انواع سایت تبلیغات بک لینک

انواع سایت تبلیغات بک لینک

در طول 23 سال گذشته، گوگل هزاران بار الگوریتم خود را به روز کرده است. اگرچه گوگل اهمیت بک لینک ها را تغییر نداده است، اما انواع مختلفی از بک لینک ها را معرفی کرده است که تعیین می کند موتور جستجو چگونه لینک های بین وب سایت ها را از طریق انواع سایت تبلیغات بک لینک مدیریت می کند

تفاوت بین انواع سایت تبلیغات بک لینک

وقتی به این موضوع دست پیدا کنید متوجه میشوید که تنها دو نوع بک لینک وجود داردdofollow  و nofollow. شخصی که یک صفحه وب را می خواند هرگز تفاوت بین بک لینک dofollow و nofollow را نخواهد دید. تفاوت در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چگونه بک لینک را مشاهده می کنند، که همچنین تاثیر آن بک لینک را بر نمایه سئوی شما تعیین می کند.

بک لینک های  dofollow

این نوع بک لینک ها رایج ترین و با ارزش ترین نوع بک لینک برای سئو هستند.

هنگامی که یک پیوند dofollow را در وب سایت خود قرار می دهید به Google می گویید که پیوند ارگانیک است. همانطور که وب سایت مورد نظر پیوند را نخریده است و شما صحت محتوا را در انتهای دیگر تضمین می کنید.

Dofollow  به سادگی به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گوید که محتوای طرف دیگر این پیوند مهم است و باید به آن توجه کرد.

به عنوان مثال، این پیوند یک بک لینک dofollow به دوستان ما در Ninjas بازاریابی اینترنتی است. کد منبع آن لینک به این صورت است:

توجه کنید که چگونه هیچ تفاوتی در مورد آن پیوند وجود ندارد؟ این فقط یک لینک معمولی است. این یکی از دلایلی است که پیوندهای dofollow رایج‌ترین هستند و قرار دادن آنها آسان‌ترین نوع قرار دادن بک لینک است.

بک لینک های nofollow

بک لینک های Nofollow کمتر رایج هستند. آنها همچنین ارزش کمتری دارند. آنها به موتورهای جستجو می گویند که یک پیوند خاص را نادیده بگیرند.

تعریف رسمی گوگل از تگ nofollow این است که «Nofollow» راهی را برای مدیران وب‌سایت‌ها فراهم می‌کند تا به موتورهای جستجو بگویند «پیوندهای این صفحه را دنبال نکنید» یا «این پیوند خاص را دنبال نکنید.»

درصد پیوندهای dofollow در مقابل nofollow که یک وب سایت دارد متفاوت است. گوگل می خواهد ترکیب خوبی از هر دو را برای یک پروفایل پیوند سالم ببیند.

بزرگترین تفاوت بین این دو نوع پیوند این است که گوگل ارزش زیادی برای پیوندهای dofollow قائل است. به این معنی که آن ها برای SEO عالی هستند. از سوی دیگر، لینک های Nofollow در اکثر موارد توسط الگوریتم گوگل نادیده گرفته می شوند. این بدان معناست که آنها به ندرت برای سئو ارزشمند هستند.

لینک های nofollow از کجا می آیند؟

علیرغم این واقعیت که پیوندهای Nofollow کمتر از پیوندهای Dofollow رایج هستند، هنوز مکان های زیادی در اینترنت برای دریافت لینک های نوفالو وجود دارد. شما اغلب این نوع بک لینک ها را از وب سایت هایی دریافت می کنید که می توانید لینک ها و محتوای خود را بارگذاری کنید، زیرا این وب سایت ها نمی خواهند صحت محتوای شما را تضمین کنند.

در اینجا چند مکان وجود دارد که پیوندهای nofollow معمولاً از آنها می آیند:

  • وب سایت های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکدین
  • نظرات وبلاگ
  • وب سایت های جمع آوری محتوا، مانند Scoop It
  • وب سایت های پرسش و پاسخ، مانند Quora
  • انجمن ها، مانند Reddit
  • بیانیه های مطبوعاتی

علاوه بر همه آنها، بسیاری از وب سایت های معتبر مانند ویکی پدیا و هافینگتون پست از لینک های nofollow برای کاهش تعداد درخواست های بک لینک هرزنامه که دریافت می کنند استفاده می کنند.

انواع سایت تبلیغات بک لینک
انواع سایت تبلیغات بک لینک

اهمیت بک لینک های Nofollow برای سئو

با کمال تعجب، بک لینک های nofollow مقداری ارزش سئو را ارائه می دهند.

موضع رسمی گوگل در مورد لینک های nofollow این است: “به طور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم.” این بدان معناست که گوگل بیشتر اوقات لینک های nofollow را دنبال نمی کند، اما شرایط خاصی وجود دارد که در آن گوگل لینک ها را دنبال می کند.

به سختی می توان گفت که این شرایط چگونه است، زیرا گوگل آن اطلاعات را به اشتراک نگذاشته است. به همین دلیل است که جامعه سئو تست های زیادی برای شناسایی چند نمونه از لینک های nofollow انجام داده است.

وب سایت های معتبر

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد لینک‌های nofollow از وب‌سایت‌های پرمخاطب، مانند ویکی‌پدیا، می‌توانند رتبه‌بندی ارگانیک شما را بهبود بخشند.

تصور این است که وب سایت هایی وجود دارند که گوگل کاملاً به آنها اعتماد دارد. این وب سایت ها به دلیل محتوایی که کیفیت بسیار بالایی دارند شناخته شده اند. این بدان معناست که اگر آن وب سایت ها به وب سایت دیگری پیوند می دهند، آن وب سایت پیوند شده نیز ارزشمند است. در این صورت، گوگل تا حدودی لینک nofollow را نادیده می گیرد.

بعید است که در آن موارد، تگ nofollow را کاملاً نادیده بگیرند. اگر بخواهید یک پیوند dofollow را از ویکی‌پدیا انتخاب کنید، هنوز هم بسیار ارزشمندتر از پیوند nofollow از همان منبع است. احتمالا تعداد کمی از وب سایت ها در این دسته قرار می گیرند.

خرید لینک های نوفالو

آدام وایت، خالق SEOJet، می‌خواست بفهمد که لینک‌های nofollow چگونه روی سئو تأثیر می‌گذارند. او به وب‌سایتی رفت که برای تعدادی از اصطلاحات سئو رتبه‌بندی می‌شد و هزینه آن‌ها را پرداخت کرد تا یک بک لینک nofollow به وب‌سایت خود قرار دهد.

او از آنها خواست تا از متن لنگر “نرم افزار بک لینک” استفاده کنند زیرا وب سایت او در صفحه 1 برای آن کلمه کلیدی رتبه ای ندارد. او همچنین مطمئن شد که هیچ پیوند دیگری که به وب‌سایت او اشاره می‌کند آن متن لنگر را نداشته باشد.

استفاده از آن انکر تکست مهم است زیرا انکر تکست به گوگل کمک می کند تا بفهمد وقتی شخصی با استفاده از کلمات کلیدی خاص در لینک به وب سایت شما لینک می دهد، وب سایت شما چیست.

در عرض یک هفته پس از قرار دادن nofollow، وب سایت SEOJet در رتبه اول برای آن کلمه کلیدی قرار گرفت.

ممکن است زمان بندی تصادفی باشد، اما آدام ادعا می کند که لینک nofollow تنها تغییری بود که در آن دوره در وب سایت خود ایجاد کرد. شایان ذکر است که این فقط یک آزمایش است و چیزی نیست که تضمین شده باشد، اما ارزش آزمایش بیشتر را دارد.

خوشبختانه برای ما، این دقیقاً همان کاری است که رند فیشکین انجام داد. او آزمایشی را انجام داد که در آن از تعدادی از صاحبان وب سایت خواست تا با استفاده از تگ nofollow به یک صفحه وب خاص پیوند دهند. نتایج بزرگ نبودند، اما افزایش جزئی در رتبه‌بندی را نشان دادند.

صفحه وب هدف آزمایش او از رتبه نهم در SERP گوگل به رتبه ششم رسید. با توجه به اینکه گوگل ادعا می‌کند لینک‌های nofollow را در نظر نمی‌گیرد، یک بهبود سه نقطه‌ای زیاد نیست، اما همچنان تعجب‌آور است.

مزایای غیر مستقیم لینک های nofollow

شاید بزرگترین دلیلی که می خواهید یک لینک nofollow داشته باشید، مزایای غیرمستقیم به دست آوردن آن باشد. طبق گفته Fractl ، یک بک لینک nofollow از یک وب سایت با ترافیک بالا می تواند منجر به تعداد زیادی بک لینک dofollow شود. این اغلب به این دلیل است که سازندگان محتوا از آن وب سایت های پر ترافیک برای تحقیق در مورد محتوای خود استفاده می کنند.

Fractl  این را با دریافت لینک nofollow به یک محتوای از یک مقاله یاهو ثابت کرد. هنگامی که آن مقاله یاهو منتشر شد، محتوای Fractl 700 بک لینک اضافی از سایر وب سایت ها به دست آورد که دو سوم آن ها لینک های dofollow بودند.

مزیت غیرمستقیم دیگر لینک‌های nofollow این است که آن لینک‌ها همچنان ترافیک را به وب‌سایت شما منتقل می‌کنند، که بدیهی است که بهتر از عدم وجود لینک است.

انواع سایت تبلیغات بک لینک
انواع سایت تبلیغات بک لینک

به طور خلاصه، ما هیچ مدرک مشخصی نداریم که بگوییم پیوندهای nofollow خوب هستند، اما شواهد حکایتی کافی برای اثبات بد نبودن آن ها وجود دارد. اگر در حال برنامه‌ریزی هر گونه کمپین لینک‌سازی هستید، وب‌سایت‌هایی را که فقط لینک‌های nofollow ارائه می‌دهند، نادیده نگیرید، به خصوص اگر وب‌سایت‌های بزرگ‌تر و با اعتبار بالا هستند. آنها هنوز هم از نظر قرار گرفتن در معرض ترافیک و حتی کمی سئو ارزشمند هستند.

چه زمانی باید از بک لینک های dofollow و nofollow استفاده کنید؟

در بیشتر موارد، هنگام پیوند دادن به وب سایت های دیگر از وب سایت خود، می خواهید از پیوندهای dofollow استفاده کنید. تا زمانی که به منابع ارزشمندی لینک می دهید که به خوانندگان خود کمک می کند، دلیلی وجود ندارد که از پیوند dofollow استفاده نکنید.

اگر به هر دلیلی به تعدادی وب سایت بی کیفیت لینک می دهید، ممکن است بخواهید از یک برچسب nofollow استفاده کنید تا گوگل فکر نکند که کیفیت و دقت آن وب سایت های بی کیفیت را تضمین می کنید.

البته این تنها دلیلی نیست که از تگ nofollow استفاده می کنید. به گفته گوگل، سه موقعیت دیگر وجود دارد که در آنها می‌خواهید از لینک‌های nofollow استفاده کنید.

1. کنترلی بر آنچه که پست می شود ندارید

اگر یک فروم یا بخش نظرات به عنوان بخشی از وب سایت خود دارید، باید همه پیوندهایی را که افراد در آنجا ارسال می کنند را nofollow کنید. این به کاهش نظرات اسپم در وبلاگ یا انجمن شما کمک می کند. اگر مردم بدانند که نمی‌توانند لینک‌های dofollow را از وب‌سایت شما دریافت کنند، کمتر احتمال دارد که تعداد زیادی لینک نامربوط را ارسال کنند.

هکر نیوز این کار را به خوبی انجام می دهد. لینک های اصلی وب سایت آن ها همگی dofollow هستند، اما لینک های موجود در نظرات همه nofollow هستند.

پیوندهایی که با رنگ سبز برجسته شده اند. پیوند به محتوای اصلی و پیوندهای داخلی همه دنباله هستند. نظر بالا که شامل یک پیوند خارجی است، با رنگ بنفش برجسته شده است زیرا یک پیوند nofollow است.

2. شخصی برای لینک دادن به وب سایتش به شما پول پرداخت کرده است

بک لینک ها قرار است ارگانیک باشند. اگر شخصی برای تبلیغ وب سایت خود به نوعی به شما پول پرداخت کرده است، باید آن لینک را فالو نکنید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند که پیوند برای جستجوی ارگانیک ارزشمند نیست زیرا دستکاری شده است.

اگر لینک های پولی را دنبال نکنید، Google  می تواند شما را جریمه کند. در اینجا همه انواع پیوندهایی وجود دارد که نباید آنها را دنبال کنید:

مبادلات پیوند در ازای پول

گر شخصی به شما پیشنهاد پرداخت برای یک لینک از وب سایت شما را می دهد، باید آن پیوند را nofollow کنید.

مبادلات محصول در ازای پیوند

گر شخصی محصول خود را برای شما ارسال می کند تا در ازای دریافت لینک، آن را امتحان کنید، باید از یک تگ nofollow در آن لینک استفاده کنید.

تبادل لینک برای پیوند

اگر شخصی پیشنهاد می دهد که به وب سایت شما پیوند دهد، اگر شما به وب سایت او پیوند دهید، بهتر است آن پیوند را دنبال نکنید.

پست‌های مهمان لینک انکر تکست غنی از کلیدواژه

ارسال مهمان معمولاً مشکلی ندارد، به جز زمانی که پست دارای تعداد زیادی پیوند dofollow به وب‌سایت نویسنده باشد. شما باید آن پیوندها را nofollow کنید.

پیوندهای مورد نیاز قرارداد

اگر قراردادهای مشتری شما مستلزم این است که آنها به وب سایت شما پیوند داده شوند، بهتر است مطمئن شوید که آنها این پیوندها را دنبال نمی کنند.

اساساً، اگر به هر دلیل غیر ارگانیک به وب سایت دیگری پیوند می دهید، بهتر است از برچسب nofollow استفاده کنید. شما نمی خواهید به خاطر یک اشتباه ساده در تگ لینک توسط گوگل جریمه شوید.

انواع سایت تبلیغات بک لینک
انواع سایت تبلیغات بک لینک

3. شما در مورد اولویت بندی Crawl نگران هستید

اولویت بندی Crawl معمولاً چیزی است که فقط وب سایت های بسیار بزرگ باید نگران آن باشند. اگر تعداد زیادی صفحه وب دارید، ممکن است گوگل در تشخیص اینکه کدام صفحات مهم هستند برای فهرست کردن مشکل داشته باشد.

اگر صفحاتی در وب سایت خود دارید که ایندکس نشده اند، هر پیوند داخلی به آن صفحات باید nofollow شود. این باعث می‌شود ربات‌های موتور جستجو روی بخش‌هایی از وب‌سایت شما متمرکز شوند که اهمیت دارند.

به عنوان مثال، فرض کنید نمی خواهید موتورهای جستجو صفحه ورود شما را ایندکس کنند. هر پیوندی در وب سایت شما که کاربران را به آن صفحه ورود هدایت می کند باید دارای برچسب nofollow باشد.

نحوه شناسایی بک لینک های نوفالو

اگر در مورد انواع بک لینک هایی که برخی از صفحات وب استفاده می کنند مطمئن نیستید، چند راه آسان برای بررسی وجود دارد.

اگر از Google Chrome استفاده می کنید، در هر نقطه از صفحه وب کلیک راست کرده و «View page source» را انتخاب کنید. از آنجا، پیوند را در HTML صفحه پیدا کنید. اگر آن پیوند دارای یک تگ nofollow باشد، آن را بلافاصله بعد از URL خواهید دید.

این فرآیند، اگرچه ساده است، اما همیشه تضمین نمی شود که کار کند. برخی از وب سایت ها به گونه ای ساخته شده اند که به شما اجازه درک HTML را نمی دهند. وب سایت پرسش و پاسخ Quora مثال خوبی است. خود صفحه مانند هر صفحه محتوای دیگری است که در اینترنت پیدا می کنید.

شما نمی توانید تشخیص دهید که این دو لینک nofollow هستند یا dofollow. اگر به کد منبع آنها نگاه کنید، قابل خواندن و جستجو نیست. شما نمی توانید محتوا یا پیوندها را در هیچ کجای آن کد منبع پیدا کنید.

هنگامی که با چنین وب سایت هایی برخورد می کنید، می توانید از یک افزونه کروم مانند NoFollow یا MozBar برای برجسته کردن پیوندهایی که دارای برچسب nofollow هستند استفاده کنید.

چگونه بک لینک های dofollow بیشتری دریافت کنیم

همانطور که قبلا ذکر کردیم، بک لینک های dofollow با ارزش ترین هستند. آنها کسانی هستند که تفاوت زیادی برای سئوی شما ایجاد می کنند. به همین دلیل است که همیشه به دنبال راه هایی برای دریافت بک لینک های dofollow بیشتر باشید.

راه های مختلفی برای دریافت بک لینک های dofollow با ایجاد محتوا وجود دارد. می توانید یک صفحه از کتاب رند فیشکین بگیرید و محتوای 10 برابری ایجاد کنید، که محتوایی 10 برابر بهتر از هر یک از مقالات با رتبه برتر برای آن کلمه کلیدی است. اگر قادر به انجام آن هستید، باید بک لینک ها را به صورت ارگانیک به دست آورید.

همچنین می‌توانید با نوشتن پست‌های باکیفیت برای سایر وب‌سایت‌ها و درج لینک بازگشت به وب‌سایت خود، بک لینک دریافت کنید. تا زمانی که فقط از یک یا دو لینک dofollow در پست مهمان خود استفاده کنید، خطر جریمه شدن توسط گوگل را نخواهید داشت.

انواع سایت تبلیغات بک لینک
انواع سایت تبلیغات بک لینک

اگر این دو به خوبی برای شما کار می کنند، ایجاد و انتشار برخی تحقیقات اصلی را در نظر بگیرید. این یک راه عالی برای دریافت بک لینک است، زیرا سایر نویسندگان از تحقیقات شما در محتوای خود استناد می کنند.

اگر در حال حاضر هر سه این تکنیک ها را انجام می دهید، در زیر چند راه برای به دست آوردن بک لینک های dofollow بیشتر وجود دارد که نیازی به ایجاد محتوای بیشتر ندارند.

تفاوت بین انواع سایت تبلیغات بک لینک چیست؟

وقتی به این موضوع دست پیدا کنید متوجه میشوید که تنها دو نوع بک لینک وجود داردdofollow  و nofollow. شخصی که یک صفحه وب را می خواند هرگز تفاوت بین بک لینک dofollow و nofollow را نخواهد دید. تفاوت در کد منبع است. یک برچسب خاص در کد منبع وجود دارد که تعیین می کند گوگل و سایر موتورهای جستجو چگونه بک لینک را مشاهده می کنند، که همچنین تاثیر آن بک لینک را بر نمایه سئوی شما تعیین می کند.

اهمیت بک لینک های Nofollow برای سئو را بنویسید؟

با کمال تعجب، بک لینک های nofollow مقداری ارزش سئو را ارائه می دهند.
موضع رسمی گوگل در مورد لینک های nofollow این است: “به طور کلی، ما آنها را دنبال نمی کنیم.” این بدان معناست که گوگل بیشتر اوقات لینک های nofollow را دنبال نمی کند، اما شرایط خاصی وجود دارد که در آن گوگل لینک ها را دنبال می کند.
به سختی می توان گفت که این شرایط چگونه است، زیرا گوگل آن اطلاعات را به اشتراک نگذاشته است. به همین دلیل است که جامعه سئو تست های زیادی برای شناسایی چند نمونه از لینک های nofollow انجام داده است.

چه زمانی باید از بک لینک های dofollow و nofollow استفاده کنید؟

در بیشتر موارد، هنگام پیوند دادن به وب سایت های دیگر از وب سایت خود، می خواهید از پیوندهای dofollow استفاده کنید. تا زمانی که به منابع ارزشمندی لینک می دهید که به خوانندگان خود کمک می کند، دلیلی وجود ندارد که از پیوند dofollow استفاده نکنید.
اگر به هر دلیلی به تعدادی وب سایت بی کیفیت لینک می دهید، ممکن است بخواهید از یک برچسب nofollow استفاده کنید تا گوگل فکر نکند که کیفیت و دقت آن وب سایت های بی کیفیت را تضمین می کنید.
البته این تنها دلیلی نیست که از تگ nofollow استفاده می کنید. به گفته گوگل، سه موقعیت دیگر وجود دارد که در آنها می‌خواهید از لینک‌های nofollow استفاده کنید.

6 دیدگاه برای “انواع سایت تبلیغات بک لینک

  1. اشتراک‌ها: سایت تبلیغات بک لینک - تبلیغات | سامانه تبلیغ و تبلیغات ملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *