ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار

ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار

شما یک تجارت کوچک هستید. شما باید محصولات و خدمات خود را بازاریابی کنید تا خود را در بازار تثبیت کنید و از رقبا پیشی بگیرید. اگرچه بودجه بازاریابی شما خیلی زیاد نیست. خوشبختانه، مجموعه کاملی از ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار وجود دارد که مشاغل کوچک می توانند از آنها بهره مند شوند.

بررسی ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار

در دنیای کنونی موفقیت در کسب و کار آنلاین نیاز به تلاش و زمان زیادی دارد. برخی از کسب و کار ها فکر می کنند که بدون بودجه نمی توانند کسب و کار خود را تبلیغ کنند. اما امروزه ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار زیادی وجود دارد که می تواند به شما برای ایجاد یک کسب و کار موفق کمک کند که قصد داریم در این مقاله این ابزارها را بررسی کنیم.

1. ابزار Portent

Portent یک ابزار بازاریابی رایگان مفید برای مشاغل است که به شما این امکان را می دهد تا ایده های منحصر به فرد و قابل اشتراک گذاری را برای محتوا ارائه دهید. Portent عناوین محتوای چشم نوازی را با کلیک یک دکمه تولید می کند و می توانید از این ابزار برای ایجاد تیتر های جذاب استفاده کنید. شما حتی می توانید از پیشنهادهایی که ابزار Portent به شما میدهد ایده بگیرید و خودتان عناوین فوق العاده ای را خلق کنید.

2. بهترین ابزار تبلیغات رایگان کسب و کار Yoast

خدمات پریمیوم بالاتر Yoast مطمئناً رایگان نیستند. اما این شرکت برخی از خدمات freemium را ارائه می دهد از جمله نسخه رایگان ابزار SEO خود. وب سایت کسب و کار خود را با Yoast به حداکثر برسانید. از ارائه نرم افزار سئو گرفته تا کمک در نوشتن توضیحات متا، Yoast ابزارهایی را برای بهبود وب سایت شما در اختیار شما قرار می دهد.

3. ابزار Chattypeople

چت بات ها ابزارهای بازاریابی هستند که هیچ کسب و کاری نمی تواند نادیده بگیرد. یک ربات چت مسنجر ایجاد کنید که تبلیغات را به مشتریان ارائه دهد و با استفاده از Chattypeople به طور یکپارچه با فیس بوک کار کند. با Chattypeople می توانید یک ربات فیس بوک بدون هیچ کدنویسی بسازید.

ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار
ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار

4. یوتیوب

سال های اخیر شاهد افزایش تقاضا برای محتوای ویدیویی بوده ایم. اگر کسب و کار شما هنوز در یوتیوب فعال نشده است، وقت آن رسیده است که محتوای بازاریابی ویدیویی خود را در این سایت به اشتراک بگذارید.

5. ابزار Siteliner

محتوای تکراری، لینک های شکسته و موارد دیگر را برای بهبود محتوای سایت و کانال های بازاریابی خود با Siteliner پیدا کنید.

6. ابزار Buffer

رسانه های اجتماعی باید در تلاش های بازاریابی شما نقش داشته باشند. با استفاده از بافر، وظایف پست اجتماعی را ساده کنید. این ابزار مدیریت رسانه های اجتماعی به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا فالوورهای خود را افزایش دهند و برند خود را بسازند.

7. عالی ترین ابزار تبلیغات رایگان کسب و کار Facebook Audience Insights

Facebook Audience Insights یک ابزار بازاریابی رایگان عالی است که مشاغل می توانند از آن برای مشاهده اطلاعات جمعیتی خاص در مورد مخاطبان خود استفاده کنند.

8. ابزار Hotjar

دانستن اینکه چگونه وب سایت شما عملکرد خوبی دارد، بخش مهمی از بازاریابی مدرن است. این گزینه از ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار به شما این امکان را می دهد که عملکرد وب سایت خود و آنچه برای بهبود آن نیاز است را ارزیابی کنید.

9. ابزار Hemingway App

برنامه همینگوی برای پاکسازی محتوا طراحی شده است. هنگامی که از جملات پیچیده و طولانی، صدای غیرفعال و قیدهای غیر ضروری استفاده می کنید، محتوای شما را تجزیه و تحلیل می کند و هشدارهای ساده و با کد رنگی را ارائه می دهد.

10. ابزار Screaming Frog

Screaming Frog یک خزنده وب سایت است که به کسب و کار اجازه می دهد URL ها را بخزد و عناصر آنلاین طراحی شده برای ارزیابی SEO را جمع آوری کند. کاربران می توانند Screaming Frog را به صورت رایگان دانلود کنند.

11. ابزار Followerwonk

در تجزیه و تحلیل های توییتر کسب و کار خود عمیق تر شوید، کانال های اجتماعی خود را با عمق بیشتری کاوش کنید و نمودار اجتماعی خود را با کمک Followerwonk رشد دهید.

12.محبوب ترین ابزار تبلیغات رایگان کسب و کار SurveyMonkey

SurveyMonkey به عنوان یکی از محبوب ترین ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار در دسترس است. اگرچه دوباره خدمات پولی وجود دارد. با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات حیاتی مصرف‌کننده از طریق SurveyMonkey، دانش بیشتری در مورد اینکه چه چیزی در تلاش‌های بازاریابی شما کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، خواهید داشت.

ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار
ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار

13. اصلی ترین ابزار تبلیغات رایگان کسب و کار Hello Bar

Hello Bar بنرهایی را ایجاد می کند که برای جلب توجه به محصولات و خدمات اصلی یک کسب و کار طراحی شده است که به آنها کمک می کند بازدیدکنندگان پنهان وب سایت خود را به مشتریان تبدیل کنند.

14. خلاقانه ترین ابزار تبلیغات رایگان کسب و کار Shopify Logo Maker

هنوز لوگوی کسب و کار خود را ندارید؟ این گزینه از ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار به شما کمک می کند تا این مشکل را رفع کنید. از Shopify Logo Maker برای ایجاد این ویژگی حیاتی بازاریابی استفاده کنید و یک لوگوی چشم نواز برای کسب و کار کوچک خود طراحی کنید، حتی اگر هیچ مهارت طراحی ندارید.

15. ابزار CoSchedule

با CoSchedule سرفصل هایی بنویسید که به افزایش ترافیک، اشتراک گذاری و نتایج جستجو به وب سایت و محتوای آنلاین شما کمک کند.

16. ابزار Post Creator

یک طرح اولیه رایگان از Post Creator در دسترس است که به کاربران کمک می کند پست های رسانه های اجتماعی مارک دار را به راحتی ایجاد کنند. می توانید از Post Creator از هر دستگاهی و در چندین شبکه اجتماعی استفاده کنید.

17. ابزار Feedly

Feedly یک ابزار بازاریابی است که محتوای مورد نیاز کسب‌وکارها را برای تسریع بازاریابی، تحقیق و فروش فراهم می‌کند. با ویژگی «صدای جمعیت» Feedly، می‌توانید ببینید که کدام پست‌ها بیشترین محبوبیت را دارند.

18. ابزار Optimize Book

از Optimize Book برای ایجاد تقویم‌های تحریریه با کیفیت می توانید استفاده کنید که شامل اطلاعات مربوط به مخاطبان هدف، موضوعات، روزهای برنامه‌ریزی، کلمات کلیدی، برچسب‌ها و شبکه‌هایی است که باید استفاده کنید.

19.مهم ترین ابزار تبلیغات رایگان کسب و کار Google Keyword Planner

اگر می‌خواهید حضور آنلاین و دسترسی دیجیتالی خود را بهبود ببخشید، ضروری است که کلمات کلیدی خود را درست بنویسید. Google Keyword Planner به شما امکان می دهد کمپین های شبکه جستجو را با مهارت بیشتری برنامه ریزی کنید.

20. ابزار Google Alerts

این گزینه ی ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار هنوز یک ابزار بازاریابی رایگان افسانه‌ای است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا نام برند خود را مرور کنند. همچنین می‌توانید با وارد کردن کلمات کلیدی در سیستم، اعلان نام‌های رقیب و بخش را دریافت کنید.

21. ابزار Hootsuite

پست های اجتماعی را از قبل از یک داشبورد کاربر با استفاده آسان با Hootsuite برنامه ریزی کنید. این طرح رایگان برای کسانی که می‌خواهند چندین شبکه اجتماعی را مدیریت کنند و از یک مکان به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند عالی است.

22. ابزار Optimizely

کسب‌وکارها می‌توانند Optimizely را به صورت رایگان امتحان کنند، از الگوریتم‌ها گرفته تا طراحی و چیدمان، برای بهینه‌سازی وب‌سایت و تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود، آزمایش کنند.

23. ابزار Sniply

هیچ محتوای بازاریابی نباید بدون دعوت به اقدام منتشر شود تا خوانندگان را تشویق به انجام اقدامات بیشتر کند. Sniply یکی از ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار است که دعوت به اقدام شما را به هر صفحه وب اضافه می کند، به این معنی که می توانید از طریق هر پیوند قابل اشتراک گذاری با دنبال کنندگان درگیر شوید.

24.قدرتمند ترین ابزار تبلیغات رایگان کسب و کار Headline Analyzer

Headline Analyzer یک ابزار بازاریابی رایگان است که به کسب و کارها کمک می کند تا یک تیتر مناسب و قدرتمند را بنویسند.

25. ابزار Canva

برجسته کردن محتوا و جلب توجه بخش مهمی از بازار دیجیتال است که می توان با Canva به آن دست یافت. این ابزار طراحی گرافیکی رایگان به کسب و کارها اجازه می دهد تا محتوای بصری خیره کننده ای ایجاد کنند که برای جلب توجه آنها طراحی شده است.

ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار
ابزارهای تبلیغات رایگان کسب و کار

نکات استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات رایگان کسب و کار

گسترده ترین تبلیغا رایگان کسب کار، رسانه های اجتماعی است که به بررسی نکات آن میپردازیم. هنگامی که پلتفرم های مناسب برای بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را پیدا کردید، زمان آن است که پست خود را شروع کنید. در اینجا چند نکته در رسانه های اجتماعی برای کسب و کار برای شروع شما آورده شده است.

1. محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید

ایجاد یک تقویم محتوای رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید و از درگیری لحظه آخری خودداری کنید. بعلاوه، زمانی که زمان کافی برای فکر کردن در مورد آن دارید، تهیه ترکیبی از محتوا (به عنوان مثال، پست های وبلاگ، تصاویر، اینفوگرافیک ها و غیره) آسان تر است.

هنگام ساختن تقویم محتوای خود، حتماً موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نوع محتوایی که قرار است پست کنید (مانند پست وبلاگ، تصویر، اینفوگرافیک و غیره)
  • تاریخی که آن را پست خواهید کرد
  • شبکه اجتماعی که در آن پست خواهید کرد
  • پیوند به محتوا (در صورت وجود)
  • شرح مختصری از مطالب
  • کپی برای درج در متن پست
  • هر گونه کمپین، تعطیلات خاص، یا تاریخ های مهمی که باید از آنها آگاه باشید
  • همه پیوندها، برچسب ها یا هشتگ هایی که می خواهید در پست قرار دهید

2. برای پست های خود برنامه ریزی کنید

هنگامی که آن تقویم را آماده کردید، می‌توانید پست‌های اجتماعی خود را از قبل ایجاد کنید و از ابزارهای زمان‌بندی مانند Hootsuite برای ارسال خودکار در زمان مناسب استفاده کنید.

زمان‌بندی پست‌های خود از قبل به شما این امکان را می‌دهد که یک بلوک از زمان خود را در روز یا حتی در هفته به ایجاد محتوای اجتماعی خود اختصاص دهید. این بسیار مؤثرتر از این است که اجازه دهید پست های اجتماعی شما را در طول روز از سایر وظایف تجاری دور کند.

ابزارهای اتوماسیون مانند ربات‌های گفتگو و ابزارهای ایجاد محتوای هوش مصنوعی نیز می‌توانند به شما کمک کنند تا تعداد ساعاتی را که صرف کار در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌کنید کاهش دهید.

3. متعهد به مدیریت جامعه

مطمئنا، ارسال محتوای خلاقانه مهم است. اما اگر می خواهید واقعاً نتایج حاصل از بازاریابی رسانه های اجتماعی برای مشاغل کوچک را ببینید، باید به مدیریت جامعه متعهد شوید.

مدیریت جامعه فرآیند ایجاد یک جامعه با مشتریان شما از طریق تعاملات آنلاین است. این می تواند شامل پاسخ دادن به نظرات، پاسخ به سوالات و تعامل با مشتریان در رسانه های اجتماعی باشد.

به آن به عنوان توسعه خدمات مشتری خود فکر کنید. شما باید به همان اندازه که مخاطبان با شما تعامل دارند، با مخاطبان خود در تعامل باشید. به این ترتیب، می‌توانید شبکه‌ای از مشتریانی ایجاد کنید که احساس می‌کنند با برند شما مرتبط هستند و به احتمال زیاد به مشتریان وفادار و تکراری تبدیل می‌شوند.

مدیریت جامعه نیز بخش مهمی از رتبه بندی در الگوریتم های رسانه های اجتماعی است. پلتفرم‌ها به کاربرانی که فعال و درگیر هستند پاداش می‌دهند، بنابراین هرچه بیشتر با مخاطبان خود تعامل داشته باشید، احتمال اینکه در فیدهای آن‌ها ظاهر شوید بیشتر می‌شود.

4. به روندها توجه کنید

ما نمی‌گوییم که باید روی هر میم که ویروسی می‌شود بپرید. (در واقع، لطفاً روی هر میم که ویروسی می شود نپرید.)

اما، ایده خوبی است که به روندهای رسانه های اجتماعی توجه کنید، بنابراین متوجه می شوید که افراد هنگام ورود به کانال های اجتماعی خود به دنبال چه چیزی هستند. این به شما کمک می کند محتوای مناسبی ایجاد کنید که در طول زمان طنین انداز شود.

اگر زمانی برای اختصاص دادن به آن دارید، گوش دادن اجتماعی ابزار بسیار ارزشمندی برای جمع‌آوری اطلاعات است که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مخاطبان شما (و مخاطبان بالقوه) ممکن است چه چیزی را بخواهند از کسب و کار شما بشنوند.

شما به سادگی می توانید یک جریان برای ذکر نام تجاری خود در کانال های اجتماعی مختلف راه اندازی کنید، بنابراین می توانید بلافاصله به نگرانی ها یا نظرات مثبت پاسخ دهید و احساسات مربوط به کسب و کار خود را دنبال کنید.

5. محصولات را در شبکه اجتماعی بفروشید

تقریباً هر پلتفرم اجتماعی اکنون دارای نوعی فروش اجتماعی است. فروشگاه‌های فیس‌بوک و اینستاگرام ، پین‌های خرید پینترست ، فروشگاه TikTok و موارد دیگر وجود دارد.

تجارت اجتماعی یک تاکتیک بسیار مفید برای مشاغل کوچک در فضای تجارت الکترونیک یا خرده فروشی است. زیبایی آن این است که شما می توانید بسیاری از نقاط اصطکاک ناشی از فروش آنلاین را کاهش دهید. مشتریان بالقوه شما در حال حاضر در رسانه های اجتماعی هستند، بنابراین نیازی به انجام مراحل بازدید از وب سایت شما و پیمایش به صفحات محصول شما ندارند. از آنجایی که پست شما برای آنها در جایی که قبلا هستند نمایش داده می شود، شانس بسیار بیشتری برای فروش دارید.

6. از تجزیه و تحلیل برای هدایت پست های آینده استفاده کنید

حتی برای کسب‌وکارهای کوچک، پیگیری مواردی که در شبکه‌های اجتماعی کار می‌کند و چه چیزی مفید نیست، مهم است. ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند پیشرفت خود را در طول زمان ردیابی کنید و شناسایی کنید که کدام پست ها بیشترین تعامل را ایجاد می کنند – لایک ها، نظرات، اشتراک گذاری ها، کلیک ها و غیره.

هنگام برنامه ریزی برای محتوای آینده، این داده ها می توانند بسیار ارزشمند باشند. اگر می بینید که نوع خاصی از پست به خوبی انجام می شود، سعی کنید آن موفقیت را در پست های بعدی تکرار کنید. و اگر متوجه شدید که نوع خاصی از پست عملکرد خوبی ندارد، محتوای جدید را آزمایش کنید تا ببینید آیا می‌توانید راه بهتری برای جذب مخاطب خود پیدا کنید.

تجزیه و تحلیل همچنین می تواند به شما کمک کند تا بفهمید کدام پلتفرم رسانه اجتماعی برای کسب و کار شما بهتر کار می کند. اگر می بینید که در یک پلتفرم تعامل بیشتری نسبت به پلتفرم دیگر دارید، ممکن است بخواهید تغییری ایجاد کنید. لازم نیست همه جا باشید، بنابراین به پلتفرم هایی که بهترین نتایج را به شما می دهند بچسبید.

برای مشاهده اطلاعات مخاطبان از چه ابزاری باید استفاده کرد؟

Facebook Audience Insights یک ابزار بازاریابی رایگان عالی است که مشاغل می توانند از آن برای مشاهده اطلاعات جمعیتی خاص در مورد مخاطبان خود استفاده کنند.

برای ساخت تقویم محتوا چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟

نوع محتوایی که قرار است پست کنید (مانند پست وبلاگ، تصویر، اینفوگرافیک و غیره)
تاریخی که آن را پست خواهید کرد
شبکه اجتماعی که در آن پست خواهید کرد
پیوند به محتوا (در صورت وجود)
شرح مختصری از مطالب
کپی برای درج در متن پست
هر گونه کمپین، تعطیلات خاص، یا تاریخ های مهمی که باید از آنها آگاه باشید
همه پیوندها، برچسب ها یا هشتگ هایی که می خواهید در پست قرار دهید

مزیت تجارت اجتماعی چیست؟

تجارت اجتماعی یک تاکتیک بسیار مفید برای مشاغل کوچک در فضای تجارت الکترونیک یا خرده فروشی است. زیبایی آن این است که شما می توانید بسیاری از نقاط اصطکاک ناشی از فروش آنلاین را کاهش دهید. مشتریان بالقوه شما در حال حاضر در رسانه های اجتماعی هستند، بنابراین نیازی به انجام مراحل بازدید از وب سایت شما و پیمایش به صفحات محصول شما ندارند. از آنجایی که پست شما برای آنها در جایی که قبلا هستند نمایش داده می شود، شانس بسیار بیشتری برای فروش دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *