دسته بندی انواع سایت تبلیغات

دسته بندی انواع سایت تبلیغات

تبلیغات روشی موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مورد محصولات و خدمات شما است. در مدیریت تبلیغات انواع مختلفی از دسته بندی انواع سایت تبلیغات وجود دارد. در مقاله زیر آنها را بررسی می کنیم.

مزایای دسته بندی انواع سایت تبلیغات

دسته بندی انواع سایت تبلیغات می تواند به شما در دستیابی به اهداف بازاریابی کمک کند. این یک راه قدرتمند و موثر برای کسب و کار شما است تا:

  • مورد توجه قرار گیرد
  • درک شود
  • تحریک عمل
  • دستیابی به یک نتیجه

    تبلیغات در مورد “گسترش کلمه” است. این در مورد گفتن و فروش داستان است تا مردم برند شما را بشناسند، اعتماد کنند و به خاطر بسپارند.از طریق کلمات، صداها و تصاویر، تبلیغات می تواند در سطح احساسی، فراتر از مزایای صرفاً کاربردی و منطقی، ارتباط برقرار کند.

    در ادامه دسته بندی انواع سایت تبلیغات را برای شما شرح می دهیم.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات: 1.تبلیغات انتخابی تقاضا

در اصل تبلیغات رقابتی است. این یک برند را در مقابل بقیه بازار قرار می دهد. این نوع تبلیغات زمانی به کار می رود که یک محصول فراتر از مرحله معرفی در چرخه عمر خود باشد. هدف از تبلیغات تقاضای انتخابی این است که مصرف کنندگان یک برند خاص را از بین برندهای مختلف رقیب انتخاب کنند.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات : 2. تبلیغات جهانی

شرکت های چندملیتی جهان را به عنوان بازار خود در نظر می گیرند. شرکت هایی مانند National، IBM،Sony  یا Ford در سطح جهانی تبلیغ می کنند. به این نوع تبلیغات، تبلیغات جهانی می گویند.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات : 3. تبلیغات تقاضای اولیه

این برای تحریک تقاضا برای یک دسته عمومی از یک محصول مانند چای، مواد شوینده یا یخچال طراحی شده است. تبلیغات تقاضای اولیه زمانی استفاده می شود که محصول در مرحله مقدماتی چرخه عمر خود باشد. به این “تبلیغات پیشگام” می گویند.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات : 4. تبلیغات محصول

بیشتر تبلیغات، تبلیغات محصولی است که برای ترویج فروش یا شهرت یک محصول یا برند خاص طراحی شده است.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات :5. تبلیغات مصرف کننده

این تبلیغات با هدف ترویج فروش محصولات تبلیغ شده از طریق جلب مستقیم خریداران و مصرف کنندگان انجام می شود. به چنین تبلیغاتی تبلیغات مصرف کننده می گویند.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات :6. تبلیغات ملی

تبلیغات به صورت ملی از طریق رسانه ای که در سراسر کشور دارای پایگاه است انجام می شود.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات :7. تبلیغات صنعتی

از سوی دیگر، تبلیغات صنعتی به تبلیغاتی اطلاق می شود که توسط تولیدکنندگان یا توزیع کنندگان برای خریداران کالا یا محصولات صنعتی صادر می شود. این دسته شامل ماشین آلات و تجهیزات، واسطه های صنعتی، قطعات وغیره می باشد.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات :8. تبلیغات حرفه ای

محصولات خاصی وجود دارند که خود مصرف کنندگان مسئولیت انتخاب خرید آنها را ندارند. نمونه های کلاسیک داروها هستند که در آن تصمیم توسط پزشکان گرفته می شود در حالی که مصرف کنندگان بیماران هستند.

تقریباً وضعیت مشابهی در زمینه ساخت و ساز وجود دارد که در آن معماران، مهندسان عمران و پیمانکاران تصمیم گیرنده هستند. بنابراین، شرکت‌هایی که در چنین بخش‌هایی از بازار فعالیت می‌کنند، باید تبلیغات خود را به تصمیم گیرندگان خود که افراد حرفه‌ای هستند، هدایت کنند. به چنین تبلیغاتی تبلیغات حرفه ای می گویند.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات :9. تبلیغات تجاری

تبلیغاتی که توسط تولیدکنندگان به اعضای کانال توزیع مانند عمده فروشان و خرده فروشان هدایت می شود، تبلیغات تجاری نامیده می شود. هدف از چنین تبلیغاتی ارتقای فروش از طریق ایجاد انگیزه در اعضای کانال توزیع برای ذخیره بیشتر یا جذب مراکز خرده فروشی جدید است.

10. تبلیغات محلی:

شرکت های کوچک ممکن است دوست داشته باشند تجارت خود را به سطح ایالتی یا منطقه ای محدود کنند. برخی از شرکت‌ها ابتدا تلاش‌های بازاریابی خود را بومی‌سازی می‌کنند و پس از کسب موفقیت، به افق‌های گسترده‌تری گسترش می‌یابند. نمونه کلاسیک آن پودر لباسشویی نیما است که ابتدا در گجرات به فروش می رسید و پس از آن وارد بازارهای دیگر کشور شد. فروشگاه های خرده فروشی نیز تبلیغات محلی را انجام می دهند.

11. تبلیغات وکالت

شکل دیگری از دسته بندی انواع سایت تبلیغات ،غیرتجاری یا اجتماعی است. از آن به عنوان تبلیغات علت نیز یاد می شود. هر نوع ارتباط یا پیام عمومی پولی از یک منبع مشخص و در یک رسانه متعارف است که اطلاعات یا دیدگاهی را ارائه می دهد که در مورد موضوعات بحث برانگیز اجتماعی-اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به رسمیت شناخته شده است. در واقع بازاریابی ایده است. به عنوان مثال، تبلیغات علیه کار کودکان و رانندگی در حالت مستی در این دسته قرار می گیرند.

12. تبلیغات مقایسه ای

تبلیغات مقایسه ای شکل دیگری از تبلیغات تقاضای انتخابی است. در تبلیغات تطبیقی، تبلیغات مستقیم (با نام بردن از برند رقیب) یا غیرمستقیم (از طریق استنتاج) به تفاوت‌های بین برندها اشاره می‌کند.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات
دسته بندی انواع سایت تبلیغات

13. تبلیغات سازمانی

اطلاعاتی در مورد کسب و کار تبلیغ کننده ارائه می کند یا سعی می کند نگرش مطلوبی ایجاد کند، به عنوان مثال، تصویر خوبی نسبت به سازمان ایجاد کند. هدف از تبلیغات سازمانی ایجاد یک تصویر خاص برای یک شرکت است.

14. تبلیغات اجتماعی

هدف پشت آن ملاحظات کاملاً اجتماعی از انواع مختلف است. چنین تبلیغاتی عموماً توسط سازمان های دولتی، سازمان های اجتماعی، مؤسسات خیریه، اداره پلیس، راه آهن و غیره ارائه می شود.

تبلیغات را می توان به طور کلی به دسته های زیر طبقه بندی کرد:

1.تبلیغ محصول

تبلیغات محصول بر یک محصول یا برند خاص تمرکز دارد. بیشتر تبلیغات، تبلیغات محصول است. برای ترویج فروش یا شهرت یک محصول یا برند خاص طراحی شده است. به عنوان مثال، Bournvita، Viva، Horlicks، Lux، Dettol و غیره. تبلیغات محصول به طور کلی ویژگی های محصول و گاهی اوقات قیمت ها را توصیف می کند.

تبلیغات محصول دوباره به تبلیغات اولیه، انتخابی و باقیمانده تقسیم می شود که در زیر مورد بحث قرار می گیرد:

الف) تبلیغات اولیه (تبلیغات پیشگام)

از این نوع تبلیغات در زمان معرفی محصول جدید در بازار استفاده می شود. این عمدتا در مرحله معرفی چرخه عمر محصول استفاده می شود. تقاضای اولیه را توسعه می دهد.

ب) تبلیغات رقابتی انتخابی

هنگامی که یک محصول وارد مرحله رشد چرخه می شود و زمانی که رقابت شروع می شود، تبلیغات رقابتی یا انتخابی می شود. بنابراین از این نوع تبلیغات در مواردی استفاده می شود که تعداد زیادی کالای مشابه در بازار وجود دارد. این به طور خاص نشان می دهد که چگونه یک محصول بهتر از محصولات رقبا است.

ج) تبلیغات یادآوری

این نوع تبلیغات زمانی توسط شرکت‌ها پذیرفته می‌شود که تصور کنند محصولاتشان به مراحل بلوغ و اشباع منتقل می‌شوند (یا زمانی که فروش رو به کاهش است). تبلیغ کننده می خواهد نام محصول خود را در معرض دید عموم قرار دهد و از تبلیغات فروش نرم استفاده می کند که صرفاً نام را به عنوان یادآوری ذکر می کند. به عنوان مثال، کوکا کولا، لیمکا، گلد اسپات و غیره.

2. تبلیغات سازمانی

زمانی که تبلیغ برای ایجاد شهرت تصویری از شرکت باشد، به آن تبلیغات سازمانی می گویند. این تبلیغات همیشه فقط برای مصرف کنندگان نیست. چنین تبلیغاتی ممکن است به سهامداران، طلبکاران و غیره نیز ارسال شود، نه اینکه سعی در فروش یک محصول خاص داشته باشند. به طور کلی به نفع سازمان است. به عنوان مثال، ITC، Raymonds، Dabur، Ranbaxy و غیره تبلیغات سازمانی را انجام می دهند که به عنوان تبلیغات شرکتی نیز شناخته می شود.

3. تبلیغات مقایسه ای

این نوع تبلیغات بر ویژگی های مقایسه ای دو یا چند برند خاص تاکید دارد. این روش زمانی اتخاذ می شود که محصول مشابه به سرعت در بازار ظاهر شود.

4. تبلیغات کم

هنگامی که عرضه محصول کم است، از تبلیغات کمبود استفاده می شود، به عنوان مثال، بحران نفت. در این نوع دسته بندی انواع سایت تبلیغات ، ممکن است اهداف تبلیغاتی جدیدی مانند (الف) آموزش اقتصادی ترین استفاده از محصول به مردم، (ب) ایجاد جذابیت برای صرفه جویی در منابع، و (ج) کاهش فشار مشتری بر نیروی فروش گنجانده شود.

5. تبلیغات مشارکتی

هنگامی که تولیدکنندگان، عمده فروشان و خرده فروشان به طور مشترک از هزینه های تبلیغات حمایت می کنند و به اشتراک می گذارند، به آن تبلیغات مشارکتی می گویند.

6. تبلیغات تجاری

این به فروش محصولات یا ایده هایی برای افزایش حجم فروش مربوط می شود. به آن تبلیغات تجاری نیز می گویند.

انواع مختلف تبلیغات تجاری به شرح زیر است:

الف) تبلیغات مصرف‌کننده – برای مصرف‌کنندگان.

 ب) تبلیغات صنعتی – برای فروش محصولات صنعتی استفاده می شود.

ج) تبلیغات تجاری – مربوط به تجارت و با هدف خرده فروشان، عمده فروشان و پیمانکاران.

د) تبلیغات حرفه ای – مربوط به مشاغل (وکلا، پزشکان و غیره)

ه) تبلیغات مزرعه – مربوط به محصولات کشاورزی.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات
دسته بندی انواع سایت تبلیغات

7. تبلیغات غیر تجاری

این توسط سازمان های غیر انتفاعی، برای دعوت از کمک های مالی، کمک های مالی و غیره استفاده می شود.

طبقه بندی تبلیغات – بر اساس عملکرد

تبلیغات ممکن است با توجه به وظایفی که در نظر گرفته شده است طبقه بندی شود:

 1. ممکن است از تبلیغات برای تحریک تقاضای اولیه یا تقاضای انتخابی استفاده شود.

2. ممکن است برند یا شرکتی را که آن برند را می فروشد تبلیغ کند.

3. ممکن است سعی در ایجاد اقدام غیرمستقیم یا اقدام مستقیم داشته باشد.

الف. تبلیغات بر اساس سطح تأثیر تقاضا

1. تقاضای اولیه (تحریک)

تقاضای اولیه به جای یک برند خاص، تقاضا برای محصول یا خدمات مورد نظر است. تبلیغاتی که بر تقاضای اولیه متمرکز است، نوعی رقابت بین صنعت را نشان می دهد.

به بیان ساده، تبلیغات تقاضای اولیه برای تأثیرگذاری بر تقاضا برای یک نوع محصول، و نه صرفاً یک برند خاص از آن محصول، در نظر گرفته شده است. اگر تولیدکنندگان سیگار تلاش کنند تا تقاضای کلی برای سیگار را با یک کمپین تبلیغاتی که به طور کلی فضیلت های سیگار کشیدن را تمجید می کند، افزایش دهند، این یک کمپین تقاضای اولیه خواهد بود.

برخی از بازاریابان برای تحریک تقاضای اولیه تبلیغ می کنند. معمولاً، اسپانسر یا اولین کسی است که محصول جدیدی را معرفی می‌کند. یک گروه سازمان‌یافته، مانند یک انجمن صنفی. هنگامی که یک محصول جدید است، تحریک تقاضای اولیه مناسب است.

در این زمان، بازاریاب باید مصرف کنندگان را از وجود کالای جدید آگاه کند و آنها را در مورد مزایای ناشی از استفاده از آن متقاعد کند. بعداً، زمانی که تقاضای اولیه محقق شد و رقبا وارد بازار شدند، استراتژی تبلیغات ممکن است برای تحریک تقاضای انتخابی تغییر یابد.

از طریق تلاش مشترک، اعضای یک گروه ممکن است کاری را انجام دهند که برای هر یک از آنها بسیار پرهزینه است. تبلیغات پیشگام با هدف توسعه تقاضای اولیه است.

2.تقاضای انتخابی (تحریک)

این تقاضا برای یک برند خاص مانند سیگار Charminar، قدرت شوینده Surf، پارچه Rath Vanaspati یا Vimal است. بازاریابان درگیر در تبلیغات تقاضای انتخابی تلاش می کنند تا مزیت متفاوتی ایجاد کنند و بازار قابل قبولی را به دست آورند.

آنها سعی نمی کنند تقاضا برای محصول یا خدمات را تحریک کنند. در این حالت، تبلیغ‌کننده سعی می‌کند برند خود را از برندهای دیگر متمایز کند، حتی اگر هم امیدوار باشد و شاید هم قصد افزایش کل مصرف آن محصول را داشته باشد. تبلیغات رقابتی تقاضای انتخابی را تحریک می کند. ممکن است از نوع مستقیم یا غیر مستقیم باشد.

ب. تبلیغات سازمانی یا محصول

1. تبلیغات سازمانی

هدف تبلیغات نهادی ایجاد تصویر عمومی مثبت برای یک شرکت در چشم سهامداران، کارمندان، تامین کنندگان، قانونگذاران یا عموم مردم است. در برخی موارد، یک شرکت ممکن است از یک برنامه امور عمومی به عنوان بخشی از تلاش برای بهبود تصویر خود استفاده کند. تبلیغات سازمانی سعی در فروش محصول خاصی ندارد. به طور کلی به نفع سازمان است.

این به مصرف کنندگان اطلاع می دهد که شرکت یک نهاد تجاری مسئول است و میهن پرست است. که مدیریت آن از نظر زیست محیطی مسئولیت پذیری انجام می دهد، کارفرمای مثبتی است، از الگوی سوسیالیستی جامعه حمایت می کند یا فرصت های شغلی را در جامعه فراهم می کند. تبلیغات سازمانی اغلب ارتباط نزدیکی با عملکرد روابط عمومی شرکت دارد.

بازاریابان ممکن است تبلیغات سازمانی را متوجه مصرف‌کنندگان کنند یا آنها را بر روی گروه‌های دیگر، مانند رأی‌دهندگان، مقامات دولتی، تأمین‌کنندگان، مؤسسات مالی و غیره متمرکز کنند. اگر تلاش مؤثر باشد، گروه‌های هدف با حسن نیت و اعتماد به حامی پاسخ خواهند داد. تبلیغات سازمانی نیز نوعی دسته بندی انواع سایت تبلیغات است که روشی مفید برای معرفی فروشندگان و محصولات جدید به مصرف کنندگان است.

وقتی تبلیغات ایندین اویل فعالیت‌های کلی شرکت، مانند خدمات عمومی را توصیف می‌کند، ممکن است به این تبلیغات سازمانی گفته شود، زیرا هدف آن ایجاد یک نگرش کلی مطلوب نسبت به شرکت و خانواده محصولات آن است. تبلیغات سازمانی ممکن است دارای ماهیت آموزنده، متقاعد کننده یا یادآوری باشد.

2. تبلیغات محصول

بیشتر تبلیغات، تبلیغات محصولی است که برای ترویج فروش یا شهرت یک محصول یا برند خاص طراحی شده است. این درست است چه تبلیغات توسط یک تولید کننده، یک واسطه یا یک فروشنده انجام شود، و چه تبلیغات مربوط به خود محصول باشد یا برخی از ویژگی های آن، مانند خدمات، قیمت یا کیفیت که مستقیماً با آن مرتبط است. تبلیغات در مورد گاز پخت و پز Indane نمونه ای از این موارد است.

هدف از تبلیغات محصول، ترویج محصولات یا خدمات خاصی است که سازمان می فروشد. بازاریاب ممکن است از چنین تبلیغاتی برای جلب توجه، درک، تغییر نگرش یا اقدام برای یک پیشنهاد استفاده کند.

تبلیغات محصول نوعی است که معمولاً وقتی موضوع تبلیغات در گفتگو مطرح می شود به آن فکر می کنیم. به فروش غیر شخصی یک کالا یا خدمات خاص می پردازد.

الف) تبلیغات اطلاعاتی محصول

به دنبال ایجاد تقاضای اولیه برای یک محصول است. این شکل از تبلیغات تمایل دارد که تبلیغ هر نوع محصول جدیدی را مشخص کند، زیرا هدف آن اغلب فقط اعلام در دسترس بودن آن است. تبلیغات آموزنده معمولاً در مراحل مقدماتی چرخه عمر محصول استفاده می شود. این رویکرد اولیه برای تبلیغات بود.

ب) تبلیغات متقاعد کننده محصول

توسعه تقاضا برای یک محصول یا نام تجاری خاص، هدف تبلیغات متقاعد کننده محصول است. این یک نوع تبلیغات رقابتی است که در دوره رشد و تا حدودی در دوره بلوغ چرخه عمر محصول استفاده می شود.

ج) تبلیغات محصول یادآور گرا

هدف از این نوع دسته بندی انواع سایت تبلیغات ، تقویت فعالیت های تبلیغاتی قبلی با نگه داشتن نام برند در معرض دید عموم است. در دوره بلوغ و همچنین در سراسر مرحله کاهشی چرخه عمر محصول استفاده می شود.

ج. مخاطبانی که به آن ها هدایت می شود:

1.تبلیغات مصرف کننده

بیشتر تولیدکنندگان کالاهای مصرفی در تبلیغات محصولات مصرفی شرکت می کنند. بازاریابان مواد دارویی، لوازم آرایشی، اسکوتر، مواد شوینده و صابون، سیگار و نوشیدنی های الکلی در اینجا گنجانده شده اند.

به غیر از اسکوتر و اتومبیل، همه این محصولات همگی کالاهای بسته بندی هستند که مصرف کنندگان فردی اغلب در طول سال خریداری می کنند. تبلیغ کنندگان در این زمینه برای ایجاد مزیت برای برند خاص خود با یکدیگر رقابت می کنند.

2. تبلیغات صنعتی

تبلیغات محصولات صنعتی یکی دیگر از انواع مهم تبلیغات است. مدیران صنعتی اعتماد چندانی به تبلیغات ندارند. به نظر می رسد که آنها عمدتاً به دلیل ترس از اینکه رقبایشان در صورت توقف تلاش های تبلیغاتی خود سود ببرند، بر این شکل از تبلیغات تکیه می کنند.

هزینه تبلیغات صنعتی به عنوان درصد فروش بسیار کمتر از هزینه تبلیغات کالاهای مصرفی است. وظیفه تبلیغ کننده صنعتی به دلیل تأثیر خرید چندگانه مشخصه بسیاری از کالاهای صنعتی، ماهیت مشتق شده تقاضای آنها و این واقعیت که بسیاری از مواد هویت خود را در محصول نهایی از دست می دهند، پیچیده می شود.

در حالی که اهداف تبلیغات صنعتی بسته به شرکت و موقعیت متفاوت است، چندین مورد رایج ترین و مهم ترین هستند.

دسته بندی انواع سایت تبلیغات
دسته بندی انواع سایت تبلیغات

نمونه هایی از اهداف تبلیغات صنعتی

اینها عبارتند از: اطلاع رسانی، سفارش دادن، ایجاد درخواست، قرار دادن نام تبلیغ کننده در فهرست منابع خریدار، ارتباط با افراد با نفوذ در شرکت خرید که فروشنده نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند، ارائه پشتیبانی برای فروشنده، کاهش هزینه های فروش، کمک به دریافت اقلام در ستون اخبار یک نشریه، ایجاد شناخت برای شرکت یا محصولات آن، ایجاد انگیزه در توزیع کنندگان، ایجاد یا تغییر تصویر یک شرکت، ایجاد یا تغییر نگرش خریدار، و تأثیرگذاری بر کاربران محصولات نهایی مشتری.

درخواست‌های اساسی معمولاً منطقی هستند، برای افزایش سود روپیه‌ای خریدار یا کمک به دستیابی به اهداف غیر پولی او. درخواست های حمایتی اغلب احساسی است. نسخه صنعتی باید تا حد زیادی واقعی باشد و ادعاهای مطرح شده باید مشخص و قابل اثبات باشد. تبلیغات برند تقریباً به اندازه آن در زمینه کالاهای مصرفی مؤثر نیست.

مجلات تجاری معمولاً رسانه ای هستند که پس از آن کاتالوگ ها، ارتباطات پستی مستقیم، نمایشگاه ها و انتشارات مدیریت عمومی و کمک های توزیع کننده قرار می گیرند. آژانس های تبلیغاتی در تبلیغات صنعتی بسیار کمتر از تبلیغات مصرف کننده مفید هستند.

اساس مدیریت تبلیغات خوب، سنجش نتایج است. اغلب، در حالی که این کار را نمی توان با هیچ رویکردی برای دقت انجام داد، معمولاً می توان از فکر و نبوغ برای ابداع اندازه گیری هایی استفاده کرد که راهنمایی های ارزشمندی را در برنامه ریزی و اجرای برنامه تبلیغاتی یک شرکت ارائه می دهد.

بازاریاب‌های صنعتی معمولاً از نمایشگاه‌ها در نمایشگاه‌ها یا نمایشگاه‌ها برای ملاقات با مشتریان بالقوه، برای فروش گاه به گاه، برای ایجاد فهرست‌های بالقوه، برای کشف کاربردهای جدید برای محصولات، معرفی محصولات جدید، برای نشان دادن تجهیزات غیرقابل حمل، برای پاسخگویی به تلاش‌های رقابتی، برای استخدام استفاده می‌کنند.

نمونه ها به ویژه در معرفی محصولات جدید مفید هستند، اگرچه ممکن است به طور کلی به عنوان کمکی برای فروشنده یا به عنوان وسیله ای برای توصیف

1 دیدگاه برای “دسته بندی انواع سایت تبلیغات

  1. اشتراک‌ها: طبقه بندی تم سایت تبلیغات - تبلیغات | سامانه تبلیغ و تبلیغات ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *