بودجه سایت تبلیغات برند

بودجه سایت تبلیغات برند

اگر علاقه مند به شروع تبلیغات آنلاین هستید، یکی از اولین ملاحظات شما هزینه است. متأسفانه، صرف پرسیدن هزینه تبلیغات آنلاین اغلب به پاسخ های گیج کننده زیادی منجر می شود. در بودجه سایت تبلیغات برند ، ما سعی خواهیم کرد سردرگمی مربوط به هزینه های تبلیغات آنلاین را برطرف کنیم.

بودجه سایت تبلیغات برند:هزینه ی تبلیغات آنلاین چقدر است؟

بهترین پاسخ برای بودجه سایت تبلیغات برند حتی اگر ناامید کننده ترین باشد این است که “بستگی دارد”. تبلیغات آنلاین طیف وسیعی از امکانات را پوشش می دهد، از جمله PPC، رسانه های اجتماعی، سئو، بازاریابی ایمیلی، بازاریابی محتوا، تبلیغات نمایشی و موارد دیگر. هر کدام از این کانال ها شامل مدل ها و محدوده های قیمت متفاوتی می شود.

در سال 2020، بازاریابان تقریباً  378 میلیارد دلار  برای تبلیغات آنلاین هزینه کردند. برخی از کسب‌وکارهای کوچک ترجیح می‌دهند هیچ هزینه‌ای نکنند یا برای تلاش‌های بازاریابی خود هزینه کمی کنند، در حالی که برخی دیگر میلیون‌ها دلار برای کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین پیچیده در کانال‌های مختلف پرداخت کردند. البته اکثریت در جایی بین این دو افراط قرار گرفتند.

با این حال، اگر تازه شروع به برنامه‌ریزی استراتژی تبلیغات آنلاین خود کرده‌اید، ما میتوانیم به شما کمک کنیم تا تصمیم بگیرید کدام کانال برای کسب و کار شما مناسب‌تر است. در بودجه تبلیغات سایت برند ، ما در مورد چند گزینه شما و همچنین مبلغی که باید انتظار پرداخت داشته باشید، صحبت خواهیم کرد.

هزینه بودجه سایت تبلیغات برند اینترنتی چقدر است؟

هزینه‌های تبلیغات آنلاین بسته به عواملی مانند کانال‌هایی که در آن تبلیغ می‌کنید، خدماتی که استفاده می‌کنید، اندازه کمپین‌ها و موارد  دیگر بسیار متفاوت است.

 به طور متوسط، مشاغل کوچک تا متوسط 1000 تا 12000دلار برای هر پروژه برای تبلیغات آنلاین پرداخت میکنند.

هزینه تبلیغات آنلاین بر اساس کانال

مزیت تبلیغات آنلاین این است که کسب و کار شما کنترل کاملی بر میزان هزینه شما دارد. شما تصمیم می گیرید که بودجه خود چقدر باشد، و می توانید آزمایش کنید تا ببینید کدام کانال ها بیشترین بازدهی را برای آن بودجه ارائه می دهند.

گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، از جمله:

.1تبلیغات پرداخت به ازای کلیک: (PPC).

گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو به شما امکان می دهند  تبلیغاتی ایجاد و اجرا کنید  که در کنار یا بالاتر از نتایج جستجوی معمولی برای کلمات کلیدی خاص نمایش(PPC) داده می شود. این تبلیغات بر اساس یک سیستم  پرداخت به ازای کلیک عمل میکنند به این معنی که هربار که شخضی روی تبلیغات شما کلیک میکند هزینه پرداخت میکنید.

آنها همچنین بر روی یک سیستم مناقصه کار می کنند، به این معنی که برای نمایش آگهی شما، باید مایل به پرداخت بیشتر از رقبای خود به برای کلیک باشید.بسته به سطح رقابت در صنعت شما، نرخ تبلیغات آنلاین شما که هزینه هرکلیک (CPC)نامیده میشود،میتواند از چند سنت تا چندصد دلار باشد..

2.تبلیغات رسانه های اجتماعی

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی  مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که حساب‌های کاربری رایگان ایجاد کنید و با مشتریان درگیر شوید. این می تواند به خودی خود موثر باشد، اما گزینه های تبلیغات پولی موجود در هر کدام می تواند به شما کمک کند تا از استراتژی رسانه های اجتماعی خود بیشتر بهره ببرید.

اکثر پلتفرم های رسانه های اجتماعی دارای مدل های تبلیغات آنلاین هستند که مشابه گوگل ادز کار می کنند. میانگین  CPC  از 0.38 دلار برای توییتر و 0.97 دلار برای فیس بوک تا 3.56 دلار برای اینستاگرام و 5.26 دلار برای لینکدین متغیر است.

برای خدمات حرفه ای  مدیریت تبلیغات رسانه های اجتماعی ، هزینه ها از 850 تا 2750 دلار در ماه متغیر است.

مجموع هزینه‌های تبلیغات آنلاین برای استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی، از جمله تبلیغات در چندین شبکه، استخدام افراد حرفه‌ای و هزینه‌های فناوری، معمولاً از  ۴۵۰ تا ۶۰۰۰ دلار در ماه متغیر است و هزینه‌های تبلیغات ماهانه بین ۲۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار متغیر است.

بودجه سایت تبلیغات برند
بودجه سایت تبلیغات برند

.3بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو  فرآیند بهبود صفحات در وب سایت شما است به طوری که آنها در نتایج موتورهای جستجو برای عبارات مرتبط رتبه بالاتری دارند. هرچه سایت خود را بهتر بهینه کنید، بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید کرد.بودجه سایت تبلیغات برند بهینه سازی موتور جستجو را موثر ترین روش میداند.

4. بازاریابی ایمیلی

اگرچه ایمیل یکی از قدیمی‌ترین اشکال بازاریابی اینترنتی است، اما هنوز هم یکی از  بالاترین نرخ بازگشت سرمایه را  در بین کانال‌های آنلاین دارد. با این حال، مبلغی که در آن سرمایه گذاری می کنید به پلتفرمی که انتخاب می کنید و همچنین اینکه چه کسی محتوا را برای ایمیل های شما ایجاد می کند، بستگی دارد.

حتی اگر تصمیم بگیرید که ایمیل ها را خودتان بنویسید و بفرستید، به احتمال زیاد باید از یک پلت فرم ایمیل برای دسترسی به همه مشتریان خود استفاده کنید. بسته به تعداد مشترکینی که دارید، این می تواند از  9 تا 1000 دلار در ماه هزینه داشته باشد.

با این حال، می توانید یک آژانس بازاریابی اینترنتی نیز استخدام  کنید تا بازاریابی ایمیلی شما را  برای شما مدیریت کند. این سرویس معمولاً شامل توسعه استراتژی، ایجاد محتوا و ارسال و ردیابی ایمیل است. خدمات بازاریابی ایمیل مدیریت شده ممکن است بین  300 تا 1500 دلار در ماه هزینه داشته باشد.

5. بازاریابی محتوا

اگر وب سایت شرکت شما دارای  وبلاگی است که به طور مرتب به روز می شود ، شما در حال حاضر تا حدودی درگیر بازاریابی محتوا هستید. این استراتژی صرفاً به ایجاد و ترویج  محتوای اصلی ، با هدف اطلاع رسانی به خوانندگان و دستیابی به مشتریان بالقوه جدید اشاره دارد.

برای کاهش هزینه ها می توانید خودتان محتوا تولید کنید. با این حال، همکاری با یک آژانس بازاریابی محتوای حرفه ای باعث صرفه جویی در وقت شما می شود و ممکن است به دلیل تخصص آژانس، نتایج بهتری به همراه داشته باشد. خدمات بازاریابی محتوا  شامل توسعه و برنامه ریزی استراتژی، ایجاد، توزیع، ردیابی و ترویج محتوا است. برای SMB ها، خدمات بازاریابی محتوا معمولاً  2000 تا 10000 دلار در ماه هزینه دارد.

چگونه کانال های تبلیغات آنلاین مناسب را انتخاب می کنید؟

بودجه سایت تبلیغات برند به شما کمک میکند تا بتوانید انتخاب کنید که کدام کانال ها برای کسب و کار شما موثرتر هستند و چقدر باید در هر کدام سرمایه گذاری کنید؟ اساساً همه چیز به مخاطب و بودجه شما بستگی دارد.

مهم نیست که چه نوع بازاریابی آنلاین را انتخاب می کنید و مهم نیست که بودجه شما چقدر است، مهم است که استراتژیک فکر کنید و همیشه مشتریان بالقوه خود را در نظر داشته باشید. استراتژی بازاریابی خود را بر مکان هایی که آنلاین به نظر می رسند متمرکز کنید، و در دراز مدت نتایج بسیار بهتری خواهید دید.

برای اکثر مشاغل، ترکیبی از چندین استراتژی به شما کمک می کند تا بهترین بازده را در هزینه های تبلیغات اینترنتی خود داشته باشید. یک  آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای  می تواند به شما در ایجاد استراتژی ایده آل برای شرکتتان کمک کند

تغییرات در بودجه سایت تبلیغات برند

با بودجه سایت تبلیغات برند نگاهی به چگونگی تغییر بودجه های بازاریابی بیندازید.

هر سال در نظرسنجی CMO ، از بازاریابان برتر پرسیده می شود که انتظار می رود هزینه بازاریابی آنها در سال آینده چگونه تغییر کند.

در بخش عمده، بودجه بازاریابی نسبت به سال قبل برای اکثر شرکت کنندگان نسبتاً ثابت یا افزایش یافته است. سپس یک بیماری همه گیر جهانی اتفاق افتاد و تقریباً همه چیز همانطور که می دانستیم تغییر کرد.

بررسی CMO فوریه 2021 نشان داد که انتظار می رود بودجه بازاریابی در 12 ماه آینده نسبت به سال قبل 3.9 درصد کاهش یابد.

با این حال، آخرین نظرسنجی از آگوست 2021 نشان داد که رشد هزینه‌های بازاریابی به سطوحی مشابه رشد قبل از همه‌گیری بازگشته است، با پیش‌بینی خوش‌بینانه‌تر که رشد در 12 ماه آینده می‌تواند به مراتب از هر سال در دهه گذشته بیشتر باشد. 

بودجه سایت تبلیغات برند
بودجه سایت تبلیغات برند

از نظر بودجه سایت تبلیغات برند در بازایابی علاوه بر صفحه گسترده توجه به چه نکاتی لازم است؟.

دانش صفحه گسترده به تنهایی به شما کمک نمی کند تا بدانید امسال چگونه پول بازاریابی خود را خرج خواهید کرد. ایجاد یک بودجه بازاریابی مناسب با دانستن اینکه این بودجه چه هدفی را دنبال می کند و چه تیم های بازاریابی را نمایندگی می کند، شروع می شود.

1.سفر خریدار خود را بدانید.

سفر خریدار شما مراحلی است که مخاطبان شما هنگام “سفر” از مشتری احتمالی به مشتری پرداخت می کنند. دانستن سفر خریدار به شما این امکان را می‌دهد تا درک کنید که مخاطبان شما چگونه با بازاریابی شما تعامل می‌کنند – و کجا اهداف و بودجه خود را برای دستیابی بهتر به مشتریان تعیین کنید.

هنگام تعریف سفر خریدار از خود این سوالات را بپرسید:

  • مشتریان شما معمولاً چگونه محصولات شما را کشف می کنند؟
  • قبل از خرید چه چیزهایی باید بدانند؟
  • چند بازدید از سایت در ماه می بینید؟
  • چه تعداد سرنخ در ماه ایجاد می کنید، و چه تعداد از آنها به مشتریان پولی تبدیل می شوند؟
  • هزینه تولید سرنخ های جدید و سپس تبدیل آنها به مشتریان چقدر است؟
  • ارزش/درآمد معمولی هر سرنخ چقدر است؟

این فرآیند باید به این نکته اشاره کند که تاکتیک های بازاریابی چه هستند ، کجا باید اهداف بازاریابی خود را تغییر دهید، و کجا می توانید بودجه بازاریابی خود را متمرکز کنید.

2.بودجه خود را با اهداف بازاریابی خود هماهنگ کنید.

اینکه چه چیزی خرج می‌کنید و در کجا خرج می‌کنید به آنچه می‌خواهید انجام دهید بستگی دارد.

بنابراین، هنگامی که شروع به ایجاد بودجه بازاریابی خود می کنید، مطمئن شوید که فقط برای چیزهایی که اهداف بازاریابی فعلی خود لازم است پول خرج می کنید – اهدافی که بر اساس مخاطبان شما و سفر آنها از مشتری بالقوه به مشتری تعیین شده است. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • نمایش تبلیغات برای تبلیغ محصول جدیدی که امسال راه اندازی می کنید.
  • از پست‌های رسانه‌های اجتماعی حمایت مالی می‌کنید تا در صفحه جدید فیس‌بوک خود فالوور ایجاد کنید.
  • تبلیغات موتور جستجوی پولی برای هدایت ترافیک (و خرید) به صفحه محصول خاص.
  • با وبلاگ نویسان قرارداد ببندید تا ترافیک جستجوی ارگانیک بیشتری را به وب سایت شرکت خود دریافت کنید.

جسیکا وب کندی ، بازاریاب سابق نسل تقاضا در HubSpot و رئیس کنونی بازاریابی در Tailscale، در مورد اینکه چگونه هزینه‌های شما می‌تواند هنگام تمرکز بر تولید سرنخ در مقابل تبدیل سرنخ تغییر کند، می‌گوید: «اکثر پولی که برای تلاش‌های پولی خرج می‌کنید معمولاً محاسبه می‌شود. بر اساس حجم کلیک‌ها یا برداشت‌ها. به همین دلیل، اغلب می‌خواهید بودجه بیشتری را برای کمپین‌هایی با پیشنهادات و مخاطبان با حجم بالاتر اختصاص دهید.”

او توضیح می‌دهد: «برای مثال، یک توییت یا تبلیغ فیس‌بوک که پیشنهاد تولید سرنخ را تبلیغ می‌کند که بیشتر در بالای قیف متمایل است، احتمالاً کلیک‌های بیشتری نسبت به چیزی که بیشتر به سمت وسط یا پایین قیف می‌افتد، دریافت می‌کند.هزینه و بودجه سایت تبلیغات برند  شما نیز بسته به تعداد مخاطبانی که می خواهید به آن دسترسی پیدا کنید تغییر می کند.

وب می گوید: «می توانید به عنوان مثال به تبلیغات توییتر نگاه کنید. “شما باید گزینه ای را انتخاب کنید که کمپین های خود را بر اساس علایق کاربران یا کلمات کلیدی جستجو شده هدف قرار دهید. علایق دسته بندی بسیار گسترده تری هستند، در حالی که جیب های کوچکتر کاربران در حال جستجو برای هر کلمه کلیدی هستند، بنابراین مخاطبان مبتنی بر علایق شما بسیار بزرگتر خواهند شد. و نیاز به بودجه بیشتری دارد.”

3.مراقب هزینه های بازاریابی پنهان باشید.

یکی از مزایای بزرگ داشتن و حفظ یک صفحه گسترده بودجه این است که به شما کمک می کند از آن اتفاقات عجیب پایان سه ماهه یا پایان سال جلوگیری کنید، زمانی که متوجه می شوید، “اوه … من این همه هزینه را برای چه چیزی خرج کردم. پول؟”

در بسیاری از موارد، هزینه‌های پیش‌بینی‌نشده می‌تواند بازاریابان را وادار کند که پول نقدی را که برای خرج کردن آن برنامه‌ریزی نکرده‌اند، صرف کنند. بازاریابی محصول یک مثال عالی ارائه می دهد. به گفته مگان کینی اندرسون ، معاون سابق بازاریابی HubSpot و مدیر مدیریت فعلی گروه Wanderlust، به راحتی فراموش می کنیم که بازاریابی موفق محصولات و خدمات شما به چیزی بیش از تبلیغات نیاز دارد.

اندرسون توضیح می دهد: «وقتی مردم بودجه ای را برای بازاریابی محصول اختصاص می دهند، تمایل دارند به راه اندازی محصول و فعالیت های تبلیغاتی فکر کنند.

“این مطمئنا بخش مهمی از آن است، اما حوزه دیگری که باید به خاطر بسپارید، کنار گذاشتن منابع برای انجام تحقیقات و آزمایش پیام بسیار قبل از عرضه محصول به بازار است. گفتگو با مشتریان در مورد نقاط دردناکی که محصول شما در نهایت به آن می‌پردازد بسیار مهم است. برای شکل دادن به پیام رسانی و راه اندازی موفقیت آمیز.”

بودجه سایت تبلیغات برند
بودجه سایت تبلیغات برند

4.به یاد داشته باشید که اولویت های شما کجاست.

بازاریابی مملو از افزونه‌ها و نسخه‌های اضافی، فروش‌های بالا و نسخه‌های «پریمیوم» است. یکی از بهترین راه‌ها برای ارزیابی آنچه که داشتن خوب است در مقابل آنچه کاملاً ضروری است، سازماندهی (حدس زدید) همه هزینه‌هایتان است.

با توجه به جایی که بودجه شما تخصیص می‌یابد، و بررسی متقابل هزینه‌ها با نتایجی که می‌گیرید، تشخیص اینکه چه چیزی باید به بودجه خود ادامه دهد و چه چیزی باید به حاشیه برود، بسیار آسان‌تر خواهد بود.

برای مثال به دنیای روابط عمومی نگاه کنیم. در روابط عمومی، ابزارهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید بودجه را به آنها اختصاص دهید، که می‌تواند باعث شود در جایی که مهم نیست بیش از حد خرج کنید – و در جایی که اهمیتی دارد کم هزینه کنید.

ناتانیل ابرل ، مدیر سابق روابط عمومی و برند HubSpot و معاون فعلی برند جهانی و خلاق GoTo می‌گوید: «ابزارها برای کمک به متخصصان روابط عمومی، نه تنها برای ایجاد و توزیع محتوای عالی و یافتن و هدف قرار دادن سهامداران کلیدی، بلکه در نهایت برای سنجش میزان دسترسی و اثربخشی وجود دارد. مدیریت کلید این است که مطمئن شوید بر روی افرادی که می خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و تحت تاثیر قرار دهید متمرکز شده اید، سپس اطمینان حاصل کنید که بودجه شما از نحوه دریافت (و به اشتراک گذاری) پیام های کلیدی شما پشتیبانی می کند.

“از آنجایی که رسانه ها و چشم انداز دیجیتال با سرعتی سرسام آور تکامل می یابند، ارزیابی مجدد مداوم ابزارها، خدمات و برنامه هایی که استفاده می کنید راهی عالی برای تعیین نرخ بازگشت سرمایه در زمان واقعی هزینه کلی شما است. ابزار اندازه گیری امروز ممکن است فردا برای شما بی ارزش باشد. “

5.بودجه خود را هوشمندانه خرج کنید.

وقتی این قالب‌های بودجه را باز می‌کنید و همه هزینه‌های مختلف را که در آنها توضیح داده شده است بررسی می‌کنید، اگر نمی‌توانید هر کادر را علامت بزنید، نگران نباشید. من از رویکرد “همیشه بیشتر خرج کن” در بازاریابی دفاع نمی کنم.

من از رویکرد “همیشه هوشمندانه خرج کنید” دفاع می کنم. هزینه های ذکر شده اجباری نیستند – آنها فقط به منظور هدایت تفکر شما هستند و به شما کمک می کنند تا اطمینان حاصل کنید که هیچ هزینه های پنهانی را نادیده نگرفته اید.بودجه سایت تبلیغات برند پیشنهاد میکند به این مود توجه ویژه ای داشته باشید.

6.برای اندازه گیری ROI آماده شوید

هنگامی که مقدار مشخصی پول را در یک حوزه خاص قرار می دهید، باید مشخص کنید که آیا بودجه بندی به شما کمک کرده است یا به شما آسیب می رساند، همانطور که برای بودجه های آینده برنامه ریزی می کنید. بهترین راه برای انجام این کار، اندازه گیری ROI – یا بازگشت سرمایه است.

اگر پولی که برای یک کالا خرج می‌کنید باعث شود شرکت شما در ازای آن درآمد بیشتری داشته باشد، ممکن است بخواهید در سال آینده بودجه خود را افزایش دهید. اگر پول شما به جایی نرسید، باید بودجه خود را بررسی کنید.

بودجه سایت تبلیغات برند
بودجه سایت تبلیغات برند
حداقل هزینه ی تبلیغات اینترنتی چقدر است؟

میزان دقیقی نمی توان تعریف کرد ولی به طور متوسط 1000دلار

تغییرات بودجه بازاریابی چگونه است؟

بودجه بازاریابی نسبت به سال قبل برای اکثر شرکت کنندگان نسبتاً ثابت یا افزایش یافته است

درچه پلتفرم هایی از رسانه های اجتماعی می توان حساب کاربری رایگان ایجاد کرد؟

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی  مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهند که حساب‌های کاربری رایگان ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *