی را نشان دهید که محصولات یا خدمات خاصی را که قبلاً در سایت شما مشاهده کرده اند را نشان می دهد. با ایجاد فید شروع کنید که شامل تمام محصولات یا خدمات شما علاوه بر جزئیاتی مانند قیمت، مشخصات، شناسه محصول و تصاویر باشد. این جزئیات به طور خودکار در تبلیغات پویا کشیده می شود تا بازدیدکنندگان قبلی را برای تکمیل فروش به سایت شما بازگرداند. همچنین شایان ذکر است که می توانید از این تاکتیک برای فروش به مشتریان فعلی خود استفاده کنید.

شناخت شاخص های کلیدی عملکرد (KPI)

همچنین باید KPI های خود را در نظر بگیرید. آیا اگر تبلیغاتی با تعداد زیادی کلیک انجام شود اما تبدیلی نداشته باشد، همچنان موفق است؟ معیارهای اصلی زیر بر نحوه ارزیابی شما در رسیدن به اهداف تبلیغاتی خود تأثیر می گذارد:

  • تعداد کلیک ها: تعداد کلی دفعاتی که یک تبلیغ کلیک شده است
  • نرخ کلیک (CTR): درصد بینندگانی که روی تبلیغ کلیک کردند
  • نرخ تبدیل: درصدی از افرادی که روی تبلیغ شما کلیک کردند و در واقع محصول شما را خریدند
  • تبدیل‌های بازدید از طریق: تعداد افرادی که آگهی شما را دیدند، روی آن کلیک نکردند، اما در نهایت به وب‌سایت شما رفتند و خرید کردند.

کمپین(های) خود را آماده و اجرا کنید

مطمئن شوید که کمپین ها، تبلیغات و گروه های تبلیغاتی جداگانه خود را با توجه به اهداف و مخاطبانی که می خواهید بیشتر روی آنها تمرکز کنید ایجاد کنید.

استراتژی خود را بر اساس داده های عملکرد تبلیغات و تغییرات کسب و کار خود تنظیم کنید

با استفاده از فهرست‌ها و آگهی‌های گوگل و کمپین خرید هوشمند، تبلیغات شما به‌طور خودکار پیشنهادهایی را پیدا می‌کند که بیشترین ارزش را با استفاده از الگوریتم حداکثر کردن ارزش تبدیل گوگل ایجاد می‌کنند.

اگر تبلیغاتی را با فرآیند مناقصه دستی اجرا می کنید، مرتباً عملکرد تبلیغات خود را بررسی کنید. استراتژی پیشنهادی خود را تنظیم کنید و پیشنهادات خود را با توجه به اهداف KPI خود و نحوه، زمان و مکان جستجوی افراد تنظیم کنید.

علاوه بر توجه به شاخص های کلیدی عملکرد، باید کمپین های خود را با تکامل کسب و کار و مخاطبان خود تنظیم کنید. اگر از آخرین باری که بازار خود را تعریف کرده اید چندین سال یا بیشتر می گذرد، دوباره این روند را طی کنید. با استفاده از داده‌های مشتریان گذشته و تحقیق در مورد جمعیت‌شناسی جدید که می‌خواهید پرورش دهید، به طور دوره‌ای به مخاطبان هدف خود مراجعه کنید.

استراتژی تبلیغات رایگان گوگل
استراتژی تبلیغات رایگان گوگل

ترافیکی که اهمیت دارد را هدف قرار دهید

استفاده از Google Ads یک راه هوشمند برای هدایت ترافیک مناسب به سمت کسب و کار شما است. اگرچه درست است که در ابتدا مقداری منحنی یادگیری وجود دارد، اما ارزش تلاش را دارد. متنوع کردن استراتژی تبلیغات رایگان گوگل شما می تواند به گسترش دسترسی کلی شما کمک کند و راه حل های خودکار مانند خرید هوشمند می توانند با عدم نیاز به انتخاب کلمات کلیدی در وقت شما صرفه جویی کنند و اگر در حال اجرای یک استراتژی محکم و خوش ساخت هستید، می توانید هدف گذاری خود را سفارشی کنید، آگاهی از برند خود را ایجاد کنید، به مخاطبان انبوهی دست یابید و بازگشت سرمایه خود را به حداکثر برسانید.

نکات تبلیغاتی گوگل

اکنون که می دانید چگونه یک استراتژی تبلیغات رایگان گوگل داشته باشید، در اینجا چند نکته کوتاه یا بهترین روش برای کمک به ایجاد کمپین های موفق آورده شده است.

از این به عنوان یک چک لیست استفاده کنید که می توانید بارها و بارها به آن مراجعه کنید.

۱- هدف مشخصی داشته باشید.

بسیار مهم است که قبل از ایجاد تبلیغ، اهداف خود را مشخص کنید، به جای اینکه ابتدا یک تبلیغ ایجاد کنید و سپس آن را متناسب با اهداف خود تغییر دهید. با تیم بازاریابی خود بنشینید تا یک برنامه تبلیغاتی آماده کنید و اهداف هوشمندانه را برای کمپین های تبلیغاتی گوگل خود ایجاد کنید.

2. یک صفحه فرود مرتبط ایجاد کنید.

زمانی که هنگام ایجاد تبلیغ از شما خواسته می شود URL خود را اضافه کنید، مطمئن شوید که URL ارائه شده به صفحه فرود مربوطه منتهی می شود. ا

بنابراین، صفحات فرود خود را بهینه کنید تا تبلیغ شما به تبدیل یک بازدیدکننده کنجکاو به مشتری پولی کمک کند.

3. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

کلمات کلیدی بسیار مهم هستند، بنابراین درست است که بهترین ها را برای تبلیغ خود انتخاب کنید.

کلمات کلیدی دم بلند برخی از بهترین انواع کلمات کلیدی هستند زیرا بسیار خاص هستند و می توانند یک تجارت را هدف قرار دهند.

4. فرآیند را خودکار کنید.

می‌توانید با بهینه‌سازی فرآیند مناقصه، تبدیل‌ها را به حداکثر برسانید. ابزارهایی مانند Smart Bidding بسته به شانس موفقیت، می توانند پیشنهادات را برای شما افزایش یا کاهش دهند.

5. از افزونه های تبلیغاتی استفاده کنید.

برنامه های افزودنی می توانند عملکرد تبلیغات شما را تا حدی بالا ببرند. این برنامه‌های افزودنی به شما امکان می‌دهند مکان‌ها، خدمات، کالاها یا تبلیغات فروش خود را مشخص کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک شماره تلفن در آگهی خود بگنجانید تا افراد بتوانند فوراً با شما تماس بگیرند و خدمات شما را جویا شوند.

6. از کلمات کلیدی منفی استفاده کنید.

Google Ads به شما امکان می دهد کلمات کلیدی منفی را وارد کنید. استفاده از این کلمات کلیدی نشان می دهد که محصول یا خدمات شما چه چیزی نیست، بنابراین از نمایش شما در SERP های نامربوط جلوگیری می کند.

کلمات کلیدی منفی یک ابزار فیلتر تبلیغاتی هستند که به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغات برای کاربرانی که از کلمات یا عبارات خاصی استفاده می کنند نمایش داده نمی شود. کلمات کلیدی منفی به بازرگانان تجارت الکترونیک کمک می کنند تا با هدف بالاتری به کاربران دسترسی پیدا کنند و در نتیجه بازده بازاریابی بالاتری را به همراه دارند.

هدف اصلی تبلیغات متنی، ارائه تبلیغات مفید و مرتبط به افراد در هنگام جستجوی یک عبارت خاص است. این معمولاً با درک هدف جستجو و یافتن تبلیغات مرتبط انجام می‌شود برای مثال، شخصی که عبارت «خرید رایانه به‌صورت آنلاین» را جستجو می‌کند احتمالاً به دنبال یک فروشگاه آنلاین برای خرید رایانه است.

با این حال، برخی از کلمات کلیدی نشان دهنده فقدان قصدی هستند که احتمالاً ROI منفی ایجاد می کند. کلمات کلیدی منفی راهی برای حذف تبلیغات از نمایش برای جستجوهای خاص ارائه می دهند. این به ویژه برای کمپین هایی که تطبیق گسترده یا تطبیق عبارت را ارائه می دهند مفید است.

7. استراتژی خود را اندازه گیری و بهبود بخشید.

هنگامی که تبلیغات خود را با Google Analytics ادغام می کنید، می توانید معیارهای مهمی مانند محبوبیت صفحه، کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را ایجاد می کنند و موارد دیگر را دنبال کنید.

جمع آوری و تجزیه و تحلیل این معیارها و سایر معیارها به شما کمک می کند تا کیفیت تبلیغات خود را بهبود بخشید، تبدیل های خود را افزایش دهید و درآمد را در طول زمان افزایش دهید.

تبلیغات خرید چیست؟

تبلیغات خرید عکس های واقعی محصول یا خدمات شما را نشان می دهد. آنها همچنین قیمت ها و اطلاعاتی در مورد فروشگاه شما ارائه می دهند، بدون اینکه به دید باور نکردنی برای محصولات شما اشاره کنیم. تنظیم تبلیغات خرید آسان است و می تواند یکی از موثرترین راه ها برای افزایش فروش باشد. به جای کلمات کلیدی، آگهی‌های خرید از داده‌های محصول در Merchant Center شما استفاده می‌کنند تا نحوه نمایش تبلیغات خود را در جستجوهای مرتبط تعیین کنند.

کلمات کلیدی منفی چیست؟

کلمات کلیدی منفی یک ابزار فیلتر تبلیغاتی هستند که به تبلیغ کنندگان این امکان را می دهد تا اطمینان حاصل کنند که تبلیغات برای کاربرانی که از کلمات یا عبارات خاصی استفاده می کنند نمایش داده نمی شود. کلمات کلیدی منفی به بازرگانان تجارت الکترونیک کمک می کنند تا با هدف بالاتری به کاربران دسترسی پیدا کنند و در نتیجه بازده بازاریابی بالاتری را به همراه دارند.

چه معیارهایی در رسیدن به هدف تبلیغاتی تاثیر دارد؟

تعداد کلیک ها: تعداد کلی دفعاتی که یک تبلیغ کلیک شده است
نرخ کلیک (CTR): درصد بینندگانی که روی تبلیغ کلیک کردند
نرخ تبدیل: درصدی از افرادی که روی تبلیغ شما کلیک کردند و در واقع محصول شما را خریدند
تبدیل‌های بازدید از طریق: تعداد افرادی که آگهی شما را دیدند، روی آن کلیک نکردند، اما در نهایت به وب‌سایت شما رفتند و خرید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *