تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند

تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند

تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند، شما را در مقابل مخاطبان هدف خود قرار می دهد و آنها را برای خرید محصول یا خدماتی که شما تبلیغ می کنید تحت تاثیر قرار می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود.

روش های تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند

در حالی که اکثر پلتفرم ها برای دستیابی به مخاطبان خود از کارآفرینان هزینه می گیرند، امکان دریافت تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند برای شما وجود دارد. تاکتیک‌هایی مانند کمپین‌های دهان به دهان، فهرست‌های آنلاین و خبرنامه‌ های ایمیل، دسترسی به مشتریان بالقوه را بدون صرف یک دلار ممکن می‌سازند.

مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ این چند سایت تبلیغاتی رایگان می توانند در مورد کسب و کار شما اطلاعاتی را منتشر کنند تا به موفقیت دست پیدا کنید.

تبلیغات رایگان چیست؟

تبلیغات رایگان همان چیزی است که شما فکر می کنید؛ یعنی تبلیغات رایگان یک استراتژی برای کمک به کسب و کار کوچک شما در مقابل مخاطبان شما است. شما می توانید با استفاده از دایرکتوری های آنلاین، وبلاگ نویسی مهمان و کمپین های دهان به دهان به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و همه اینها بدون هزینه کردن یک دلار برای تبلیغات است.

استراتژی های تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند به کارآفرینان کمک می کند تا با افزایش هزینه های تبلیغات مبارزه کنند.

1. سایت Craigslist

Craigslist یک وب سایت تبلیغاتی طبقه بندی شده است که به افراد امکان می دهد محصولات و خدمات را به صورت رایگان لیست کنند. دسته بندی های محبوب شامل مبلمان، لباس و قطعات موتورسیکلت است.

به‌عنوان سریع‌ترین برنامه خرید و فروش بازار، حدود 18 درصد از خریداران می‌گویند که این پلتفرم ترجیحی آنها برای محصولات دست دوم است.

برای تبلیغ رایگان محصولات خود، دکمه “ایجاد یک پست” را فشار دهید، مکان جغرافیایی را که می خواهید در آن تبلیغ کنید، انتخاب کنید و دسته بندی را که در آن قرار می گیرد انتخاب کنید. اطلاعات اولیه درباره محصول یا خدمات، از جمله قیمت، عنوان و توضیحات آن را بارگذاری کنید. اطلاعات را مرور کنید و گزینه Submit را فشار دهید تا تبلیغ شما پخش شود.

2. سایت ClassifiedAds.com

ClassifiedAds.com وب سایت دیگری است که کارآفرینان می توانند برای تبلیغ محصولات و خدمات خود به صورت رایگان از آن استفاده کنند. در ایالات متحده، هند و امارات متحده عربی  محبوب است و 580000 بازدید کننده در ماه جمع می کند.

برای لیست های رایگان کسب و کار در ClassifiedAds.com، چیزی را که می فروشید انتخاب کنید، یک زیرشاخه را انتخاب کنید و جزئیات اولیه مانند قیمت، مکان و عنوان آگهی را اضافه کنید. سپس، زمانی را انتخاب کنید که می‌خواهید فهرست منقضی شود.

تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند
تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند

3. سایت Locanto

Locanto با داشتن 1.9 میلیون بازدید کننده ماهانه، یک وب سایت تبلیغاتی رایگان برای مشاغل کوچک برای فروش هر چیزی از هنر و صنایع دستی گرفته تا لوازم الکترونیکی است. با ارسال یک آگهی طبقه بندی شده رایگان به مردم منطقه خود دسترسی پیدا کنید.

به سادگی نام محصول خود را وارد کنید، دسته بندی پیشنهادی را تأیید کنید و جزئیات را به لیست اضافه کنید.

4. فیس بوک

فیس بوک با بیش از 2.91 میلیارد کاربر فعال، محبوب ترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان است. با این نوع دسترسی، امسال بیش از یک سوم کاربران قصد دارند مستقیماً از طریق پلتفرم خرید کنند. حتی با گران شدن پلت فرم تبلیغاتی فیس بوک، می توانید از مجموعه ابزارهای بازاریابی رایگان فیس بوک برای تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنید:

  • صفحات تجاری فیس بوک
  • گروه های فیس بوک
  • بازار فیسبوک
  • فیس بوک مسنجر
  • فروشگاه های فیس بوک

5. سایت Oodle

Oodle به کارآفرینان اجازه می دهد تا تبلیغات طبقه بندی شده رایگان را بارگذاری کنند. این وب سایت به سبک بازار که در سال 2004 تأسیس شد، 1.7 میلیون نفر را جذب می کند و به ویژه بازدید کنندگانی را جذب می کند که عمدتاً بین 45 تا 64 سال سن دارند.

یک حساب فعال فیس بوک به شما امکان می دهد یک حساب Oodle ایجاد کنید، یک مکان جغرافیایی را انتخاب کنید که می خواهید در آن تبلیغ کنید و جزئیات محصول خود را آپلود کنید.

6. سایت Yelp

Yelp یک سایت رایگان نقد و بررسی کسب و کار محلی با منبع جمعیت است. این سایت پربازدیدترین سایت ثبت و فهرست عمومی در جهان است که هر ماه  205 میلیون بازدید کننده را جذب می کند.

ایجاد فهرست Yelp رایگان است و برای مشاغلی که دارای موقعیت فیزیکی هستند، مانند یک فروشگاه حضوری، باشگاه ورزشی یا رستوران مناسب است. روی دریافت نظرات مشتریان قبلی کار کنید و در دسترس باشید تا در 10 نتیجه برتر جستجوی Yelp بازار هدف خود ظاهر شوید.

7. سایت OLX

OLX دارای طیف وسیعی از بازارها در بیش از 30 کشور از جمله برزیل، هند، پرتغال و آفریقای جنوبی است. برای صاحبان مشاغل کوچک ایجاد یک لیست برای تبلیغ هر چیزی از اتومبیل گرفته تا آپارتمان رایگان است.

8. نمایه کسب و کار گوگل

نمایه کسب و کار گوگل که قبلاً به عنوان «گوگل برای کسب‌وکار من» شناخته می‌شد، به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوند، جایی که 81٪ از خریداران مشاغل محلی را ارزیابی می‌کنند.

نمایه رایگان کسب و کار گوگل خود را مطالبه کنید و اطلاعات مربوط به کسب و کارتان را بارگذاری کنید، از جمله ساعات کار، مکان‌ها و شماره تلفن آن. هنگامی که خریداران محلی مشاغلی مانند شما را جستجو می کنند، یک نمایه بهینه شده هم در صفحه نتایج موتور جستجو و هم در Google Maps ظاهر می شود.

تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند
تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند

نکات تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند

اکنون در اینجا نکاتی برای بهبود هر تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند که انتخاب می کنید، آورده شده است.

1. هویت برند خود را تعیین کنید.

هویت برند ثابت برای تبلیغ کسب و کار شما را حرفه ای تر می کند و به شما کمک می کند مشتریان جدیدی جذب کنید. طبق یک مطالعه در سال 2020، تقریباً از هر 10 نفر، 9 نفر به برند وفادار هستند.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، برندسازی یک شرکت را اینگونه توصیف کرده است: «آنچه دیگران در مورد شما می گویند وقتی شما در جمع نیستید».

به عبارت دیگر، برند شما احساسات و عواطف مردم هنگام شنیدن نام شرکت شما است. نام تجاری، لوگو، زیبایی شناسی و طراحی تمام دارایی های شما، به علاوه ارزش هایی که از آن حمایت می کنید، ترکیب می کند که برای مصرف کنندگان اهمیت بیشتری پیدا می کند.

2. شخصیت خریدار خود را شناسایی کنید.

وقتی تصور می کنید یک مشتری در حال جستجوی محصول یا خدمات شماست، آنها چگونه هستند؟ نقاط نیاز آنها چیست؟ شغل آنها چیست؟ ایجاد یک شخصیت خریدار که داستان مشتری ایده‌آل شما را بیان می‌کند، می‌تواند به شما در بهینه‌سازی وب‌سایت برای آنها کمک کند.

با یادگیری بیشتر در مورد مشتری هدف خود از طریق ایجاد شخصیت خریدار، می توانید بهتر بفهمید که آنها چه نوع چیزهایی را جستجو می کنند تا بتوانید آن عبارات را در وب سایت خود قرار دهید.

3. طراحی لوگو و سایر دارایی ها.

گزینه‌های رایگان و کم‌هزینه‌ برای طراحی لوگوی خود به صورت آنلاین وجود دارد، اگرچه استفاده از یک فریلنسر یا آژانس می‌تواند محصولی با کیفیت بالاتر به شما بدهد و شما را با یک طراح مرتبط کند که می‌تواند دارایی‌های برند شما را با رشد شرکت تغییر دهد و به روز کند.

4. وب سایت خود را با یک قالب CMS بسازید.

اگر صاحب یک کسب و کار کوچک با فناوری هستید، احتمالاً می خواهید وب سایت خود را بسازید. یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) فرآیند را ساده می کند.

اکثر CMS ها قالب های قابل تنظیمی را برای سایت شما ارائه می دهند که می توانید آنها را به صورت رایگان یا با هزینه اندک دریافت کنید. الگوهایی برای سطوح مختلف مهارت وجود دارد از مبتدی تا پیشرفته.

هنگامی که وب سایت خود را ایجاد کردید، اکثر پلتفرم های CMS افزونه هایی را ارائه می دهند تا به شما در بهینه سازی محتوای خود برای جستجو کمک کنند (به دنبال افزونه های SEO باشید). این به شما کمک می کند تا در گوگل رتبه بهتری کسب کنید.

5. استراتژی ورود به بازار را ترسیم کنید.

هنگامی که تمام ابزارهای مورد نیاز برای تبلیغ محصول یا خدمات خود را فعال کردید، باید یک طرح تبلیغاتی ایجاد کنید که با سفر مشتری هماهنگ باشد.

در نظر بگیرید که کدام محتوا مشتریان بالقوه شما را جذب، درگیر و خوشحال می کند و چگونه آنها را به مشتری تبدیل می کنید.

6. یک فریلنسر استخدام کنید تا به شما کمک کند تا محتوای خود را افزایش دهید.

اگر برای ایجاد وبلاگ های منظم یا محتوای تبلیغاتی به کمک نیاز دارید، به جای سرمایه گذاری در یک کار تمام وقت، یک فریلنسر استخدام کنید.

همچنین می توانید استخدام یک آژانس بازاریابی برای یک پروژه بزرگتر را در نظر بگیرید.

7. برای کمک به طراحی وب با آژانس ها یا فریلنسرها مشورت کنید.

اگر فنی نیستید و می خواهید یک وب سایت برای کسب و کار کوچک خود ساخته شود، می توانید از یک فریلنسر یا یک آژانس بازاریابی متخصص در طراحی وب استفاده کنید.

این یک گزینه عالی برای کسب و کارهایی است که دارای یک وب سایت موجود هستند که برای کمک به بهبود رتبه گوگل شما نیاز به به روز رسانی و بهبود سئو دارند.

8. سایت خود را با ابزارهای تحلیلی ردیابی کنید.

اگر هرگز وب سایتی ایجاد نکرده اید و با عناصر فنی کاملاً راحت نیستید، بسیاری از ابزارها و خدمات رایگان می توانند به شما در شروع کار کمک کنند.

هنگامی که وب سایت خود را ایجاد می کنید، Google Analytics را پیاده سازی کنید تا بتوانید به راحتی ردیابی کنید که چه کسی به سایت شما نگاه می کند.

تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند
تبلیغات رایگان کسب و کار هدفمند

9. رتبه گوگل خود را با سئو افزایش دهید.

اگر قبلاً یک کسب و کار دارید، آیا تا به حال خودتان یا محصول/خدمتتان را به صورت آنلاین جستجو کرده اید؟ اگر چنین است، آیا فکر می کنید، “چرا وب سایت من در گوگل نمایش داده نمی شود؟”

اگر چنین است، احتمالاً فکر کرده اید، “چگونه در گوگل رتبه بندی کنم؟” یا «چگونه می توانم رتبه گوگل خود را بهبود بخشم؟»

عوامل زیادی وجود دارد که باعث می شود یک سایت یا صفحه خاص در بالاترین نقطه در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP ) ظاهر شود.

برخی از مهمترین فاکتورهای گوگل داشتن کلمات کلیدی مرتبط (و قرارگیری آنها در سایت شما)، طول محتوای شما، داشتن محتوای با کیفیت بالا، سرعت بارگذاری صفحه شما، تعداد دفعات ارسال محتوا و موارد دیگر است.

وقتی همه چیز به پایان می رسد، گوگل سعی می کند بهترین محتوا را برای ارائه به شخصی که جستجو می کند پیدا کند.

گوگل همیشه می‌خواهد مرتبط‌ترین و باکیفیت‌ترین محتوا را به نمایش بگذارد.

برای رتبه بالاتر در گوگل، می توانید از قدرت سئو استفاده کنید. این باعث می شود وب سایت شما برای افرادی که به دنبال راه حل هایی هستند که نام تجاری، محصول یا خدمات شما می تواند به آن ها کمک کند از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ ارائه دهد، قابل مشاهده باشد.

به عبارت دیگر، این مفهوم اساسی ساختار وب سایت و پست های وبلاگ شما است که برای اولین بار در موتورهای جستجو ظاهر شوند.

استراتژی سئو معمولاً از چند چیز تشکیل شده است. اینها شامل تحقیق در مورد شخصیت خریدار، تحقیق کلمات کلیدی و تحقیقات سئوی درون صفحه است.

این سه حوزه می توانند به شما کمک کنند تا بدانید بازار هدف شما چگونه به صورت آنلاین جستجو می کند و کسب و کار شما را در موقعیتی قرار می دهد که توسط افراد مناسب کشف شود.

10. فرصت های کلمات کلیدی را تحقیق کنید.

تحقیق کلیدواژه توسعه تحقیق شخصیت خریدار است. می توانید از پرسوناژهایی که ایجاد کرده اید برای جستجوی بهترین کلمات کلیدی برای برند خود استفاده کنید، سپس از ابزاری مانند KW Finder برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

سپس، می‌توانید تحقیقات و بهینه‌سازی سئو را در صفحه انجام دهید. این همان جایی است که شما آن کلمات کلیدی را در مکان های صحیح وب سایت خود قرار می دهید مانند توضیحات متا، عنوان صفحات و تگ های H1.

11. وب سایت خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید.

بیشتر جستجوهای گوگل در دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شوند، بنابراین داشتن سایتی که تمیز به نظر می‌رسد و زمانی که شخصی در گوشی هوشمند خود وارد آن می‌شود به راحتی قابل پیمایش باشد، بسیار مهم است.

یک سایت موبایل همچنین می تواند برای سئو مفید باشد، با موتورهای جستجو مانند گوگل که اگر سایت موبایلی داشته باشید، رتبه بالاتری به شما می دهند.

برای ساختن سایتی که در موبایل خوب به نظر می رسد، لازم نیست متخصص فناوری باشید. در واقع، اکثر پلتفرم‌های CMS در حال حاضر قالب‌های بهینه‌سازی شده برای موبایل را ارائه می‌دهند.

12. پست های وبلاگ بهینه شده بنویسید.

محتوا و وبلاگ نویسی برای رتبه بندی شما در موتورهای جستجو بسیار مهم هستند. هرچه کلمات کلیدی مورد نظر شما بیشتر در محتوای با کیفیت و مفید شما ظاهر شود، احتمال اینکه در نتایج جستجو ظاهر شوید بیشتر می شود.

یک راه عالی برای تبدیل شدن به یک مرجع در موضوع، محصول یا خدمات خود، وبلاگ نویسی است.

13. محتوای عکس و ویدیو را آزمایش کنید.

طبق تحقیقات، بیش از 50٪ از مخاطبان مایل به دیدن ویدیوهای برندها هستند. علاوه بر این، بیشتر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی، مانند فیس‌بوک و اینستاگرام، از طرح‌بندی‌های بصری بیشتری استفاده می‌کنند.

برای همگام شدن با این روندها، بهتر است چند ویدیوی بازاریابی تهیه کنید. اگر از این نکات استفاده می کنید، تولید چند مورد می تواند بسیار ارزان باشد.

14. صفحات تجاری را در فیس بوک و Yelp راه اندازی کنید.

اگر کسب و کار شما بر روی یک منطقه محلی متمرکز است، مهم ترین حساب ها برای شما فیس بوک، Yelp و ویژگی تجاری گوگل هستند.

داشتن نظرات Yelp بالا، قدرت آنلاین شما را بهبود می بخشد و به رتبه بندی جستجوی شما کمک می کند. می‌توانید کسب‌وکار خود را در Yelp به صورت رایگان ادعا کنید، نمایه‌تان را سفارشی کنید، عکس‌ها را اضافه کنید و درخواست بررسی کنید.

همین امر در مورد ثبت صفحه کسب و کار گوگل شما نیز صدق می کند. شما می توانید کسب و کار خود را در گوگل ثبت کنید (به صورت رایگان) و تصاویر را اضافه کنید.

اگر تا به حال کسب و کار خود را در Google Maps جستجو کرده اید و از ندیدن آن ناامید شده اید، به این دلیل است که هنوز آن را ادعا نکرده اید!

در فیس بوک، می توانید یک صفحه تجاری فیس بوک ایجاد کنید تا افراد بتوانند مکان و ساعات کاری شما را پیدا کنند.

برای هر کسب‌وکاری، داشتن حساب‌های به‌روز در رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند پیدا شوید و با مشتریان احتمالی درگیر شوید.

تبلیغات رایگان چیست؟

تبلیغات رایگان همان چیزی است که شما فکر می کنید؛ یعنی تبلیغات رایگان یک استراتژی برای کمک به کسب و کار کوچک شما در مقابل مخاطبان شما است. شما می توانید با استفاده از دایرکتوری های آنلاین، وبلاگ نویسی مهمان و کمپین های دهان به دهان به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید و همه اینها بدون هزینه کردن یک دلار برای تبلیغات است.

برای تبلیغات در فیس بوک از چه ابزار هایی می توان استفاده کرد؟

صفحات تجاری فیس بوک
گروه های فیس بوک
بازار فیسبوک
فیس بوک مسنجر
فروشگاه های فیس بوک

برای رتب بالا در گوگل باید چه کار کرد؟

برای رتبه بالاتر در گوگل، می توانید از قدرت سئو استفاده کنید. این باعث می شود وب سایت شما برای افرادی که به دنبال راه حل هایی هستند که نام تجاری، محصول یا خدمات شما می تواند به آن ها کمک کند از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ ارائه دهد، قابل مشاهده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *