تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

در بازار امروز، تبلیغ‌کنندگان برای جذب مشتری و متمایز ساختن محصولات خود از رقبا بر روش‌های نوآورانه تکیه می‌کنند. تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی می تواند از کاربرد روانشناسی رنگ ها و استفاده از نمادگرایی تا جذابیت برای احساسات مخاطب را شامل شود. یادگیری در مورد این تکنیک ها ممکن است فرصت های بازاریابی بیشتری را برای سازمان ایجاد کند و می تواند آگاهی کلی از برند را بهبود بخشد.

تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی چیست؟

تکنیک تبلیغاتی روشی است که بازاریابان برای جلب توجه به یک محصول از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال، یک تکنیک تبلیغاتی ممکن است بر رمز و راز پیرامون یک محصول تأکید کند که منجر به خرید یک محصول توسط مشتریان یا تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک شرکت می شود. بازارها از برخی تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی برای برانگیختن احساساتی استفاده می کنند که مصرف کنندگان را به خرید ترغیب می کند. هر تکنیک برای رسیدن به هدف یکسان یعنی نهایی کردن یک فروش متفاوت عمل می کند.

26 تکنیک از تکنیک های سایت تبلیغات آگهی برای کمک به بهبود استراتژی بازاریابی شما:

1. روانشناسی رنگ در تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

روانشناسی رنگ استفاده از رنگ ها برای برانگیختن احساسات خاص است. متخصصان بازاریابی از این تکنیک در همه اشکال بازاریابی بصری استفاده می کنند. در نظر گرفتن رنگ‌ها در پس‌زمینه، بسته‌بندی محصول، فونت‌ها و برند بسیار مهم است زیرا یک پالت رنگی خاص می‌تواند پیام‌های خاصی را ارسال کند. برای مثال، رنگ‌های خاموش می‌توانند حس آرامش را برای مصرف‌کنندگان فراهم کنند، بنابراین بازاریابان اغلب از رنگ‌های روشن در تبلیغات محصولات مرتبط با خواب استفاده می‌کنند. بسیاری از شرکت ها از یک رنگ برای نشان دادن نام تجاری خود استفاده می کنند که برای مصرف کنندگان قابل تشخیص است.

2. ترکیب

ترکیب بندی مستلزم چیدمان عناصر در یک تبلیغ و نحوه اشغال فضا است. این تکنیک در هر نوع تبلیغات تصویری وجود دارد. ترکیب بندی با ایجاد یک جریان بصری که چشم بیننده را از یک عنصر به عنصر دیگر هدایت می کند، به تأثیرگذاری بر منظر کمک می کند. فلش ها یا مرزها نمونه هایی از ترکیب بندی هستند که متخصصان بازاریابی ممکن است در تلاش برای هدایت چشم بیننده در جهت مورد نظر درج کنند.

3. نقطه کانونی

نقطه کانونی نقطه اصلی مورد توجه در یک تصویر است. انتخاب یک نقطه کانونی برای اطمینان از واضح بودن پیام شما برای بینندگان مهم است. شما می توانید یک نقطه کانونی را به روش های مختلفی ایجاد کنید. برای مثال، می‌توانید از فوکوس انتخابی استفاده کنید، که همه چیز را در پس‌زمینه محو می‌کند تا توجه را به نقطه کانونی شما جلب کند. همچنین می توانید از نورپردازی برای تاکید بر محصول و ایجاد پس زمینه تیره در اطراف آن استفاده کنید.

4. ترکیب تایپوگرافی

تایپوگرافی که بیشتر به عنوان فونت شناخته می شود، شامل سبک و ظاهر متن است. این می تواند پیام ها را با کلمات به تصویر بکشد و در عین حال از نظر بصری نیز جذاب باشد. برای اطمینان از اینکه متن برای مصرف کنندگان جالب است، یک طراح ممکن است حروف را به شکل دستکاری کند یا بافت اضافه کند. مهم است که از میزان متنی که در تبلیغات استفاده می کنید آگاه باشید. وقتی تایپوگرافی عنصر اصلی نیست، ممکن است استفاده کم از آن مفید باشد تا از پیام تبلیغاتی منحرف نشوید.

5. قانون یک سوم از تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

قانون یک سوم یک ابزار بصری است که به سازندگان محتوا و طراحان کمک می کند تا عناصر را به شکل بصری جذابی در یک فضا قرار دهند. اجرای قانون یک سوم مستلزم تقسیم فضای طراحی به شش مستطیل مساوی، ایجاد دو ردیف و سه ستون فضا برای پر کردن است. برای حفظ تعادل، سازندگان عناصر مهمی مانند نام تجاری و محصول را در نقاط متقاطع مستطیل ها قرار می دهند.

6. تکرار تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

تکنیک تکرار در یک استراتژی بازاریابی یا دیده شدن یک تبلیغ را افزایش می دهد یا به همان پیام در یک تبلیغ چندین بار ارجاع می دهد. ممکن است زمانی که سخنگو عبارتی را برای جلب توجه به یک ویژگی محصول خاص تکرار می کند، این تکنیک را در تبلیغات تجاری مشاهده کنید. اغلب، بازاریابان از تکرار برای افزایش آگاهی محصولات جدید یا به طور کلی برند استفاده می کنند. این شامل نمایش چندباره یک تبلیغ به مشتریان است. شما می توانید با خرید چندین اسپات تلویزیونی، چندین بیلبورد یا تبلیغ پست در رسانه های اجتماعی به تکرار برسید.

7. پشت صحنه

تکنیک پشت صحنه، نگاهی انحصاری داخلی به نحوه عملکرد یک شرکت به مشتریان ارائه می دهد. این برای ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات مهم به آنها مفید است، مانند اینکه چگونه شرکت ویژگی های ایمنی را به محصول خود اضافه می کند. نمونه‌هایی از محتوای پشت صحنه برای تبلیغات ممکن است شامل یک تور ویدیویی از شرکت، عکس‌های اعضای تیم که در دفتر کار می‌کنند یا نمونه‌هایی از نسخه‌های جایگزین یک محصول باشد.

8. سمبولیسم

سمبولیسم زمانی است که یک شی یا ایده دیگری را نشان می دهد. بازاریابان برای دستیابی به نمادگرایی از استعاره ها و تشبیهات در تبلیغات استفاده می کنند. این تکنیک به مشتریان کمک می کند تا محصول را با چیزی آشنا مرتبط کنند و ویژگی های نماد را به محصول نسبت دهند. به عنوان مثال، یک استراتژی بازاریابی برای یک شمع خاص می تواند از یک استعاره بصری برای مقایسه بوی شمع با یک جنگل کاج استفاده کند.

9. دیدگاه

تکنیک تبلیغات نقطه‌نظر عملی را طوری نمایش می‌دهد که گویی بیننده خودش آن را انجام می‌دهد یا تجربه می‌کند. این می تواند با غوطه ور کردن بینندگان در تبلیغ، ارتباط قدرتمندی با بینندگان ایجاد کند. اغلب، این تکنیک برای فروش محصولات سبک زندگی مانند تجهیزات فضای باز مفید است. برای فیلمبرداری از تبلیغات نقطه‌نظر، اپراتورهای دوربین یا هنرمندان بدلکاری دوربین را در سطح چشم قرار می‌دهند تا دیدگاه اول شخص را نشان دهند.

10. آنتروپومرفیسم

آنتروپومرفیسم شامل تبدیل اجسام بی جان به موجوداتی است که می توانند راه بروند و صحبت کنند. این تاکتیک از شخصیت سازی استفاده می کند تا تبلیغات را به یاد ماندنی کند. شرکت‌ها ممکن است با انتخاب حیوانی برای نشان‌دادن برندشان، یک طلسم ایجاد کنند و از انسان‌سازی برای گنجاندن طلسم خود در تبلیغات استفاده کنند. گاهی اوقات، اگر تبلیغات آنها موفقیت آمیز باشد و شخصیت به راحتی قابل تشخیص باشد، ممکن است برندها کالایی از شخصیت ایجاد کنند تا آنها را بفروشند یا به عنوان هدیه به مصرف کنندگان توزیع کنند.

11. جذابیت عاطفی

جذابیت عاطفی یک تکنیک بازاریابی موثر است که احساسات بیننده را برای ایجاد انگیزه در عمل هدف قرار می دهد. این تکنیک از داستان سرایی برای تأثیرگذاری بر احساساتی مانند عشق، همدردی، خشم یا ترس استفاده می کند. به عنوان مثال، تبلیغات جواهرات ممکن است پیشرفت رابطه زن و شوهر را از طریق هدایای جواهرات نشان دهد – از یک دستبند گرفته تا یک گردنبند و یک حلقه نامزدی.

12. جلوه باند

اثر bandwagon تاکتیکی است که بازاریابان از آن برای متقاعد کردن مصرف کنندگان استفاده می کنند که همه از محصول آنها استفاده می کنند. این امر مصرف کنندگان را تشویق می کند تا به روندهای جاری بپیوندند. این یک تاکتیک روانشناختی و یک جذابیت عاطفی برای ترس مردم از کنار گذاشته شدن است و آن را برای نسل‌های جوان‌تر کاملاً مؤثر می‌سازد.

13. قصه گویی از تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

داستان سرایی در تبلیغات به مشتریان کمک می کند تا با یک محصول ارتباط برقرار کنند. شرکت ها می توانند با به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتری، یادآوری تاریخچه خود یا جمع آوری الهام از صنعت خاص خود، داستانی را تعریف کنند. این استراتژی اغلب از عناصر بسیاری از تکنیک های تبلیغاتی دیگر مانند جذابیت احساسات و دیدگاه استفاده می کند.

14. اثبات اجتماعی از تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

اثبات اجتماعی تکنیکی است که از نفوذ اجتماعی برای متقاعد کردن مصرف کنندگان احتمالی برای کپی کردن اقدامات سایر مشتریان استفاده می کند. شرکت ها با استفاده از توصیفات مشتریان، اثربخشی و ارزش محصول خود را به مشتریان بالقوه ثابت می کنند. توصیفات مشابه ارجاع ها هستند و می توانند با داشتن مشتری دیگری که مشتریان جدید می توانند با او ارتباط برقرار کنند، اعتماد مصرف کنندگان را جلب کنند و در مورد یک نام تجاری مثبت صحبت کنند. متخصصان بازاریابی همچنین می توانند به جوایزی برای ایمنی، سرعت یا قدرتی که شرکت آنها به عنوان اثبات اجتماعی به دست آورده است، مراجعه کنند.

15. انیمیشن و موشن گرافیک

استفاده از انیمیشن و موشن گرافیک در تبلیغات دیجیتال رایج است. اغلب به همان اندازه تبلیغات سنتی خلاقانه است و مقرون به صرفه است. انیمیشن ممکن است شامل نقاشی‌ها و گرافیک‌های کامپیوتری باشد که هنرمندان به آنها حرکت اضافه می‌کنند. یک موشن گرافیک مشابه است اما معمولاً اشکال و متون را به جای کاراکترها نشان می دهد.

16. اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی

این تکنیک از افرادی با فالوورهای زیادی در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد محتوایی شامل یک محصول یا خدمات استفاده می‌کند که دنبال‌کنندگان آن‌ها را به خرید محصول تشویق می‌کند. استفاده از فردی که مخاطبان هدف شما ممکن است قبلاً آن را بشناسند مؤثر است زیرا احتمال اینکه آنها نظرات این شخص را دوست داشته باشند و به آنها اعتماد کنند بسیار زیاد است. گاهی اوقات، یک شرکت ممکن است دستورالعمل های یک سبک بصری خاص را برای اینفلوئنسر ارسال کند تا از اینفلوئنسرها در نحوه ارائه محصول پیروی کند یا آزادی ارائه دهد. در ازای تبلیغ یک محصول، شرکت‌ها اغلب لینک‌های وابسته به اینفلوئنسرها را ارائه می‌کنند یا به ازای هر پست به آن‌ها پرداخت می‌کنند.

17. تبلیغات ناتمام

این تکنیک بدون ارائه جزئیات ادعاهایی را مطرح می کند و باعث می شود تبلیغات ناتمام به نظر برسد. به عنوان مثال، یک شرکت تنقلات میوه ممکن است ادعا کند که محصولش بدون مشخص کردن نوع یا مقدار مواد مغذی موجود، تغذیه می کند. این می تواند بینندگان را متقاعد کند تا اطلاعات بیشتری را در وب سایت شرکت جستجو کنند یا با نماینده فروش تماس بگیرند، که فرصت های بیشتری را برای فروش به مصرف کنندگان برای شرکت فراهم می کند. اغلب، شرکت ها از این تکنیک استفاده می کنند تا نشان دهند که چگونه محصول یا خدمات آنها بهتر از رقبا است.

18. ترفیع و پاداش از تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

بازاریابان از تکنیک تبلیغات و پاداش برای ایجاد پیشنهادات و تخفیف های ویژه استفاده می کنند که مصرف کنندگان را برای خرید محصول ترغیب می کند. در اینجا نمونه هایی از تبلیغات و جوایز برای در نظر گرفتن آورده شده است، از جمله:

ارسال رایگان

یک خرید، یک پیشنهاد رایگان دریافت کنید

درصد معینی تخفیف

نمونه های مجانی

کوپن

19. ادعاها

ادعاها یک تکنیک تبلیغاتی است که ویژگی های یک محصول و مزایایی را که برای مشتریان بالقوه ارائه می دهد را توصیف می کند. نمونه ای از ادعا زمانی است که یک شرکت آبمیوه گیری اظهار می کند که محصول خود را با میوه های محلی تولید می کند. ادعاها معمولاً توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و باعث ایجاد فتنه می شوند.

20. نگاه کنید

نگاه یک تکنیک شامل تماس چشمی است. برجسته کردن چشم های یک نفر در جهت دهی توجه و ایجاد لحن برای یک تبلیغ موثر است. در اینجا دو نوع رایج از تکنیک های نگاه وجود دارد:

+ نگاه مستقیم

شخصیت یا شخصی که در تبلیغات ظاهر می شود مستقیماً به بینندگان نگاه می کند. این باعث ایجاد ارتباط می شود و می تواند مصرف کنندگان را برانگیزد تا احساسات خاصی را بر اساس جنبه های دیگر تبلیغات احساس کنند. به عنوان مثال، تبلیغات عطر از این تکنیک استفاده می کنند و افراد جذاب معمولی را در بر می گیرند تا حس میل را با بوی یک عطر خاص مرتبط کنند.

+ سه ربع نگاه

شخصیت یا شخصی که در یک آگهی تبلیغاتی نشان داده می‌شود، عمداً چشمان خود را به جای دیگری از صفحه نمایش می‌دهد. این می تواند حس رمز و راز و شگفتی ایجاد کند یا به تأکید بر نقطه کانونی تبلیغ کمک کند. محصولات زیبایی اغلب از این تکنیک استفاده می کنند و بازیگران را در حین آرایش، شستشوی صورت یا موارد دیگر به آینه نگاه می کنند.

21. تایید افراد مشهور

تکنیک تایید افراد مشهور مستلزم استخدام یک چهره مشهور برای تبلیغ مزایای یک محصول برای مصرف کنندگان است. استفاده از یک فرد آشنا به ایجاد اعتماد با مخاطب هدف کمک می کند. همچنین رایج است که مردم بخواهند شخصیت های مشهور را تکرار کنند، به همین دلیل است که این تکنیک در هنگام فروش محصولات موفق است. این شبیه به استفاده از اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی است، اما افراد مشهور اغلب مخاطبان بیشتری دارند. بسیاری از برندها از افراد مشهور در تبلیغات خود استفاده می کنند و برخی از شرکت ها در بیشتر تبلیغات خود از افراد مشهوری استفاده می کنند که تبدیل به سفیر برند می شوند.

22. مسیر بصری

همانطور که از نام این تکنیک پیداست، یک مسیر بصری بیننده را هنگامی که به یک قطعه خاص از محتوا نگاه می کند هدایت می کند. یکی از قابل توجه ترین اشکال برای یک مسیر بصری، شکل “Z” است که مصرف کنندگان را از گوشه بالا سمت چپ به گوشه بالا سمت راست هدایت می کند. از اینجا، نگاه بیننده به طور طبیعی قبل از حرکت به گوشه پایین سمت راست به سمت پایین به گوشه سمت چپ تغییر می کند. می‌توانید مسیرهای بصری را در وب‌سایت‌ها و بسته‌بندی محصول اعمال کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیننده مرتبط‌ترین اطلاعات را حفظ می‌کند.

23. زبان بدن

از آنجایی که بسیاری از شرکت ها به پیام های متنی و شفاهی متکی هستند، می توانید با استفاده از زبان بدن در استراتژی های بازاریابی خود، خود را متمایز کنید. در نظر بگیرید که مدل‌ها یا بازیگران در تبلیغات چگونه احساسات را از طریق حالت‌ها و حالات صورت خود منتقل می‌کنند. با استفاده از این نشانه‌های غیرکلامی، می‌توانید به سرعت بینندگان را تشویق کنید تا احساس خاصی نسبت به محصول داشته باشند. برای مثال، تبلیغاتی که تعامل مراقبتی بین پزشک و بیمار را به تصویر می‌کشد، ممکن است مخاطبان را به رویکرد همدلانه بیمارستان متقاعد کند.

24. انجمن سازی از تکنیکهای سایت تبلیغات آگهی

تداعی فرآیند کمک به مخاطبان شما برای ایجاد ارتباط بین یک محصول و احساسات خاص است. به عنوان مثال، تبلیغاتی را برای یک ساعت لوکس در نظر بگیرید. به خصوص اگر مخاطبان با برند آشنا نباشند، ممکن است این شرکت اجزایی مانند عمارت، لیموزین، و لباس های گران قیمت را در تبلیغات بگنجاند. این اقلام لوکس به بیننده این امکان را می دهد که ساعت را با تجمل گرایی مرتبط کند و در صورتی که با سبک زندگی مرفه آنها همخوانی داشته باشد، آن را خریداری کند.

25. واقعیت افزوده

واقعیت افزوده تجربه‌ای است که در آن رایانه‌ها با جذاب کردن حواس مختلف افراد، محیط‌های دنیای واقعی را بهبود می‌بخشند. به عنوان مثال، یک برند لباس را در نظر بگیرید که می خواهد یک مجموعه جدید را تبلیغ کند. یکی از فروشگاه های آن ممکن است صفحه نمایشی در اندازه واقعی ایجاد کند که تصویری از یک مصرف کننده می گیرد و به او نشان می دهد که در لباس های مختلف چگونه به نظر می رسد. این تجربه با جذب مشتریان و ایجاد یک تجربه خرید راحت تر، برند را از رقبا متمایز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *