استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار

استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار

چه در حال راه اندازی یک کسب و کار جدید باشید و چه در حال حاضر یک کسب و کار دارید، داشتن یک استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار که شامل حضور آنلاین قوی برای برند شما باشد ضروری است.

استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار چیست؟

اگر صاحب کسب‌وکار کوچکی هستید که تجربه کمی در بازاریابی آنلاین دارید، ایجاد استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار برای تقویت حضور آنلاین شما ممکن است دشوار باشد.

در این پست، به شما کمک می‌کنیم تا استراتژی تبلیغات رایگان کسب‌وکار کوچک خود را با استفاده از بازاریابی درون‌گرا بسازید و بهینه کنید.

بازاریابی به منظور افزایش آگاهی از برند و سرنخ های واجد شرایط است که به فروش تبدیل می شوند. با یک کسب و کار کوچک، به دلیل دید کمتر و کمبود منابع (مانند بودجه یا زمان) می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، استراتژی های کلیدی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی کسب و کار کوچک خود را افزایش دهید.

این استراتژی‌ها به دلیل ایجاد آگاهی و درآمد برای کسب و کار شما اساسی هستند:

1. مخاطبان خود را بشناسید.

یک اشتباه کلیدی این است که فکر کنید “هر کسی” خریدار شماست. شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است بتوانند بازار گسترده‌ای را جذب کنند، اما به دلیلی می‌گویند «ثروت‌ها در جایگاه هستند».

چه چیزی مخاطبان شما را وادار به تصمیم گیری برای خرید می کند؟ اگر موفق شوند چگونه به نظر می رسد؟ دانستن این موارد به شما کمک می‌کند پیام‌هایی را بسازید که طنین‌انداز شده و یک مورد قانع‌کننده برای راه‌حل شما ایجاد کند.

با فکر کردن به مشتریان فعلی خود و افرادی که می خواهید با آنها کار کنید شروع کنید. سپس، یک شخصیت خریدار ایجاد کنید تا به ذهن مشتری ایده آل خود وارد شوید.

استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار
استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار

2. بر ارزش پیشنهادی خود تأکید کنید.

اگر تفاوتی بین شما و رقیبتان وجود ندارد، دلیلی وجود ندارد که خریدار مجبور شود با شما کار کند.

ارزش پیشنهادی شما چیزی است که شما را از دیگران در فضای خود متمایز می کند و مشتریان احتمالی شما را به این نتیجه می رساند که شما ارائه دهنده ای هستید که باید از شما خرید کنند.

چه کاری را بهتر از هر کسی در این صنعت انجام می دهید؟ انتقال این یک استدلال قانع کننده است.

3. روی اهداف منحصر به فرد متمرکز بمانید.

اگر در حال کاوش در دنیای بازاریابی هستید، ممکن است متوجه شده باشید که مسیرهای زیادی وجود دارد که می توانید به آنها بروید. وسوسه انگیز است که این کار را به یکباره انجام دهید و یک ماشین پیچیده بسازید به این امید که همه پایه های خود را پوشش داده باشید.

در عوض، مشخص کنید که بیشترین تأثیر را کجا خواهد گذاشت. بزرگترین نقطه کور در بازاریابی شما کجاست که مانع رشد شما می شود؟

یک هدف عملکردی در اطراف آن یک حوزه کلیدی تعیین کنید و منابع خود را بر روی فعالیت ها و تاکتیک هایی متمرکز کنید که به آن یک هدف عملکردی دست می یابند.

زمانی که به سمت آن هدف منحصر به فرد پیشرفت کردید، می توانید تلاش های خود را گسترش دهید یا به ابتکارات دیگری بپردازید.

4.مهم ترین استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار: از ترفند های کوتاه مدت استفاده کنید.

تاکتیک هایی که ساختن آنها زمان بر است (مانند سئو) برای ابتکارات اولیه شما مناسب نیستند زیرا به زودی بازدهی مطابق میل خود را نخواهید دید. اگر منابع کافی برای شروع از آنجا دارید، عالی است. با این حال، تمام زمان خود را برای آن قرار ندهید.

اگر شواهدی دارید که نشان می‌دهد افراد با قصد خرید راه‌حل خاص شما به گوگل مراجعه می‌کنند، ممکن است متوجه شوید که تبلیغات پولی آن ROI کوتاه‌مدت را به شما می‌دهد.

5. آنچه را که کار می کند دوبرابر کنید.

هنگامی که ابتکارات خود را اجرا کردید و چند چیز را آزمایش کردید، به داده ها توجه کنید. این می تواند شما را از آنچه کار می کند مطلع کند. همانطور که مقیاس می کنید، ایده خوبی است که روش های اثبات شده درآمدزایی را دوچندان کنید.

6. قدرت مشتریان موجود را درک کنید.

به طور متوسط، دستیابی به یک مشتری جدید پنج برابر بیشتر از ترقیب مشتری فعلی هزینه دارد. این بدان معناست که شما نباید بازاریابی را پس از خرید متوقف کنید.

فرصت های خود را برای تکرار خرید، فروش مجدد و بیع متقابل شناسایی کنید. از آنجایی که مشتریان فعلی شما قبلاً خریدی انجام داده اند، از قبل شما را می شناسند، شما را دوست دارند و به شما اعتماد دارند.

اگر تجربه خوبی ارائه کرده اید، به آنها دلیلی داده اید تا در صورت نیاز دوباره با شما تجارت کنند.

حتی اگر نیازی وجود نداشته باشد (در مواردی که خرید یکباره و بدون فرصت فروش انجام می شود)، همچنان باید مشتریان خود را خوشحال کنید. تبلیغات دهان به دهان یک ابزار تبلیغاتی قدرتمند (و رایگان) است.

استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار
استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار

7. از ابزارهای تبلیغاتی رایگان استفاده کنید.

در مورد ابزارهای تبلیغاتی رایگان، توجه به این نکته مهم است که از آنجایی که شما به هدف و دامنه محدودی متعهد شده اید، نیازی به افزایش هزینه های اضافی خود با ابزارها نیست.

در صورت امکان از ابزارهای تبلیغاتی رایگان استفاده کنید و فقط در صورتی به ابزارهای پولی متعهد شوید که بدانید آنها به شدت عملیات یا عملکرد موجود را بهبود می بخشند.

8. یک وب سایت برای داشتن حضور آنلاین خود ایجاد کنید.

یک وب سایت حرفه ای یکی از مهم ترین دارایی هایی است که برای کسب و کار کوچک خود ایجاد خواهید کرد. این جایی است که شما نشان خواهید داد که چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می دهید، کجا هستید و چگونه یک مشتری بالقوه می تواند با شما تماس بگیرد.

این کانالی است که شما همیشه صاحب آن خواهید بود و علاوه بر اینکه مکانی برای ارسال ترافیک از تبلیغات و سایر ابتکارات بازاریابی است، قابلیت ایجاد ترافیک ارگانیک را نیز دارد.

وب سایت شما نیز فقط یک بروشور ساده نیست. شما می توانید با درک نحوه تبدیل ترافیک و تبدیل آنها به سرنخ، آن را به یک فروشنده 24 ساعته تبدیل کنید

9.بهترین استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار: وبلاگ نویسی را برای جذب مشتریان بالقوه برای وب سایت خود در نظر بگیرید.

وبلاگ نویسی یک راه عالی برای ایجاد ترافیک ارگانیک است، به ویژه برای آن دسته از افراد بالقوه ای که هنوز به تصمیم خرید نرسیده اند. علاوه بر این، می تواند اعتبار را در فضای شما ایجاد کند و شما را به عنوان یک رهبر فکری قرار دهد.

برای راه اندازی یک وبلاگ، می توانید از یک ابزار وب سایت ارزان یا رایگان برای ایجاد یک سایت رایگان و استفاده از یکی از قالب های آنها استفاده کنید.

حتی اگر فقط یک بار در هفته منتشر کنید، دید آنلاین وب سایت شما را بهبود می بخشد و به مشتریان بالقوه خود آموزش می دهد که چرا باید به شرکت شما اعتماد کنند.

هنگامی که شروع به نوشتن کردید، می توانید یک فراخوان برای اقدام (CTA) روی پست های خود اضافه کنید تا بازدیدکنندگان در وبلاگ شما مشترک شوند و ایمیل دریافت کنند.

این یک راه عالی برای شروع به جمع‌آوری سرنخ‌ها و ارائه راهی برای به دادن اطلاعات به مشتریان بالقوه است، اگر هنوز آماده خرید چیزی از شما نیستند.

10. خود را در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید.

با وجود میلیاردها مشتری بالقوه که روزانه از پلتفرم های مختلف استفاده می کنند، رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند تجاری است. بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا با مشتریان بالقوه تعامل داشته باشید، آگاهی از برند ایجاد کنید و محصولات خود را تبلیغ کنید.

استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار
استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار

11. برای ایجاد آگاهی از برند با اینفلوئنسرها همکاری کنید.

اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک در صدر فهرست در مورد پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند. اما، اگر کسب‌وکار کوچک شما هنوز در این رسانه‌ها به خوبی شناخته نشده است، به همکاری با اینفلوئنسرهای شناخته شده در جایگاه خود فکر کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ در حال حاضر برترین گرایش بازاریابی است. همکاری با اینفلوئنسرها یک راه مطمئن برای نشان دادن کسب و کار شما در مقابل چشمان مخاطبان است. اینفلوئنسرها جایگاه خود (و شما!) را درک می کنند.

آن‌ها نه تنها جایگاه را درک می‌کنند، بلکه اینفلوئنسرها در داستان سرایی مهارت دارند؛ به این معنی که می‌توانند به طور موثر داستان کسب و کار شما را بیان کنند و برند شما را به مخاطبان مناسب بفروشند.

برای افزودن به استراتژی بازاریابی کسب و کار کوچک خود، با تأثیرگذاران در جایگاه خود تماس بگیرید.

12. محتوای ویدئویی با فرم کوتاه ایجاد کنید.

بازاریابان می دانند که یک استراتژی بازاریابی خوب برای کسب و کار کوچک شما باید بیش از محتوای نوشتاری باشد. در واقع، در سال 2022، 44 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی تلاش خود را بر روی ایجاد محتوای ویدیویی برای TikTok متمرکز کردند.

افزودن محتوای ویدئویی کوتاه به استراتژی بازاریابی شما ایده خوبی است، زیرا پلتفرم هایی مانند یوتیوب، اینستاگرام، تیک تاک و فیس بوک ارتباط و تعامل با مخاطبان را راحت می کنند.

محتوای ویدئویی کوتاه به راحتی به اشتراک گذاشته می‌شود، به این معنی که می‌توانید محصول یا خدمات خود را به سرعت در مقابل مخاطبان مناسب و دوستانشان قرار دهید.

13.اساسی ترین استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار: به برنامه ارسال پست در رسانه های اجتماعی پایبند باشید.

شما نباید فقط به این امید که چیزی به یک پست ویروسی تبدیل شود، در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود پست بگذارید. در عوض، باید روی ایجاد و ارسال محتوای عمدی تمرکز کنید.

پس از اینکه پلتفرم رسانه اجتماعی را پیدا کردید که برای کسب و کار شما بهترین کار را دارد، یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و به یک برنامه منظم پست ها پایبند باشید. اما، فقط هر روز به خاطر ارسال پست، مطالب خود را پست نکنید. 83 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که بهتر است با فرکانس کمتری با محتوای با کیفیت بالا پست کنید تا پست روزانه.

زمانی که روزانه پست می کنید، احتمالاً محتوای نامربوط و با کیفیت پایین پست می کنید.

برای ایجاد محتوای جذاب و متفکرانه وقت بگذارید و آن را برای زمان های مناسب برنامه ریزی کنید تا از رقبا متمایز شوید.

14.موثر ترین استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار: از بازاریابی ایمیلی برای پرورش سرنخ استفاده کنید.

فقط به این دلیل که شما ترافیک وب سایت را به سرنخ تبدیل کرده اید به این معنی نیست که آن سرنخ ها هنوز آماده خرید هستند. مهم است که در ذهن خود بمانید و آنها را به تصمیم خرید نزدیک کنید.

بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از ابزار بازاریابی شما است و موثرترین روش بازاریابی است. در واقع، 73 درصد از نسل هزاره ترجیح می‌دهند ارتباطات کسب‌وکارها از طریق ایمیل انجام شود. این استراتژی یک راه آسان، رایگان و مقیاس پذیر برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است.

هنگامی که یک ابزار بازاریابی ایمیلی در اختیار دارید (بسیاری از آنها ارزان یا حتی رایگان هستند)، با ایمیل فرستادن خبرنامه ها (با پست های جدید وبلاگ جدید خود) و سایر تبلیغات در پایگاه داده خود آزمایش کنید.

ما می دانیم که صاحبان کسب و کارهای کوچک زمان زیادی برای اختصاص دادن به بازاریابی دیجیتال ندارند، بنابراین استفاده از اتوماسیون بازاریابی را در نظر بگیرید تا این فرآیند را برای خود آسان تر کنید.

15. روابط را با CRM مدیریت کنید.

بازاریابی ایمیلی زمانی بهترین کار را انجام می دهد که ایمیل های شخصی و هدفمند ارسال می کنید. این با پایگاه داده مشتری یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شروع می شود.

CRM شما اطلاعات مربوط به سرنخ ها، مشتریان بالقوه و مشتریان شما را ذخیره می کند تا بتوانید تعاملات مشتری را پیگیری کنید و فرصت های فروش را به طور موثرتری شناسایی کنید.

16. به عنوان یک کانال تبلیغاتی به تبلیغات دهان به دهان متمایل شوید.

خوشحال کردن مشتریان می تواند تاثیر زیادی بر تجارت شما داشته باشد، در درجه اول در خریدهای مکرر و تبلیغات شفاهی.

اگر یک تجربه عالی ارائه دهید، مشتریان شما تمایل بیشتری خواهند داشت تا نظرات خود را بنویسند، اظهار نظر کنند و به دوستان خود درباره شما بگویند.

به همین دلیل است که اندازه گیری رضایت مشتری و تشویق مشتریان به انتشار این خبر ایده خوبی است.

17. با سایر مشاغل محلی ارتباط برقرار کنید.

کسب و کار خود را به جامعه محلی ببرید و با دیگر صاحبان مشاغل محلی در منطقه خود ارتباط برقرار کنید. شراکت با مشاغل محلی را برای ایجاد تخفیف، معاملات یا کوپن برای مشتریان در نظر بگیرید.

در طول یک رویداد تبلیغاتی یک پخش زنده با صاحبان مشاغل محلی شروع کنید یا یک هدیه را هماهنگ کنید.

ارتباط با سایر مشاغل کوچک هم برای تبلیغات شفاهی و هم برای همکاری عالی است. اگر با سایر مشاغل محلی همکاری می کنید، تبلیغات یا فروش را در رسانه های اجتماعی خود تبلیغ کنید.

نکات استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار

اکنون که به اصول اولیه پرداختیم، در اینجا نکاتی برای بهبود هر کدام از استراتژی های بازاریابی که انتخاب می کنید، آورده شده است.

  • هویت برند خود را مشخص کنید.
  • شخصیت خریدار خود را شناسایی کنید.
  • طراحی لوگو و سایر دارایی ها
  • وب سایت خود را با یک قالب CMS بسازید.
  • استراتژی ورود به بازار را ترسیم کنید.
  • یک فریلنسر استخدام کنید تا به شما کمک کند تا محتوای خود را افزایش دهید.
  • برای کمک به طراحی وب با آژانس ها و فریلنسرها مشورت کنید.
  • سایت خود را با ابزارهای تحلیلی ردیابی کنید.
  • با سئو رتبه گوگل خود را افزایش دهید.
  • تحقیق در مورد فرصت های کلمه کلیدی
  • وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.
  • پست های وبلاگ بهینه شده بنویسید.
  • با محتوای عکس و ویدیو آزمایش کنید.
  • صفحات تجاری را در فیس بوک راه اندازی کنید.
  • استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بسازید.
  • از رسانه های اجتماعی برای خدمات رسانی به مشتریان استفاده کنید.
  • صفحات فرود جالب بسازید.
  • کوپن ها را در خبرنامه ها یا در صفحات فرود ارائه دهید.
  • کانال های توزیع خود را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.
  • یک وبینار رایگان ارائه دهید.
  • بازاریابی مشترک را امتحان کنید.
  • مشتریان خوشحال را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند.
  • آزمایش های بازاریابی را امتحان کنید.
بازاریابی چیست؟

بازاریابی به منظور افزایش آگاهی از برند و سرنخ های واجد شرایط است که به فروش تبدیل می شوند. با یک کسب و کار کوچک، به دلیل دید کمتر و کمبود منابع (مانند بودجه یا زمان) می‌تواند چالش برانگیز باشد. با این حال، استراتژی های کلیدی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تلاش های بازاریابی کسب و کار کوچک خود را افزایش دهید.

اساسی ترین استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار چیست؟

پس از اینکه پلتفرم رسانه اجتماعی را پیدا کردید که برای کسب و کار شما بهترین کار را دارد، یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی ایجاد کنید و به یک برنامه منظم پست ها پایبند باشید. اما، فقط هر روز به خاطر ارسال پست، مطالب خود را پست نکنید. 83 درصد از بازاریابان رسانه های اجتماعی می گویند که بهتر است با فرکانس کمتری با محتوای با کیفیت بالا پست کنید تا پست روزانه.

موثر ترین استراتژی تبلیغات رایگان کسب و کار چیست؟

بازاریابی ایمیلی بخش مهمی از ابزار بازاریابی شما است و موثرترین روش بازاریابی است. در واقع، 73 درصد از نسل هزاره ترجیح می‌دهند ارتباطات کسب‌وکارها از طریق ایمیل انجام شود. این استراتژی یک راه آسان، رایگان و مقیاس پذیر برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است.هنگامی که یک ابزار بازاریابی ایمیلی در اختیار دارید (بسیاری از آنها ارزان یا حتی رایگان هستند)، با ایمیل فرستادن خبرنامه ها (با پست های جدید وبلاگ جدید خود) و سایر تبلیغات در پایگاه داده خود آزمایش کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *