اهمیت تبلیغات رایگان گوگل

اهمیت تبلیغات رایگان گوگل

آیا تبلیغات گوگل ارزشش را دارد؟ مزایا و معایب و اهمیت تبلیغات رایگان گوگل چیست؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ دهید.

مزایا و معایب و اهمیت تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

اگر از خود می‌پرسید «آیا تبلیغات گوگل ارزشش را دارد و مزایا و اهمیت تبلیغات رایگان گوگل چیست»، این مقاله دقیقاً همان چیزی است که به دنبال آن هستید. بیاید به 17 مزایا و معایب Google Ads برای کسب و کار خدماتی شما بپردازیم.

مزایای تبلیغات گوگل:

ابتدا به بررسی مزایای تبلیغات گوگل می پردازیم.

1. نتایج فوری

اولین چیزی که باید فهمید این است که Google Ads توانایی ایجاد نتایج فوری را دارد. این مهم است زیرا بسیاری از استراتژی‌های تولید ترافیک دیگر مانند ایجاد محتوا، وبلاگ نویسی و رسانه‌های اجتماعی ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا در مقیاس اجرا شوند.

Google Ads می تواند نتایج فوری ایجاد کند زیرا از روش راه اندازی گوگل استفاده می کند. وقتی چیزی را با گوگل جستجو می کنید، تبلیغات را در بالا و کنار صفحه نمایش خود مشاهده می کنید. آنها اغلب با آنچه شما جستجو می‌کردید بسیار مرتبط هستند، بنابراین توجه بیننده را جلب می‌کنند و سپس ترافیک آن‌ها را به وب‌سایت شما وارد می‌کنند.

2. توانایی تست و آزمایش

تبلیغات گوگل به دلیل توانایی آزمایش ارزش امتحان کردن را دارد.

Google Ads به شما این امکان را می دهد که آزمایش کنید چه چیزی در چند روز یا چند هفته نتیجه می گیرد و چه چیزی نتیجه نمی دهد.

هر آزمایش تبلیغاتی نتایج متفاوتی به همراه خواهد داشت زیرا همه آزمایش‌ها شبیه هم نیستند. به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید یک کمپین تبلیغاتی را برای یک مجموعه از کلمات کلیدی مبتنی بر سرویس یک ماه اجرا کنید و سپس در ماه بعد آن را با اجرای تبلیغات برای سرویس دیگری تغییر دهید. حتی با یک مخاطب، این دو آزمایش نتایج متفاوتی را ایجاد خواهند کرد، زیرا به احتمال زیاد، افراد مختلف ترجیح می دهند خدمات متفاوتی را خریداری کنند. Google Ads به شما این امکان را می‌دهد تا آنچه را که به سرعت کار می‌کند، از طریق آزمایش بیابید و به شما امکان دسترسی آسان به ابزارهای تست تقسیم مانند Google Optimize را می‌دهد. این ممکن است به شما کمک کند ماه ها یا سال ها آزمون و خطا را یکباره حذف کنید.

اهمیت تبلیغات رایگان گوگل
اهمیت تبلیغات رایگان گوگل

3. نتایج را اندازه گیری کنید

Google Ads به شما توانایی بی نظیری برای اندازه گیری نتایج خود می دهد. پس از هر کمپین تبلیغاتی، می‌توانید از داشبورد برای تعیین دقیق عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید. می‌توانید ببینید چه کلمات کلیدی بهترین نتایج را دارند، چه زمان‌هایی از روز بیشترین تعداد کلیک را دارند، چه تبلیغات خاصی بهترین تبدیل را دارند و غیره. این گزینه یکی از مهم ترین دلایل اهمیت تبلیغات رایگان گوگل است.

4. تبلیغات هدفمند

توانایی هدف قرار دادن مخاطبان دقیق خود یا دستیابی به مخاطبان جدید باعث می شود تبلیغات گوگل ارزش صرف کردن زمان را داشته باشد.

در گذشته هدف گذاری تبلیغات شما تقریبا غیرممکن بود. ممکن است بتوانید یک ایستگاه تلویزیونی، یک برنامه رادیویی خاص یا محله ای را برای ارسال آگهی انتخاب کنید. پلتفرم های تبلیغاتی تبلیغات گوگل به شما این امکان را می دهد که بر اساس مکان، علایق، کلمات کلیدی، زمان روز، سن، نوع دستگاه و موارد دیگر هدف گذاری کنید.

تبلیغات بیش از حد هدفمند به شما این امکان را می دهد که هزینه ها را کاهش دهید و فقط به مخاطبانی دسترسی پیدا کنید که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند هستند.

5. دسترسی متنوع جغرافیایی

Google Ads با انتخاب مناطق، شهرها یا کشورهای خاصی که تبلیغات خود را محدود کنید، دسترسی جغرافیایی متنوعی به شما می دهد. اگر می‌خواهید تبلیغ شما فقط در ایران نمایش داده شود اما در خارج از آن کشور چیزی نمایش داده نشود، به شما این امکان را می‌دهد. این امر باعث می شود شرکت ها در بازارهای کوچکتر یا در شهرهای محلی به راحتی بتوانند بر مخاطبانی که برای آنها مهم است تأثیر بگذارند.

6. جستجوگران با هدف بالا

گوگل به دلیل هدف افرادی که از گوگل استفاده می کنند، یک پلت فرم تبلیغاتی قدرتمند است. برخلاف افرادی که در اکثر وب سایت های رسانه های اجتماعی هستند، کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند فعالانه به دنبال حل یک مشکل هستند. خود را به عنوان مثال در نظر بگیرید. احتمالاً شما این وبلاگ را از طریق یک موتور جستجو پیدا کرده اید زیرا به طور فعال سعی می کنید بفهمید که آیا تبلیغات گوگل ارزش صرف زمان برای شما را دارد یا خیر. اگر تصمیم گرفتید که تبلیغات گوگل ارزش این را دارد، از خود می‌پرسید که آیا می‌خواهید خودتان آن را راه‌اندازی کنید یا می‌خواهید با یک شرکت بازاریابی کار کنید. شما برای حل یک مشکل انگیزه دارید به همین دلیل این مقاله را پیدا کردید. همین امر در مورد مشتریان شما نیز صادق است. آنها در گوگل به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند. وقتی در گوگل تبلیغ می کنید، برای صدها یا هزاران خریدار با انگیزه تبلیغ می کنید!

7. قابلیت بازاریابی مجدد

Google Ads به شما این امکان را می دهد که تبلیغات خود را به افرادی که قبلاً از وب سایت شما بازدید کرده اند اما هنوز اقدامی نکرده اند نشان دهید. به این بازاریابی مجدد می گویند و این یک راه عالی برای یادآوری همه محصولات یا خدماتی است که مخاطبان شما به آن علاقه مند هستند و اکنون مایلید دوباره به آنها بدهید.

همیشه بهترین راه این نیست که با تبلیغات بازاریابی مجدد شروع کنید، اما زمانی که به درستی استفاده شود قدرتمند است و می تواند قدرتمند ترین دلیل اهمیت تبلیغات رایگان گوگل باشد.

8. باعث افزایش سرنخ ها و مشتریان می شود

تبلیغات گوگل یکی از بهترین ابزارها برای تولید سرنخ است. اگر کمپین های شما به درستی تنظیم شده باشند، این پتانسیل را دارد که سرنخ های بسیار هدفمند را به وب سایت، فرم انتخاب یا سایر دارایی های آنلاین شما ارسال کند.

تبلیغات گوگل به شما این امکان را می دهد که بر افرادی تمرکز کنید که در جستجوی آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد هستند. این بدان معنی است که می توانید به طور مداوم جستجوهای خود را اصلاح کنید تا فقط افرادی که می خواهند محصولات یا خدمات شما را بخرند از طریق این پلت فرم به وب سایت شما ارسال شوند.

9. از منابع ترافیکی عظیم و باکیفیت بهره می برد

به دلیل تسلط گوگل بر بازار و پایگاه عظیم مشتریان، این غول جستجو می‌تواند هر روز حجم عظیمی از ترافیک را برای کسب‌وکارها ارسال کند، اگر آن کسب‌وکارها زمان لازم برای آن را داشته باشند.

اهمیت تبلیغات رایگان گوگل
اهمیت تبلیغات رایگان گوگل

گوگل به نمایش محتوا و تبلیغات مرتبط افتخار می کند و این شرکت همچنان به تکامل و بهبود الگوریتم های موتور جستجوی خود برای تولید مرتبط ترین نتایج جستجو و تبلیغات ادامه می دهد. این تأثیر مثبتی برای کسب‌وکارهایی دارد که از طریق Google Ads تبلیغ می‌کنند، زیرا این تبلیغات سرنخ‌ها و بازدیدکنندگان با کیفیت بالا را به وب‌سایت کسب‌وکار، فروشگاه تجارت الکترونیک، فرم انتخاب یا سایر دارایی‌های آنلاین ارسال می‌کنند. افرادی که گوگل برای شما ارسال می کند بیشتر از افرادی که از منابع دیگر می آیند مشتری می شوند، در لیست ایمیل شما شرکت می کنند، اطلاعاتی را درخواست می کنند یا هر اقدامی را که می خواهید انجام می دهند.

10. در مورد بازار خود اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

این مهم است که به ذهن مشتریان ایده آل خود وارد شوید. درک مخاطبان، برخورد با مشتریان و یافتن خواسته های آنها را بسیار آسان تر می کند. با این حال، انجام این کار بسیار دشوار است. روش‌های سنتی، مانند پرسشنامه و مصاحبه، نتایج محدودی تولید می‌کنند.

از سوی دیگر، Google Ads اطلاعاتی در مورد عادات و الزامات مشتری ارائه می دهد که صاحبان مشاغل نسل های قبلی فقط می توانستند در مورد آنها رویا داشته باشند.

شما می‌توانید از این اطلاعات برای بهبود محصولات و خدمات خود و همچنین برای اصلاح تلاش‌های بازاریابی خود استفاده کنید تا زمان خود را برای افرادی که علاقه‌ای به آنچه شما ارائه نمی‌دهید هدر ندهید.

گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغاتی است که تاکنون ساخته شده است. هر روز با میلیون ها جستجوی کاربران اینترنتی سروکار دارد و سپس به صاحبان مشاغل فرصتی منحصر به فرد می دهد تا بسیاری از این افراد را به مشتریان و مشتریان تجاری تبدیل کنند.

بسیاری از کسب و کارها در تبلیغات گوگل خاموش می شوند، به خصوص اگر با نحوه کار این پلت فرم آشنا نباشند. با این حال، اگر در مورد استراتژی تبلیغات آنلاین خود هوشمند باشید، پاداش های Google Ads و مزایا و اهمیت تبلیغات رایگان گوگل می تواند بسیار زیاد باشد.

معایب تبلیغات گوگل

در ادامه به بررسی معایب تبلیغات گوگل می پردازیم.

1. تنهایی هیچ کاری انجام نمی دهد

مانند هر سیستم تبلیغاتی، تبلیغات به خودی خود بی فایده هستند زیرا ساختار وب سایت و صفحات فرود است که در نهایت مشتریان بالقوه را متقاعد می کند که خرید کنند. اگر کاربران تصور کنند که وب سایت شما گیج کننده، غیرقابل اعتماد یا خسته کننده است، چیزی از شما نمی خرند.

این بدان معنی است که شما می توانید یک حساب تبلیغاتی کاملاً مدیریت شده داشته باشید و هنوز چیزی نفروشید. درک نحوه ایجاد سیستم بازاریابی کامل قبل از تنظیم تبلیغات خود بسیار مهم است. این باعث می شود که بسیاری از تبلیغات ها به شکست منجر شوند.

اگر این کار زیاد به نظر می رسد، ممکن است بخواهید به دنبال شرکت های بازاریابی باشید که می توانند به شما کمک کنند تا با یک سیستم تبلیغاتی جامع شروع کنید.

2. تنظیمات دقیق

Google Ads به دلیل تنظیمات دقیقی که به تبلیغات شما اجازه می دهد به سراسر جهان دسترسی پیدا کند، ارزش آن را دارد.

تبلیغات گوگل برای کسانی که آموزش ندیده اند می تواند بسیار سخت باشد. صدها تنظیمات وجود دارد که می‌توانید روشن، خاموش یا جایی در این بین انتخاب کنید. این تنظیمات برای بهینه سازی ضروری هستند، اما اگر ندانید هر تنظیمات چه کاری انجام می دهند، می تواند بسیار طاقت فرسا باشد. برخی از تنظیمات مانند ردیابی تبدیل می تواند برای راه اندازی بسیار گیج کننده باشد و اگر به درستی انجام نشود، می تواند تبلیغات و داده های حساب شما را اساسا بی ارزش کند.

3. سرمایه گذاری در زمان

مانند هر چیزی که نتیجه می دهد، تبلیغات گوگل حتی برای کاربر با تجربه می تواند زمان بر باشد. اگر این مشکل برای شماست، ممکن است بخواهید یک نفر را در کارمندان خود داشته باشید تا تمام بازاریابی دیجیتال را مدیریت کند. اغلب اوقات، کار با یک آژانس بازاریابی بهتر است.

4. خرید داده

در حالی که تبلیغات گوگل می توانند نسبتاً سریع سود ایجاد کنند (در چند ماه اول فعال بودن)، آنها می توانند پس از یک سال یا بیشتر بهینه سازی و آزمایش فعال، کارهای بیشتری را انجام دهند.

در مراحل اولیه تبلیغات خود، شما اساساً داده هایی را خریداری می کنید که برای بهینه سازی واقعی حساب مورد نیاز است. داده‌هایی که در اوایل خریداری می‌کنید چیزی است که شما را قادر می‌سازد در تبلیغات خود بازدهی بالایی را ایجاد کنید.

اما در صورتی که استفاده از آن را بلد نباشید نمی توانید به درستی استفاده کنید.

اهمیت تبلیغات رایگان گوگل
اهمیت تبلیغات رایگان گوگل

5. هدف کلمه کلیدی

کسانی که تجربه ای در زمینه بازاریابی دیجیتال ندارند، اغلب در نهایت به دلیل اینکه هدف کلمه کلیدی را درک نمی کنند، زمان زیادی را برای آن صرف می کنند.

اگر متوجه نمی‌شوید که مردم چگونه جستجو می‌کنند و انتظار دارند چه نوع محصولات یا خدماتی را در هنگام انجام این کار ببینند، به طور مداوم برای کلیک‌هایی که نتیجه کمی دارند یا هیچ نتیجه‌ای ندارند، زمان زیادی را صرف می کنید. متأسفانه، به‌دست آوردن داده‌های دقیق در مورد کلمات کلیدی‌تان می‌تواند بسیار دشوار باشد، مگر اینکه برای مدتی پول خرج کرده باشید و ردیابی تبدیل کافی برای جمع‌آوری این داده‌ها را تنظیم کرده باشید.

این بدان معناست که تا زمانی که شما داده های کافی برای دریافت هیچ نتیجه ای در اختیار داشته باشید، مقدار قابل توجهی پول خرج کرده اید. قبل از شروع تبلیغات مطمئن شوید که هدف تبلیغات خود را درک کرده اید.

بررسی انواع و اهمیت تبلیغات رایگان گوگل

گوگل انواع مختلفی از کمپین های مختلف را ارائه می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • کمپین جستجو
  • نمایش کمپین
  • کمپین خرید
  • کمپین ویدیویی
  • کمپین اپلیکیشن

بیایید اکنون به هر نوع کمپین نگاهی بیندازیم تا ببینیم چگونه کار می کنند و کدام یک را باید انتخاب کنید.

کمپین جستجو

تبلیغات کمپین جستجو به عنوان یک تبلیغ متنی در صفحه نتایج برای کلمه کلیدی ظاهر می شود.

تبلیغات متنی تنها نوع تبلیغات در شبکه جستجو نیستند. همچنین می‌توانید تبلیغات خود را در Google Shopping نشان دهید.

کمپین خرید

کمپین خرید به شما این امکان را می دهد که محصولات خود را به روشی بسیار بصری تر تبلیغ کنید.

این تبلیغات می توانند به صورت تصویر در صفحه نتایج جستجو ظاهر شوند و همچنین می توانند در Google Shopping ظاهر شوند.

اگر یک محصول فیزیکی دارید، تبلیغات Google Shopping می‌توانند با نمایش مستقیم محصول شما به مشتریان، سرنخ‌های واجد شرایط دریافت کنند.

نمایش کمپین

این نوع تبلیغات با نتیجه ی خوبی که به همراه دارد می تواند اهمیت تبلیغات رایگان گوگل را افزایش دهد. شبکه نمایش از شرکای وب سایت گسترده گوگل برای نمایش تبلیغات شما در وب سایت های مختلف در سراسر اینترنت استفاده می کند.

انواع مختلفی از آنها وجود دارد. تبلیغ شما می تواند در وب سایت های شخص ثالث ظاهر شود، همچنین می‌توانید یک تبلیغ ویدیویی را قبل از ویدیوهای YouTube نمایش دهید، گوگل همچنین به شما این امکان را می دهد که تبلیغ خود را در پلتفرم ایمیل خود جیمیل تبلیغ کنید و در نهایت، می‌توانید تبلیغ خود را در برنامه‌های شخص ثالث در شبکه برنامه گوگل نشان دهید.

برخی از مزایای استفاده از شبکه نمایش، دسترسی آن است. گوگل با بیش از دو میلیون وب‌سایت شریک است و به بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت دسترسی پیدا می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تبلیغ شما تا حد ممکن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

خود تبلیغات نیز از نظر سبک انعطاف پذیر هستند. تبلیغ شما می تواند گیف، متن، ویدیو یا تصویر باشد.

با این حال، آنها بدون جنبه های منفی خود نمی آیند. ممکن است تبلیغات شما در وب‌سایت‌هایی که نمی‌خواهید ظاهر شوند یا در مقابل ویدیوهایی که نمی‌خواهید برندتان با آن‌ها مرتبط باشد، نمایش داده شود.

با این حال، اگر مراقب مکان قرار دادن تبلیغات خود باشید، شبکه نمایش می‌تواند مکانی عالی برای به دست آوردن سرنخ باشد.

کمپین ویدیویی

اینها تبلیغاتی هستند که در جلوی ویدیوهای یوتیوب به صورت پیش رول ظاهر می شوند.

گوگل به جای تبلیغات گسترده تر در شبکه نمایش، گزینه انتخاب تبلیغات ویدیویی را به طور خاص ارائه می دهد.

اگر یک ایده تبلیغاتی ویدیویی عالی دارید که می خواهید آزمایش کنید، این عالی است.

تبلیغات کمپین ویدیویی به اشکال مختلف ارائه می شود.تبلیغات ویدیویی به دو شکل قابل رد شدن و غیرقابل رد شدن وجود دارد.

کمپین اپلیکیشن

مانند تبلیغات ویدیویی، تبلیغات برنامه نیز در Display Network گنجانده شده است اما می توان از آنها برای کمپین های هدفمند استفاده کرد.

برای این کار، شما هر یک از آگهی های اپلیکیشن را طراحی نمی کنید. در عوض، متن و دارایی‌های شما مانند عکس‌ها را می‌گیرند و آگهی را برای شما ارائه می‌کنند.

این الگوریتم ترکیب‌های مختلف دارایی را آزمایش می‌کند و از ترکیبی استفاده می‌کند که بیشتر اوقات بهترین عملکرد را دارد.

چرا گوگل یک پلتفرم قدرتمند است؟

گوگل به دلیل هدف افرادی که از گوگل استفاده می کنند، یک پلت فرم تبلیغاتی قدرتمند است. برخلاف افرادی که در اکثر وب سایت های رسانه های اجتماعی هستند، کاربرانی که در گوگل جستجو می کنند فعالانه به دنبال حل یک مشکل هستند.

نتایج ازمایش تبلیغاتی چیست؟

Google Ads به شما این امکان را می دهد که آزمایش کنید چه چیزی در چند روز یا چند هفته نتیجه می گیرد و چه چیزی نتیجه نمی دهد.
هر آزمایش تبلیغاتی نتایج متفاوتی به همراه خواهد داشت زیرا همه آزمایش‌ها شبیه هم نیستند. به عنوان مثال، ممکن است سعی کنید یک کمپین تبلیغاتی را برای یک مجموعه از کلمات کلیدی مبتنی بر سرویس یک ماه اجرا کنید و سپس در ماه بعد آن را با اجرای تبلیغات برای سرویس دیگری تغییر دهید. حتی با یک مخاطب، این دو آزمایش نتایج متفاوتی را ایجاد خواهند کرد، زیرا به احتمال زیاد، افراد مختلف ترجیح می دهند خدمات متفاوتی را خریداری کنند.

دسترسی شبکه نمایش گوگل چقدر است؟

برخی از مزایای استفاده از شبکه نمایش، دسترسی آن است. گوگل با بیش از دو میلیون وب‌سایت شریک است و به بیش از 90 درصد از کاربران اینترنت دسترسی پیدا می‌کند تا اطمینان حاصل کند که تبلیغ شما تا حد ممکن در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *