انواع سایت تبلیغات محصول

انواع سایت تبلیغات محصول

تبلیغات آنلاین که به عنوان تبلیغات اینترنتی نیز شناخته می شود، یک استراتژی بازاریابی است که از اینترنت به عنوان کانالی برای ارسال پیام های تبلیغاتی به مصرف کنندگان استفاده می کند.در این مقاله نمونه هایی از انواع سایت تبلیغات محصول را برای شما شرح میدهیم.

تبلیغات ملی

انواع سایت تبلیغات محصول آنلاین

انواع سایت تبلیغات محصول آنلاین عبارتند از: تبلیغات فهرست محصول، تبلیغات نمایشی، تبلیغات پلت فرم سمت تقاضا، تبلیغات وابسته، تبلیغات بومی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات ایمیل.تبلیغات آنلاین یک راه بسیار مقرون به صرفه برای جذب مشتریان به سایت شما است.

اگر تازه شروع کرده اید، می توانید تحت فشار بیش از حد گزینه ها قرار بگیرید. به همین دلیل است که ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله هر نوع تبلیغاتی را از نحوه عملکرد آنها گرفته تا مزیت های منحصر به فردشان تجزیه و تحلیل کنیم.

در ادامه بخوانید تا بفهمید چه نوع تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما مناسب است.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین که به آن تبلیغات اینترنتی، تبلیغات دیجیتال نیز می گویند، به تبلیغاتی اطلاق می شود که در وب سایت ها یا در ایمیل ها ظاهر می شوند.

برخلاف تبلیغات آنالوگ، تبلیغات آنلاین به شما این امکان را می دهد که یک جمعیت شناسی خاص مانند یک نسل خاص، جنسیت، منطقه جغرافیایی یا هدف گذاری پایه بر اساس داده های تاریخی مانند فعالیت های گذشته را هدف قرار دهید.

تبلیغات آنلاین نیز تعاملی هستند، به این معنی که کاربر می تواند از طریق اقداماتی مانند کلیک کردن و بازدید از سایت شما به یک تبلیغ پاسخ دهد.

یکی دیگر از ویژگی های تبلیغات آنلاین این است که می توانید به راحتی معیارها را ردیابی کنید و اثربخشی هر کمپین تبلیغاتی را تعیین کنید.

با استفاده از این انبوه داده ها، می توانید هر بار نتایج را عمیقاً تجزیه و تحلیل کنید. زمینه های بالقوه برای بهبود را شناسایی کنید تا به طور مداوم تبلیغات خود را بهینه کنید.

و اگرچه این یک پیشرفت اخیر است، بهینه سازی از طریق یادگیری ماشینی هوش مصنوعی نیز این روزها امکان پذیر است. می توانید یک تبلیغ را برای انتخاب خودکار تصاویر و تولید کپی با دقت چشمگیر برنامه ریزی کنید.

1. تبلیغات لیست محصولات

 تبلیغات لیست محصولات (PLA) یا تبلیغات خرید، تبلیغاتی هستند که در موتور جستجو هنگام جستجوی یک محصول فیزیکی ظاهر می شوند.

این ها تبلیغات PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) هستند. به این معنی که شما فقط باید برای تعداد کلیک هایی که روی تبلیغ دریافت کرده اید. و نه برای تعداد دفعات مشاهده آن هزینه پرداخت کنید.

اگر وب‌سایت شما هنوز جدید است و هنوز نتایجی را از سئو نمی‌بینید، تبلیغات فهرست‌بندی محصولات جایگزین بسیار خوبی برای جذب ترافیک فوری به سایت شما هستند.

تفاوت بین تبلیغات لیست محصولات و تبلیغات معمولی گوگل چیست؟

ممکن است گیج کننده باشد زیرا دو نوع تبلیغات وجود دارد که می توانید با Google AdWords تنظیم کنید. اما اساساً تبلیغات معمولی گوگل می تواند توسط همه انواع کسب و کار استفاده شود.

مزایای تبلیغات لیست محصولات

یک راه خوب برای افزایش سریع ترافیک وب شما اگر سایت شما هنوز نسبتا جدید است و هنوز نتایجی از سئو نمی بینید.

معایب تبلیغات لیست محصولات

فهرست‌ها به وضوح به عنوان «حمایت‌شده» برچسب‌گذاری می‌شوند که باعث می‌شود نرخ کلیک (CTR) کمتر از نتایج جستجوی ارگانیک باشد.

انواع سایت تبلیغات محصول
انواع سایت تبلیغات محصول

2. تبلیغات بنری

تبلیغات بنری که به عنوان تبلیغات نمایشی نیز شناخته می‌شود، یکی از انواع سایت تبلیغات محصول است که مدت‌هاست وجود داشته است.

این نوعی از تبلیغات است که در آن یک فضای از پیش تعیین شده در یک وب سایت به عنوان “املاک آنلاین” برای درج آگهی خریداری می شود.

هدف از تبلیغات نمایشی، قرار گرفتن در معرض بیشتر برند است. و برای جذب مشتریان جدیدی که هنوز نام محصول را نشنیده اند، ایده آل است.

از تبلیغات بنری نیز می‌توان برای هدف‌گیری مجدد کمپین‌ها استفاده کرد، که در آن شما تبلیغات خود را طوری تنظیم می‌کنید که روی صفحه‌نمایش کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند نمایش داده شود تا آنها را بازگردانید و خرید را بیشتر تشویق کنید.

همچنین می‌توانید بنرهای تبلیغاتی را به گونه‌ای تنظیم کنید که بر اساس جمعیت‌شناسی خاص، تقسیم‌بندی بر اساس جنسیت، سن یا منطقه، نمایش داده شوند. و زمان نمایش این تبلیغات را انتخاب کنید.

مزایای تبلیغات بنری

بسیار قابل تنظیم از نظر شکل، اندازه، قرارگیری و نوع محتوا (متن ساده، تصویر، انیمیشن یا ویدیو) می باشد.

از طریق شبکه نمایش گوگل، شما به راحتی به میلیون ها سایت از حساب تبلیغات گوگل خود دسترسی دارید.

معایب تبلیغات بنری

اینترنت با تبلیغات بنری بیش از حد اشباع شده است. بنابراین مردم تمایل دارند آنها را نادیده بگیرند و در نتیجه نرخ کلیک پایین (CTR) ایجاد می شود.

مسدودکننده‌های تبلیغات می‌توانند در وهله اول از دیدن تبلیغات شما توسط کاربران جلوگیری کنند. هزینه فضای تبلیغاتی می تواند گران باشد.

3. پلتفرم های سمت تقاضا (DSP)

پلتفرم سمت تقاضا (DSP) ابزاری است که توسط کسب‌وکارها برای پیشنهاد فضای تبلیغاتی در زمان واقعی و خرید تبلیغات موبایل، جستجو و ویدیو از یک بازار واحد استفاده می‌شود.

بنابراین به جای رفتن به فروشندگان منفرد مانند Google Ads برای خرید موجودی آگهی، می توانید در عوض تبلیغات را از چندین کانال در یک مکان خریداری کنید.

پلتفرم‌های سمت تقاضا همچنین از روشی به نام «تبلیغات برنامه‌ای» استفاده می‌کنند که در آن تبلیغاتی که خریداری می‌کنید بر اساس یک الگوریتم پیچیده منتشر می‌شوند.

شما بودجه تبلیغاتی و هدف اصلی خود را زودتر از موعد تعیین می کنید، و سپس زمانی که کاربران از یک سایت بازدید می کنند، الگوریتم تعیین می کند که کدام تبلیغات را در زمان واقعی از طریق “جنگ مناقصه” بین شما و برندهای دیگر که برای همین موضوع با هم رقابت می کنند، نمایش دهد.

مزایای DSP

داده های قابل توجهی را می توان در مورد کاربرانی که روی تبلیغات شما کلیک می کنند جمع آوری کرد، زیرا پلتفرم های DSP اغلب با ارائه دهندگان داده های شخص ثالث شریک هستند.

معایب DSP

سرمایه گذاری اولیه بالا، زیرا باید یک ابزار DSP جدید را ادغام کنید.

ابزارهای DSP ممکن است برای برخی بسیار پیچیده باشند، و موانع ورود زیادی از نظر یادگیری نحوه استفاده کامل از آنها وجود دارد.

4. تبلیغات وابسته

تبلیغات وابسته، یا به طور کلی تر بازاریابی وابسته به زمانی اشاره دارد که یک وب سایت تبلیغات کسب و کار دیگری را در ازای دریافت کمیسیون برای هر سرنخ کسب شده که به فروش واقعی تبدیل می شود، تبلیغ می کند.

مزایای تبلیغات وابسته

بازگشت سرمایه (ROI) بالاست، زیرا شرکت تبلیغاتی معمولاً فقط برای ترافیک تبلیغاتی که به فروش تبدیل می شود، پرداخت می کند.

می توانید شرایط برنامه بازاریابی وابسته خود را تعیین کنید، مانند نحوه کار کمیسیون و میزان پرداختی که می خواهید بپردازید.

اگر وبلاگ یا سایت رسانه ای را انتخاب کنید که در جایگاه هدف شما محبوب است، برای دستیابی به یک مخاطب خاص عالی است.

معایب تبلیغات وابسته

کنترل کمتری بر برندسازی و جنبه‌های خلاقانه دارد، زیرا تا حد زیادی به شرکت وابسته واگذار می‌شود.

برای راه اندازی یک برنامه وابسته به کار و برنامه ریزی زیادی نیاز است (مانند پیش نویس قراردادها با شرایط و ضوابط روشن).

5. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی از انواع سایت تبلیغات محصول است که با ظاهر و احساس وب‌سایت‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند مطابقت دارند. در نتیجه مانند تبلیغات معمولی متمایز نمی‌شوند و در عوض به‌طور منسجم با بقیه طراحی صفحه وب جریان دارند.

به عنوان مثال می‌توان به نتایج جستجوی حمایت‌شده در Google، که با بقیه نتایج مطابقت دارند، و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی مانند استوری اینستاگرام، که ممکن است چند ثانیه بعد آن‌ها را تماشا کنید زیرا در ابتدا مانند استوری‌های عادی به نظر می‌رسند.

با این حال، باید توجه داشت که هنوز باید یک برچسب واضح وجود داشته باشد که به کاربر اطلاع دهد که این یک تبلیغ است. مانند آنچه در این مثال از تبلیغات Google که هنگام جستجوی «خدمات طراحی وب» نشان داده می‌شوند، می‌بینیم. 

مزایای تبلیغات بومی

در مقایسه با پنجره‌های بازشو یا بنرهای مزاحم، برای کاربران مزاحم نیست.

ناشران رسانه می توانند از تبلیغات در سایت خود بدون از دست دادن طراحی یا تجربه کاربری، درآمد کسب کنند.

تبلیغات بومی در برابر خستگی دیجیتال یا واقعیتی که مصرف‌کنندگان از تبلیغات سنتی استفاده می‌کنند کار می‌کنند و طبق گفته Outbrain ، کاربران 50 درصد بیشتر از تبلیغات بنری به تبلیغات بومی نگاه می‌کنند و در نتیجه نوید قرار گرفتن بیشتر و نرخ کلیک بالاتر را می‌دهند.

معایب تبلیغات بومی

قیمت تبلیغات بومی بسیار بالاست.

شما باید سایت‌های رسانه‌ای را پیدا کنید که طراحی آنها با برند شما مطابقت داشته باشد و گزینه‌های شما را برای مکان‌های تبلیغاتی محدود کند.

انواع سایت تبلیغات محصول
انواع سایت تبلیغات محصول

6. تبلیغات رسانه های اجتماعی از انواع سایت تبلیغات محصول

از Tiktok گرفته تا Reddit، پلتفرم های رسانه های اجتماعی شرایط عالی را برای تبلیغات ارائه می دهند.

به عنوان مثال، با تبلیغات فیس بوک، می توانید مخاطبان خود را بر اساس سن، جنسیت، تحصیلات، عنوان شغل، مکان، علایق و حتی خریدهای گذشته انتخاب کنید و به شما این امکان را می دهد تا با پیامی متناسب با آنها به مشتریان ایده آل خود دسترسی پیدا کنید.

برای به حداکثر رساندن ROI خود از تبلیغات رسانه های اجتماعی، توصیه می کنم تست A/B را با کمپین های کوتاه در پلتفرم های مختلف انجام دهید تا ببینید مخاطبان شما بیشتر با کدام کانال ها ارتباط برقرار می کنند. سپس، منطقه را وارد کنید و روی کانال برنده تمرکز کنید.

مزایای تبلیغات در شبکه های اجتماعی

بسته به پلتفرم، اینها می توانند نسبتاً مقرون به صرفه باشند.

به راحتی می توانید مخاطبان دقیقی را که می خواهید از سایت خود بازدید کنند، هدف قرار دهید.

از طریق اشتراک گذاری و لایک، تبلیغات در رسانه های اجتماعی می تواند به طور طبیعی نیز گسترش یابد.

معایب تبلیغات در شبکه های اجتماعی

کاربران می توانند بازخورد منفی بگذارند و در نتیجه به برداشت دیگر کاربران از برند شما آسیب وارد کنند.

7. تبلیغات ویدیویی

معمولاً وقتی به تبلیغات ویدیویی اشاره می‌کنیم، منظور محتوای ویدیویی است که در سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدیو مانند YouTube پخش می‌شود.

تبلیغات YouTube معمولاً بر اساس هزینه به ازای هر بازدید پرداخت می شود. هر نما بسته به صنعت هدف و کلمات کلیدی شما بین 0.10 تا 0.30 دلار هزینه دارد. همچنین، اگر حداکثر بودجه را تعیین کنید، آنقدر هزینه از شما دریافت می‌شود و هرگز نمی‌توانید از آن عبور کنید.

متداول ترین نوع تبلیغات یوتیوب “تبلیغات TrueView In-Stream” نام دارد. اینها تبلیغات قابل رد شدن هستند که قبل از شروع ویدیوی اصلی پخش می شوند.

تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی باید هزینه این تبلیغات را بپردازند که کاربر بیش از 30 ثانیه آن را تماشا کرده یا روی تبلیغ کلیک کرده و یک URL را باز کرده باشد. 

نوع دیگری از تبلیغات In-Stream نیز وجود دارد که قابل رد شدن نیستند و قبل، وسط یا بعد از یک ویدیو 10 دقیقه یا بیشتر پخش می شوند.

هزینه این تبلیغات بر اساس PPC پرداخت می شود، بنابراین شما می خواهید یک CTA فریبنده ارائه دهید تا بیشترین تعداد تبدیل ممکن را به دست آورید 

مزایای تبلیغات ویدیویی

از آنجایی که شما عموماً بر اساس CPC پرداخت می‌کنید، تبلیغات درون جریانی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند (و حتی اگر تبلیغ شما نادیده گرفته شود، همچنان می‌توانید چند ثانیه در معرض دید برند قرار بگیرید!).

معایب تبلیغات ویدیویی

شما نمی توانید انتخاب کنید که تبلیغات شما در کنار کدام ویدیو پخش شود، و در گذشته، در مورد پخش تبلیغات در کنار سخنان نفرت انگیز و محتوای تروریستی بحث و جدل وجود داشته است.

اگر بتوان در عرض 5 ثانیه از تبلیغ ویدیویی رد شد، انتقال به موقع پیام شما چالش برانگیز است.

8. تبلیغات ایمیلی از انواع سایت تبلیغات محصول آنلاین

دو روش متداول از انواع سایت تبلیغات محصول ایمیل است. یکی این است که تبلیغات بنری و پیوندها را در سربرگ یا پاورقی خبرنامه های ایمیل درج کنید و دیگری اینکه کاربران اولویت های خود را ثبت کنند و سپس ایمیل های تبلیغاتی را ارسال کنند که مطابق با این اولویت ها باشد.

مزایای تبلیغات ایمیلی

هیچ هزینه ای برای ارسال از طریق ایمیل ندارد.

از آنجایی که ایمیل در دستگاه ذخیره می شود، تا زمانی که ایمیل باقی بماند، تبلیغ ناپدید نخواهد شد.

معایب تبلیغات ایمیلی

تبلیغات ایمیلی اغلب نرخ کلیک پایینی دارند، زیرا در وهله اول جذب مشتریان برای باز کردن یک پیام تبلیغاتی دشوار است، و حتی سخت تر است که آنها را وادار به کلیک کردن بر روی آگهی اگر به طور خاص با نیازهای آنها مرتبط نیست.

انواع سایت تبلیغات محصول
انواع سایت تبلیغات محصول
خلاصه 

در این مقاله 8 مورد از محبوب ترین انواع سایت تبلیغات محصول را معرفی کردیم:

تبلیغات لیست محصولات، تبلیغات نمایشی، تبلیغات پلت فرم سمت تقاضا، تبلیغات وابسته، تبلیغات بومی، تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات ایمیل. در حالی که این بار فقط انواع اصلی را به طور خلاصه مرور کردیم.

و به عنوان آخرین توصیه، هنگام انتخاب یک رسانه تبلیغاتی، بهترین کار این است که مخاطب هدف، بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید و تحقیق کنید که مخاطب شما احتمالاً در کدام کانال بیشتر فعال است و تصمیم خود را بر این اساس قرار دهید.

هر کسب و کار و پایگاه مشتری کاملاً متفاوت خواهد بود، بنابراین شما واقعاً باید رسانه ای را پیدا کنید که برای شما و وضعیت فعلی شما بهترین کار را دارد.

نمونه هایی از معایب DSP را بیان کنید؟

سرمایه گذاری اولیه بالا، زیرا باید یک ابزار DSP جدید را ادغام کنید.
ابزارهای DSP ممکن است برای برخی بسیار پیچیده باشند، و موانع ورود زیادی از نظر یادگیری نحوه استفاده کامل از آنها وجود دارد.

تبلیغات بومی را شرح دهید؟

تبلیغات بومی از انواع سایت تبلیغات محصول است که با ظاهر و احساس وب‌سایت‌هایی که در آن قرار گرفته‌اند مطابقت دارند. در نتیجه مانند تبلیغات معمولی متمایز نمی‌شوند و در عوض به‌طور منسجم با بقیه طراحی صفحه وب جریان دارند.

متداول ترین نوع تبلیغات یوتیوب کدام است؟

متداول ترین نوع تبلیغات یوتیوب “تبلیغات TrueView In-Stream” نام دارد. اینها تبلیغات قابل رد شدن هستند که قبل از شروع ویدیوی اصلی پخش می شوند.
تبلیغ‌کنندگان فقط زمانی باید هزینه این تبلیغات را بپردازند که کاربر بیش از 30 ثانیه آن را تماشا کرده یا روی تبلیغ کلیک کرده و یک URL را باز کرده باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *