تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار

تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار

وقتی کلمه تبلیغات را می شنوید، به احتمال زیاد روش های پولی به ذهنتان خطور می کند. شاید تعجب کنید اگر بشنوید که همه روش های تبلیغات هزینه ای ندارند؛ حتی در گوگل. در این پست، من قصد دارم به چند راه برای دریافت تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار در گوگل و جاهای دیگر بپردازم.

روش های تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار

ما ابتدا به روش‌های رایگان برای قرار گرفتن در معرض نمایش در گوگل، سپس در رسانه‌های اجتماعی نگاه می‌کنیم و سپس با تاکتیک‌های رایگان که می‌تواند به شما کمک کند هم به‌صورت آنلاین و هم در خارج از آن در معرض دید قرار بگیرید و تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار داشته باشید، پایان می‌دهیم.

تبلیغات رایگان در گوگل

با بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز، گوگل یک کانون برای مصرف کنندگان است و با نتایج خاص و غنی خود، در زندگی روزمره ما به‌عنوان ابزاری مناسب برای هر چیزی است مانند اطلاع از آب و هوا، خرید بلیط، یافتن محصولات، خدمات بررسی، پاسخ دادن به سؤالات سریع، دیدن اینکه آیا یک فروشگاه محلی باز است یا نه. در این بخش، ما برخی از استراتژی‌هایی را که کسب‌وکار محلی شما می‌تواند برای استفاده رایگان در این موتور جستجوی بسیار پرترافیک اجرا کند، پوشش می‌دهیم.

1. مطالب مفید بنویسید

شاید بهترین شکل تبلیغات رایگان در گوگل محتوای مفید باشد. پست‌های وبلاگ و صفحات وب‌سایت را به طور مرتب منتشر کنید که به سؤالات رایجی که مشتریان ایده‌آل شما به دنبال آن هستند پاسخ می‌دهد و از بهترین شیوه‌های سئو برای کمک به رتبه‌بندی صفحات شما در نتایج جستجو استفاده کنید. این صفحات به کسب و کار شما کمک می کند تا در مقابل افرادی قرار بگیرد که هنوز از کسب و کار شما اطلاعی ندارند. هر چه تعداد دفعات بیشتری اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه دهید، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و احتمال بیشتری وجود دارد که در صورت نیاز به محصول یا خدمات، شما را انتخاب کنند.

تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار
تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار

2. ویژگی های ذکر شده در نظرات را دریافت کنید

اگر کسب و کار شما امکانات محبوب یا منحصر به فردی را ارائه می دهد، در مورد آن بنویسید.

3. در توضیحات «گوگل برای کسب‌وکار من» ویژگی‌های ویژه را ذکر کنید

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید کسب‌ و کارتان را به صورت رایگان در گوگل قرار دهید، ذکر امکانات محبوب در توضیحات Google My Business است.

4. به ویژگی های خاص در وب سایت خود اشاره کنید

علاوه بر فهرست کسب‌وکار گوگل، ذکر ویژگی‌های خاص خود در وب‌سایت‌تان نیز می‌تواند تبلیغات رایگان و صفحه اول در گوگل را برای شما به ارمغان بیاورد.

5. سئوی محلی را انجام دهید

سئوی محلی مسیر آزمایش شده و واقعی شما برای تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار در گوگل است. اگر کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را در مکان های مناسب در وب سایت خود قرار دهید، می توانید ابتدا در نتایج ارگانیک برای جستجوهایی که شامل محصول یا خدمات شما به اضافه موقعیت مکانی شما می شود، نشان داده شوید.

6. کسب و کار خود را در فهرست راهنماها قرار دهید

دایرکتوری های زیادی به غیر از Google My Business وجود دارد که در گوگل ظاهر می شوند. در واقع، دایرکتوری هایی مانند Yelp و Trip Advisor که برای مدتی در دسترس بوده اند مورد اعتماد گوگل هستند و صفحات آنها اغلب در صفحه اول گوگل نمایش داده می شود.

7. محتوای منحصر به فرد را در داده های داخلی خود منتشر کنید

چه چیزی از داده های داخلی خود یاد گرفته اید؟ آیا بینش ارزشمندی در مورد فروش، بازاریابی، مالی یا منابع انسانی به دست آورده اید؟ اگر چنین است، آنچه را که پیدا کرده اید با هدف کمک به دیگران به اشتراک بگذارید. با این کار اعتماد خوانندگان خود را جلب خواهید کرد.

 8. یک پست وبلاگ را به یک سایت معتبر ارسال کنید

آیا نظر یا مقاله رهبری فکری نوشته اید؟ یک پست اطلاعاتی خاص صنعت؟ اگر چنین است، ارزش ارسال به یک سایت معتبر با مخاطبان گسترده را دارد. مطمئن شوید که یک سایت معتبر و شناخته شده در صنعت خود انتخاب کنید که در حال حاضر در معرض دید قابل توجهی در گوگل قرار گرفته باشد.

9. فهرست کسب و کار گوگل خود را بهینه کنید

برای تبلیغ رایگان کسب و کارتان در گوگل هیچ راهی بهتر از فهرست بهینه سازی شده «گوگل برای کسب و کار من» وجود ندارد. در واقع، به طور متوسط، فهرست‌های کامل «گوگل برای کسب‌وکار من» 7 برابر بیشتر کلیک می‌کنند و 50 درصد بیشتر از فهرست‌های خالی منجر به خرید می‌شوند.

10. ارائه مشاوره رایگان

اگر سرویسی ارائه می‌دهید که می‌توانید مشاوره، آزمایش، کلاس یا ارزیابی رایگان ارائه دهید، آن را برای قرار گرفتن در معرض رایگان در گوگل امتحان کنید. فراخوان‌های واضحی برای اقدام در وب‌سایت خود ایجاد کنید و یک صفحه فرود اختصاصی ایجاد کنید که «مشاوره رایگان» (یا هر سرویس رایگانی که ارائه می‌دهید) را هدف قرار می‌دهد. این به رتبه بندی صفحه شما در گوگل برای افرادی که به دنبال مشاوره رایگان در منطقه خود هستند کمک می کند.

روش های دیگر برای تبلیغات رایگان کسب و کار

برای تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار گوگل تنها جایی نیست که شما باید به دنبال راه های رایگان برای قرار گرفتن در معرض دید باشید. شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید و همچنین از استراتژی های بازاریابی سنتی نیز استفاده کنید. در اینجا چند راه برای به دست آوردن تبلیغات رایگان برای کسب و کار خود در جامعه خود، چه به صورت آنلاین و چه غیر آنلاین، آورده شده است.

تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار
تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار

1. ارسال به رسانه های اجتماعی

پلتفرم های رسانه های اجتماعی رایگان هستند. از فیس بوک برای تبلیغ پست های وبلاگ آموزنده خود و تشویق پرسش و پاسخ در نظرات استفاده کنید. از اینستاگرام برای ارائه راهکارهای کوتاه و نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. از لینکدین برای انتشار بخش های رهبری فکری و ایجاد شبکه با سایر مشاغل استفاده کنید. شما در معرض دید مخاطبان مناسب قرار خواهید گرفت و در عین حال ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید و اعتبار خود را افزایش می دهید.

می توان گفت استفاده از رسان های اجتماعی بهترین و تاثیرگذار ترین نوع تبلیغات هستند که در ادامه بیشتر به دلیل استفاده از آن می پردازیم.

2. در گروه های آنلاین بپیوندید و فعال بمانید

از انجمن ها و گروه ها در فیس بوک، لینکدین و سایت های خاص به نفع خود استفاده کنید. شما مجبور نیستید به سختی بفروشید یا دائماً در مورد تجارت خود صحبت کنید (در واقع این کار را نکنید). به سادگی در گفتگوهای مرتبط شرکت کنید و دانش خود را به صورت رایگان ارائه دهید. تبدیل شدن به یک مشارکت‌کننده قابل اعتماد می‌تواند باعث شود تا سرنخ‌ها و شرکای بالقوه به کسب‌وکار شما توجه کنند.

3. با یک اینفلوئنسر شریک شوید

همکاری با یک اینفلوئنسر محترم در صنعت شما می تواند به شما کمک کند تا در معرض دید مخاطبان بسیار مرتبط قرار گیرید. از آنها بخواهید محصول یا خدمات شما را امتحان کنند و آن را در وب سایت، وبلاگ یا رسانه های اجتماعی خود بررسی کنند. یا بخواهید یک پست مهمان در وبلاگ خود منتشر کنید. این فرصت‌ها هزینه‌ای بیش از وقت شما ندارد و جدا از اینکه تبلیغات رایگان به شما می‌دهد، به تقویت شبکه شما کمک می‌کند.

4. یک هدیه یا مسابقه رسانه های اجتماعی را اجرا کنید

هدایا و مسابقات رسانه های اجتماعی باعث ایجاد هیجان می شود. آنها مردم را وادار به صحبت می کنند. اغلب، افراد دوستان و خانواده ای را که علایق مشترکی دارند تگ می کنند. این می تواند یک راه عالی برای دریافت تبلیغات رایگان کسب و کار باشد. حتی ممکن است از فالوورهای خود بخواهید که شخص دیگری را برای واجد شرایط بودن برای جایزه تگ کنند.

5. محتوای تولید شده توسط کاربر را تشویق کنید

تشویق به ارسال محتوای تولید شده توسط کاربر در واقع مانند دریافت تبلیغات مضاعف است و می توان از آن به عنوان تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار نیز اشاره کرد، زیرا این نوع محتوا معمولاً نه تنها منجر به برچسب گذاری های زیادی می شود، بلکه به اشتراک گذاری زیادی نیز منجر می شود که دسترسی به کسب و کار شما را بیشتر می کند. دنبال کنندگان شما احتمالاً محتوایی را که برای شما ارسال می کنند در حساب های خود به اشتراک می گذارند. از این رو، شما به مخاطبان آنها نیز دسترسی خواهید داشت. علاوه بر این، دنبال کنندگان شما ممکن است محتوای تولید شده توسط کاربر را که در حساب های خود به اشتراک می گذارید، مجدداً ارسال کنند. این مقدار زیادی تبلیغات رایگان است !

6. بروشورها یا پوسترها را روی تابلوهای اعلانات جامعه آویزان کنید

آیا مرکز اجتماعی یا تسهیلات مشابهی در منطقه نزدیک خود دارید؟ اگر چنین است، از تابلوهای اعلانات موجود استفاده کنید. پوسترها و بروشورهای چشم نوازی را آویزان کنید که آگاهی از کسب و کار شما را افزایش می دهد. ده ها نفر در چنین مراکزی برای رویدادهای مختلف جمع می شوند. شما این فرصت را دارید که توجه آنها را جلب کنید. برای انجام این کار، پیامی ارائه دهید که بسیار مرتبط با نوع افرادی است که در آنجا ملاقات می کنند.

7. از جامعه محلی خود حمایت کنید

وقتی برای ایجاد تأثیر مثبت بر جامعه خود تلاش می کنید، تبلیغات رایگان یک نتیجه طبیعی است. فعال و مفید بودن باعث می شود نام شما به گوش برسد، که ممکن است منجر به فروش مستقیم شود. با این حال، تصویر شما را نیز بهبود می بخشد. وقتی مردم دید مثبتی از کسب و کار شما داشته باشند، دیگران را به شما ارجاع می دهند. از یک مدرسه یا تیم ورزشی حمایت کنید. برای یک هدف مهم داوطلب شوید. گروهی را راه اندازی کنید که به نوعی به جامعه شما ارزش می بخشد.

8. یک بیانیه مطبوعاتی به روزنامه محلی خود ارسال کنید

آیا اطلاعات جالب و خبری برای به اشتراک گذاشتن دارید؟ اگر چنین است، فرصت را از دست ندهید و اخبار را در همه جا پخش کنید. یک بیانیه مطبوعاتی به روزنامه محلی ارسال کنید. این معمولاً هیچ هزینه ای برای شما ندارد و کسب و کار شما را در مقابل چشمان افراد بیشتری قرار می دهد که در غیر این صورت می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

9. مصاحبه

مصاحبه شدن یک مزیت دارد. مردم در تماس اولیه بیشتر از بسیاری از موارد دیگر درباره شما می آموزند. شما این شانس را دارید که واقعاً آنها را هیجان زده کنید و از نظر احساسی در تجارت خود سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این، می توانید مصاحبه های خود را به روش های مختلفی توزیع کنید. می‌توانید آنها را در روزنامه، به‌عنوان ویدیو در کانال YouTube شرکت خود، در وبلاگ‌ها، در رسانه‌های اجتماعی و غیره به اشتراک بگذارید. همچنین فراموش نکنید که می توانید با یک فرد محبوب یا تأثیرگذار در بین مخاطبان هدف خود مصاحبه کنید.

10. یک برنامه ارجاع را اجرا کنید

چه در فروشگاه و چه آنلاین، ارجاع ها بازاریابی دهان به دهان را تشویق می کنند، که همیشه شکل موثری از تبلیغات رایگان بوده است. مشوق هایی مانند تخفیف، معاملات و سایر امتیازات را به ارجاع دهنده یا هم به ارجاع دهنده و هم داور ارائه دهید.

تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار
تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار

آیا تبلیغات رایگان رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک تاثیرگذار است؟

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، احتمالاً برای داشتن تبلیغات رایگان کسب و کار تاثیرگذار خود زمانی را صرف تحقیق در مورد بازاریابی رسانه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک کرده اید. این دلیل خوبی دارد.

اکنون 4.2 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی وجود دارد. این تعداد تقریباً دو برابر چند سال پیش، در سال 2017 است. این کاربران به طور متوسط ​​هر روز 2 ساعت و 25 دقیقه را در کانال های اجتماعی صرف می کنند.

علاوه بر این، رسانه های اجتماعی دیگر فقط برای مشاغل بزرگ نیستند. در واقع، 71 درصد از مشاغل کوچک تا متوسط ​​از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی خود استفاده می کنند و 52 درصد یک بار در روز پست می گذارند.

اگر می خواهید رقابت کنید، باید آنلاین شوید. در اینجا پنج دلیل ضروری برای استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت آورده شده است.

به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید

هر صاحب کسب و کاری می داند که جذب مشتریان جدید چقدر می تواند دشوار باشد. می‌توانید ساعت‌ها صرف ساخت محصول عالی و طراحی یک وب‌سایت چشم‌گیر کنید، اما اگر کسی وجود شما را نداند، همه چیز بیهوده است.

رسانه های اجتماعی زمین بازی را مساوی کرده اند و به کسب و کارهای کوچک راهی برای رقابت با شرکت های بزرگتر برای جلب توجه می دهند. با استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد محتوای جالب و جذاب، می‌توانید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید و آنها را تشویق کنید تا از برند خود خرید کنند.

آگاهی از برند خود را افزایش دهید

یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی که به خوبی اجرا شده باشد باعث افزایش دید برای کسب و کار شما می شود. وقتی محتوای جالب و مرتبط ایجاد می‌کنید، مردم آن را با فالوورهای خود به اشتراک می‌گذارند، که باعث افزایش دسترسی و در معرض دید قرار گرفتن شما می‌شود. هرچه برند شما بیشتر به صورت آنلاین نمایش داده شود، شانس بیشتری برای آشنایی افراد با آن و در نهایت خرید دارید.

مشتریان خود را بهتر درک کنید

واقعا چقدر در مورد مشتریان خود می دانید؟ در حالی که ممکن است اطلاعاتی در مورد جمعیت آنها داشته باشید، رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا اطلاعات دقیق تری در مورد علایق، نیازها، رفتارها و خواسته های آنها بیاموزید. این داده‌های ارزشمند مشتری می‌تواند برای بهبود استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما استفاده شود و اطمینان حاصل شود که محتوایی را ایجاد می‌کنید که برای بازار هدف شما جذاب باشد.

رقبای خود را بهتر درک کنید

رقبای شما آنلاین هستند و به احتمال زیاد، آنها قبلاً در مورد حضور خود در رسانه های اجتماعی فکر کرده اند. با نگاهی به کاری که آنها انجام می دهند، نه تنها می توانید ایده هایی برای استراتژی خود به دست آورید، بلکه می توانید یاد بگیرید که چه چیزی برای آنها خوب است و چه چیزی نیست. این داده‌های رقیب بخش مهمی از ایجاد یک استراتژی بازاریابی رسانه اجتماعی موفق است.

انجام یک تجزیه و تحلیل رقابتی می تواند به شما کمک کند تا بدانید چه چیزی برای کسب و کارهای دیگری مانند شما مفید است و چه چیزی مفید نیست. از نگاه کردن به بیرون از رقبای اصلی خود نترسید و از موفقیت کسب و کارها در همه صنایع الهام بگیرید.

با مشتریان خود روابط بلند مدت ایجاد کنید

رسانه‌های اجتماعی فقط ارسال تصاویر زیبا و زیرنویس‌های شوخ‌آمیز نیستند. این همچنین در مورد ایجاد روابط با مشتریان شما است. اینها افرادی هستند که محصولات و خدمات شما را می خرند و به دوستان خود درباره شما می گویند، بنابراین مهم است که این ارتباطات را تقویت کنید.

نشان دادن اینکه به مشتریان خود و تجربه آنها در کسب و کارتان اهمیت می دهید، به تضمین طولانی مدت این روابط کمک زیادی می کند و همانطور که طرفداران محتوای شما را به اشتراک می گذارند و دوست دارند، در الگوریتم های اجتماعی بالا می روید و در معرض دید جدید و رایگان قرار می گیرید.

به خاطر داشته باشید که کاربران اینترنت به طور متوسط ​​8.4 حساب رسانه اجتماعی دارند، بنابراین می توانید با آنها در پلتفرم های مختلف برای اهداف مختلف ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از فیس‌بوک برای ایجاد مخاطب و ایجاد سرنخ و از توییتر برای خدمات مشتری استفاده کنید.

نتیجه

با این 10 استراتژی تبلیغات رایگان در گوگل و در جامعه خود به دست آورید.

چه به دنبال جلب توجه بیشتر به کسب و کار خود در گوگل، رسانه های اجتماعی یا در جامعه فیزیکی خود باشید، استراتژی های پوشش داده شده در این پست می تواند به شما در رسیدن به این هدف کمک کند.

اهمیت گوگل در تبلیغات چیست؟

با بیش از 3.5 میلیارد جستجو در روز، گوگل یک کانون برای مصرف کنندگان است و با نتایج خاص و غنی خود، در زندگی روزمره ما به‌عنوان ابزاری مناسب برای هر چیزی است مانند اطلاع از آب و هوا، خرید بلیط، یافتن محصولات، خدمات بررسی، پاسخ دادن به سؤالات سریع، دیدن اینکه آیا یک فروشگاه محلی باز است یا نه.

بهترین شکل تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

شاید بهترین شکل تبلیغات رایگان در گوگل محتوای مفید باشد. پست‌های وبلاگ و صفحات وب‌سایت را به طور مرتب منتشر کنید که به سؤالات رایجی که مشتریان ایده‌آل شما به دنبال آن هستند پاسخ می‌دهد و از بهترین شیوه‌های سئو برای کمک به رتبه‌بندی صفحات شما در نتایج جستجو استفاده کنید. این صفحات به کسب و کار شما کمک می کند تا در مقابل افرادی قرار بگیرد که هنوز از کسب و کار شما اطلاعی ندارند. هر چه تعداد دفعات بیشتری اطلاعات مورد نیاز آنها را ارائه دهید، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد و احتمال بیشتری وجود دارد که در صورت نیاز به محصول یا خدمات، شما را انتخاب کنند.

تاثیر رسانه های اجتماعی در تبلیغات چیست؟

پلتفرم های رسانه های اجتماعی رایگان هستند. از فیس بوک برای تبلیغ پست های وبلاگ آموزنده خود و تشویق پرسش و پاسخ در نظرات استفاده کنید. از اینستاگرام برای ارائه راهکارهای کوتاه و نمایش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. از لینکدین برای انتشار بخش های رهبری فکری و ایجاد شبکه با سایر مشاغل استفاده کنید. شما در معرض دید مخاطبان مناسب قرار خواهید گرفت و در عین حال ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید و اعتبار خود را افزایش می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *