ساخت سایت تبلیغات آگهی

ساخت سایت تبلیغات آگهی

ساخت سایت تبلیغات آگهی بخش مهمی از بازاریابی تجاری است. این به برندها کمک می کند تا آگاهی و اعتماد را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کنند و همچنین به رقبا در همان بازار پاسخ دهند.

اهمیت ساخت سایت تبلیغات آگهی

این راهنما به شما کمک می کند تا نقشی را که تبلیغات در بازاریابی ایفا می کند و اینکه چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد را درک کنید.

از تاریخچه تبلیغات گرفته تا نکاتی برای شروع کمپین تبلیغاتی بعدی، همه چیز اینجاست.

چرا تبلیغات مهم است؟

ساخت سایت تبلیغات آگهی بخش بسیار مهمی از بازاریابی و فروش است. از طریق تبلیغات، مشاغل می توانند:

  • با رقبا رقابت کنید
  • افزایش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات جدید
  • با مشتریان فعلی مرتبط باقی بماند
  • ایجاد اعتماد و وفاداری
  • یک خط لوله کشت کنید
  • گسترش به بازارها و مناطق جدید
  • افزایش حجم فروش کالا یا خدمات

بدون تبلیغات، دستیابی به مشتریان جدید و رد ادعاهای شرکت های رقیب می تواند بسیار دشوارتر باشد.

تبلیغات در مقابل بازاریابی: چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ساخت سایت تبلیغات آگهی تنها بخشی از بازاریابی یک محصول، خدمات یا رویداد است. بازاریابی شامل شناسایی نیازهای مصرف کنندگان و کشف چگونگی برآورده کردن آنها است. فرآیند کلی بازاریابی شامل مراحل مختلفی است، از جمله:

  • نظرسنجی ها
  • تحلیل داده ها
  • پژوهش
  • توسعه محصول
  • آزمایش کردن
  • پیاده سازی
  • ارتباط

ساخت سایت تبلیغات آگهی در مرحله ارتباطی فرآیند بازاریابی مطرح می شود. یک آژانس تبلیغاتی یا مشاور ممکن است تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل داده ها را به عنوان بخشی از گردآوری یک کمپین تبلیغاتی قوی انجام دهد، اما آنها در تلاش برای شناسایی نیاز بازار یا توسعه یک محصول نیستند.

به لطف بازاریابی، این بخش قبلاً انجام شده است. تبلیغ‌کنندگان احتمالاً روی موارد زیر تمرکز بیشتری دارند:

  • شناسایی پیام هایی که مخاطبان هدف به خوبی به آن پاسخ می دهند
  • مکان یابی فرصت های تبلیغاتی
  • توسعه کمپین
  • شامل تمام فرمت های لازم
  • ایجاد کپی آگهی و وثیقه
  • راه اندازی تبلیغات
  • تست و بررسی عملکرد تبلیغات

داده های جمع آوری شده در طول توسعه استراتژی بازاریابی مستقیماً بر تبلیغات تأثیر می گذارد و به نوبه خود، عملکرد تبلیغات می‌تواند بر تصمیمات بازاریابی آینده تأثیر بگذارد.

انواع تبلیغات

تبلیغات ممکن است در چندین فرمت وجود داشته باشد، حتی در یک کمپین. به طور سنتی، رسانه های تبلیغاتی به شکل صفحات مجله یا روزنامه چاپی، بیلبوردها، حمایت های مالی رادیویی و تبلیغات تلویزیونی بودند. امروزه، این امر به قلمرو دیجیتال و همچنین با تبلیغات آنلاین، ایمیل، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت گسترش یافته است.

بسیاری از پیام‌های تبلیغاتی مؤثر شامل بازاریابی چند کاناله می‌شوند که در آن یک کسب‌وکار ترکیبی از تبلیغات و محتوا را در بیش از یک قالب منتشر می‌کند. این می تواند شامل ترکیبی از قالب های تبلیغاتی سنتی و دیجیتال باشد.

تبلیغات سنتی

از دهه 1500 تا اوایل دهه 1900، تبلیغات عمدتاً چاپ و پر از متن بودند. در دهه 1930، زمانی که تبلیغات چاپی به طور فزاینده ای به تصویر سنگین تبدیل شدند، این تغییر شروع شد و با رسیدن رادیو و تلویزیون به خانه‌های بیشتری، تبلیغ‌کنندگان شروع به ایجاد تبلیغات کردند.

بسیاری از رسانه های تبلیغاتی سنتی که در دهه 1900 مورد استفاده قرار می گرفتند، امروزه هنوز موثر هستند. در حالی که محبوبیت قالب‌های تبلیغاتی مختلف ممکن است تغییر کرده باشد، آنچه در دهه 1950 برای مصرف کنندگان جذاب بود با آنچه امروزه برای آنها جذاب است متفاوت است، اصول اصلی یکسان است.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی در دهه 1900، قبل از ظهور بازاریابی دیجیتال گسترده، به اوج خود رسید و در حال حاضر در حال کاهش است. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها هنوز در قالب‌های چاپی از جمله آگهی‌های روزنامه، آگهی‌های مجلات و آگهی‌های تبلیغاتی ارزشی پیدا می‌کنند.

آگهی های روزنامه

آگهی‌های روزنامه‌ای می‌تواند از آگهی‌های طبقه‌بندی شده کوچک که توسط افراد قرار می‌گیرد تا پخش‌های تمام صفحه سفارش‌شده توسط سازمان‌های بزرگ یا احزاب سیاسی باشد.

تبلیغات مجلات

تبلیغات مجلات یکی از قابل توجه‌ترین تغییرات را در بین قالب‌های تبلیغات چاپی تجربه کرده‌اند و نسبت به گذشته بسیار سنگین‌تر شده‌اند.

ساخت سایت تبلیغات آگهی
ساخت سایت تبلیغات آگهی

تبلیغات مجلات پرمتن هنوز به شکل آگهی تبلیغاتی وجود دارد. به نظر می رسد این تبلیغات یک مقاله اطلاعاتی معمولی هستند، اما در واقع برای آن ها پول پرداخت می شود و اغلب توسط یک شرکت تولید می شوند. این بسیار شبیه به مفهوم یک پست وبلاگ حمایت شده است. آگهی‌ها شکلی از تبلیغات بومی هستند، زیرا باید با لحن و قالب انتشارات مطابقت داشته باشند.

بیلبوردها

بیلبوردها شکلی از تبلیغات خارج از خانه هستند که برای تأثیرگذاری بر مصرف کنندگان بالقوه در حین سفر یا حرکت در طول روز طراحی شده است.

این یکی از شکل‌های تبلیغات سنتی است که علیرغم تأثیر کاهش سفر در طول همه‌گیری  COVID-19، همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. همچنین موثر است 80٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده گفتند که در سال 2019 متوجه یک تبلیغ بیلبورد شده اند.

در مورد بزرگترین تبلیغ کننده در فضای باز ممکن است تعجب آور نیز باشد: این آمازون است. با وجود تسلط گسترده این شرکت در تجارت الکترونیک و بازاریابی دیجیتال، آن ها همچنان از بیلبوردها استفاده می کنند.

ایمیل مستقیم

کاتالوگ‌ها، منوهای رستوران، کوپن‌ها، بروشورهای نمایندگی خودرو، و سایر اشکال «پست ناخواسته» همگی پست مستقیم هستند.

همانطور که از نام آن پیداست، پست مستقیم به هر شکلی از تبلیغات گفته می شود که مستقیماً به صندوق پستی خانه یا محل کار یک مشتری بالقوه می رود.

خدمات پستی ایالات متحده، پست کانادا، پست استرالیا، و پست سلطنتی بریتانیا، همگی به کسب و کارها راهی برای ارسال مستقیم تبلیغات به گروه هایی از افراد بر اساس موقعیت مکانی و سایر مشخصات جمعیتی ارائه می دهند.

بسیاری از کسب‌وکارها علاوه بر ایمیل، از پست مستقیم استفاده می‌کنند و هنوز هم کاملاً مؤثر است. بر اساس گزارش استرالیا پست، 81 درصد از مصرف کنندگان نامه های خود را بلافاصله پس از دریافت می خوانند و 65 درصد نیز تک تک کالاهای موجود در صندوق پست خود را می خوانند.

حتی می‌توانید خرده‌فروشان تجارت الکترونیک را پیدا کنید که از طریق پست مستقیم وارد شوند، با شرکت‌هایی مانند Wayfair و آمازون که کاتالوگ‌های چاپی تولید می‌کنند.

تبلیغات رادیو

تبلیغات رادیویی در دهه 1930، زمانی که تبلیغ کنندگان از کل برنامه های رادیویی حمایت مالی کردند، به شهرت رسیدند. در واقع، این دقیقاً همان چیزی است که “سابون اپرا” نام خود را گرفته است.

 سازندگان صابون مانند Procter & Gamble از قسمت‌های درام‌های رادیویی حمایت می‌کنند، تمام نقاط تبلیغاتی را پر می‌کنند و آگاهی از برند را با شنوندگان ایجاد می‌کنند.

با این حال، مانند تبلیغات چاپی، تبلیغات رادیویی از محبوبیت خود کاسته می شود. هزینه تبلیغات رادیویی در سال 2020 سه میلیارد دلار کاهش یافت و به طور کامل بهبود نیافته است.

تبلیغات تلویزیون

تبلیغات رادیویی در سال 1941 جای خود را به تبلیغات تلویزیونی داد، زمانی که شرکت ساعت سازی Bulova اولین آگهی تبلیغاتی را در طول یک بازی بیسبال پخش کرد که 9 دلار برای شرکت هزینه داشت که معادل 166 دلار امروز است. امروزه تلویزیون محبوب‌ترین شکل تبلیغات غیر دیجیتالی در ایالات متحده است و بیش از 70 میلیارد دلار در سال 2019 برای تبلیغات تلویزیونی هزینه شده است.

رویدادهای ورزشی زنده هنوز فرصتی عالی برای تبلیغ‌کنندگان تلویزیونی است تا توجه مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند.

تبلیغات دیجیتال

اولین بنر تبلیغاتی در سال 1994 به صورت آنلاین ظاهر شد. این یک تصویر گرافیکی مبهم و قابل کلیک بود که به یک وب سایت AT&T منتهی شد و نرخ کلیک عظیمی معادل 70% داشت. امروزه، تبلیغات آنلاین نه تنها شامل رایانه‌ها، بلکه تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) می‌شود.

تبلیغات SEO و SEM

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) که به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیز شناخته می شود، معمولاً بخشی از استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک شرکت است. هدف مشترک تبلیغات PPC ایجاد کلیک روی یک صفحه وب است.

شرکت‌ها تبلیغات را از قبل آماده می‌کنند و آن‌ها را به پلتفرم‌های مختلف مانند گوگل یا آمازون همراه با مبلغی که مایلند برای اجرای تبلیغات خرج کنند، ارسال می‌کنند.

از آنجا، الگوریتم های پیچیده تقریباً آنی تصمیم می گیرند که کاربر کدام تبلیغات را بر اساس علایق، کلمات کلیدی و بودجه شرکت ببیند.

ساخت سایت تبلیغات آگهی
ساخت سایت تبلیغات آگهی

تبلیغات نمایشی

تبلیغات نمایشی بنرها ، تصاویر و پاپ آپ هایی هستند که در اطراف وب سایت و محتوای رسانه های اجتماعی ظاهر می شوند. ممکن است یک تبلیغ نمایشی برای همه بازدیدکنندگان یک وب‌سایت ظاهر شود، یا ممکن است بر اساس داده‌های تک تک کاربران تغییر کند.

اگر تا به حال چیزی را در تلفن خود جستجو کرده اید و چند روز بعد متوجه تبلیغات آن در یک وب سایت شده اید، این تبلیغات در عمل نمایش داده می شود.

چگونه کسب و کار خود را در 7 مرحله تبلیغ کنیم

اگر مشاهده تبلیغات فوق‌العاده بالا به شما انگیزه داده است که تبلیغات کسب و کار خود را شروع کنید، در نقطه مناسبی هستید. به خواندن ادامه دهید تا در مورد اینکه چگونه می توانید بیشتر بدانید:

1. مخاطب خود را درک کنید

2. پرسونا بسازید

3. محل تبلیغ را تعیین کنید

4. تبلیغات موثر ایجاد کنید

5. با مشتریان بالقوه تست کنید

6. نتایج را بررسی کنید

7. استراتژی تبلیغاتی خود را توسعه دهید

مهم است که هر یک از مراحل زیر را دنبال کنید تا تأثیر تبلیغات خود را به حداکثر برسانید.

1. مخاطب خود را درک کنید

این بسیار مهم است که قبل از راه اندازی هر کمپین تبلیغاتی، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

اگر این مرحله را رد کنید، ممکن است تبلیغات شما به سمت افرادی باشد که قصد خرید یا استفاده از آنچه را که می‌فروشید ندارند. این امر منجر به بازگشت سرمایه کمتر و هزینه های تبلیغاتی هدر می شود.

برای توسعه مخاطبان هدف خود، باید:

  • مشخص کنید که آیا به مصرف کنندگان فردی می فروشید یا به مشاغل
  • ایجاد نقاط داده متناسب با یک نمایه خاص، از جمله ارزش ها، علایق، سن، وضعیت رابطه، درآمد، شغل و مکان
  • تحقیقات بازار را در اطراف مخاطبان هدف پیشنهادی انجام دهید تا تأیید کنید که نیاز و تمایل به محصول یا خدمات شما وجود دارد
  • تبلیغات مسابقه و میزان موفقیت را بررسی کنید

هنگامی که یک نمایه مخاطب هدف ایجاد کردید، در مورد راه هایی که می توانید آن را بیشتر تجزیه کنید فکر کنید.

اگر بتوانید دو مجموعه تبلیغاتی متفاوت ایجاد کنید که می‌توانند برای گروه‌های ثانویه در مخاطبان هدف خود جذاب باشند، این ممکن است به افزایش نرخ تبدیل کمک کند.

2. پرسونا (شخصیت) بسازید

داده‌های مخاطب هدفی را که در مرحله اول ایجاد کرده‌اید، بگیرید و از آن برای ایجاد شخصیت‌های خریدار استفاده کنید . پرسوناها پروفایل های افراد خیالی هستند که نشان دهنده گروه های هدف شما هستند. هر شخصیت باید شامل موارد زیر باشد:

  • یک نام توصیفی، مانند “آشپز خانه هری”
  • داده های دموگرافیک شامل محدوده سنی، سطح درآمد، شغل، مکان و علایق
  • اهداف و نقاط دردناکی که ممکن است این فرد داشته باشد
  • چیزهایی که این شخص ممکن است برایش ارزش قائل باشد یا از آن ها ترس داشته باشد
  • عادات روزانه ممکن است این فرد داشته باشد

از این شخصیت ها هنگام بحث و ساختاردهی کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

3. محل تبلیغ را تعیین کنید

در مرحله بعد، به این فکر کنید که مخاطبان هدف شما بیشترین احتمال مصرف محتوای تبلیغاتی را دارند. ممکن است لازم باشد از بیش از یک کانال برای دسترسی به همه افرادی که توسط شخصیت های مختلف خریدار شما نمایندگی می شوند استفاده کنید.

4. تبلیغات موثر ایجاد کنید

هنگامی که بر روی مخاطب هدف و کانال های تبلیغاتی قرار گرفتید، شروع به توسعه محتوای تبلیغاتی کنید. تبلیغات شما ممکن است در کانال ها یا برای هر شخص متفاوت باشد.

این کاملاً خوب است اما سعی کنید در هر تبلیغ یک موضوع یا احساس ثابت داشته باشید. انجام این کار کمک می کند تا تبلیغات برای بینندگانی که ممکن است در پلتفرم ها یا گروه های شخصی حرکت کنند، قابل تشخیص باشند.

5. با مشتریان بالقوه تست کنید

قبل از راه اندازی کمپین تبلیغاتی کامل خود، مهم است که تبلیغ خود را با مشتریان بالقوه آزمایش کنید. اگر بودجه اجازه می دهد، ممکن است بخواهید تبلیغات خود را در مقابل یک گروه متمرکز آزمایش کنید.

ساخت سایت تبلیغات آگهی
ساخت سایت تبلیغات آگهی

این می تواند به شما کمک کند قبل از نمایش آگهی خود در بیلبوردها یا آنلاین بازخورد خود را در مورد آن دریافت کنید.

اگر نمی‌توانید یک گروه متمرکز را اجرا کنید، با پخش آگهی خود در بخش محدودی از مخاطبان شروع کنید و ببینید که چگونه کار می‌کند.

اگر در حال اجرای تبلیغات دیجیتال هستید، ممکن است بتوانید تست A/B را اجرا کنید. این تست‌ها به شما نشان می‌دهند که کدام نسخه از یک تبلیغ برای یک مخاطب خاص بهترین عملکرد را دارد و می‌تواند به ویژه هنگام توسعه کمپین‌های تبلیغاتی برنامه‌ای مفید باشد.

بدون آزمایش، ممکن است فرصتی را برای بهبود تأثیر تبلیغات خود از دست بدهید.

6. نتایج را بررسی کنید

شما باید به طور مستمر نتایج کمپین تبلیغاتی خود را چه مستقیماً پس از آزمایش و چه پس از راه اندازی تبلیغات بررسی کنید. اگر عملکرد مورد انتظارتان را نمی بینید، ممکن است لازم باشد تغییراتی در کمپین یا خود محصول ایجاد کنید.

این ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد، از جمله شرکت های بزرگی مانند کوکاکولا. پس از نزدیک به 100 سال بازاریابی و تبلیغات موفق، این شرکت نوشیدنی در سال 1985 با موانعی روبرو شد.

کمپین تبلیغاتی آنها برای “کک جدید” شکست خورد – نه به دلیل بد بودن تبلیغات، بلکه به این دلیل که مردم از محصول متنفر بودند. از آنجایی که کوکاکولا بر نحوه درک مصرف کنندگان از محصول و کمپین نظارت می کرد، آن ها به سرعت متوجه این مشکل شدند و 79 روز پس از عرضه همه تغییرات را پس گرفتند.

اگر کوکاکولا توجه نمی کرد، ممکن بود برند و فروش آن در درازمدت آسیب ببیند.

7. استراتژی تبلیغاتی خود را توسعه دهید

هر کمپین تبلیغاتی فرصتی برای تکامل و بهبود استراتژی تبلیغاتی شماست. با گرفتن درس های آموخته شده از یک تبلیغ و به کار بردن آن در تبلیغات دیگر، می توانید آگاهی، اعتماد، وفاداری و درآمد برند خود را در طول زمان افزایش دهید.

هر یک از چهار شرکت کلاسیک بالا را به عنوان مثال در نظر بگیرید در حالی که جنبه های اصلی برندهای آنها ثابت می ماند، روش تبلیغات آن ها با تغییر تقاضاها و ترجیحات مصرف کنندگان به تکامل خود ادامه می دهد.

اگر برندی این تغییرات را ایجاد نکند، می تواند منسوخ شده و در طول زمان سهم بازار را به رقیب از دست بدهد.

راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق

چه به تبلیغات در سطح ملی یا جهانی، سنتی یا دیجیتالی علاقه مند باشید، لازم نیست خودتان همه چیز را بفهمید. استراتژیست های بازاریابی مستقل و مشاوران تبلیغاتی زیادی وجود دارند که می توانند کمک کنند.

چرا تبلیغات مهم است؟

با رقبا رقابت کنید
افزایش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات جدید
با مشتریان فعلی مرتبط باقی بماند
ایجاد اعتماد و وفاداری
یک خط لوله کشت کنید
گسترش به بازارها و مناطق جدید
افزایش حجم فروش کالا یا خدمات
بدون تبلیغات، دستیابی به مشتریان جدید و رد ادعاهای شرکت های رقیب می تواند بسیار دشوارتر باشد.

تبلیغات در مقابل بازاریابی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تبلیغات تنها بخشی از بازاریابی یک محصول، خدمات یا رویداد است. بازاریابی شامل شناسایی نیازهای مصرف کنندگان و کشف چگونگی برآورده کردن آنها است. فرآیند کلی بازاریابی شامل مراحل مختلفی است، از جمله:
نظرسنجی ها
تحلیل داده ها
پژوهش
توسعه محصول
آزمایش کردن
پیاده سازی
ارتباط
تبلیغات در مرحله ارتباطی فرآیند بازاریابی مطرح می شود. یک آژانس تبلیغاتی یا مشاور ممکن است تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل داده ها را به عنوان بخشی از گردآوری یک کمپین تبلیغاتی قوی انجام دهد، اما آنها در تلاش برای شناسایی نیاز بازار یا توسعه یک محصول نیستند.

انواع تبلیغات را شرح دهید؟

تبلیغات ممکن است در چندین فرمت وجود داشته باشد، حتی در یک کمپین. به طور سنتی، رسانه های تبلیغاتی به شکل صفحات مجله یا روزنامه چاپی، بیلبوردها، حمایت های مالی رادیویی و تبلیغات تلویزیونی بودند. امروزه، این امر به قلمرو دیجیتال و همچنین با تبلیغات آنلاین، ایمیل، تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت گسترش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *