فرآیند سایت تبلیغات برند

فرآیند سایت تبلیغات برند

فرآیند سایت تبلیغات برند و برندسازی یک رویکرد سیستماتیک برای ایجاد و ترویج نام تجاری یک شرکت است. برای موفقیت هر برنامه بازاریابی و توسعه کسب و کار ضروری است.

مراحل و فرآیند سایت تبلیغات برند

ساختمان و فرآیند سایت تبلیغات برند متشکل از پنج فاز مرتبط با هم است که هر ساختمان بر روی آخرین فاز است:

  • استراتژی برند
  • هویت نام تجاری
  • ابزارهای برند
  • راه اندازی برند
  • ساختمان با نام تجاری

فرآیند ساخت برند می تواند برای توسعه یک برند جدید یا تغییر نام تجاری یک شرکت موجود اعمال شود. در این مقاله، زمینه استفاده از فرآیند سایت تبلیغات برند، آنچه در طول هر مرحله اتفاق می‌افتد و موفقیت چگونه است را بررسی می‌کنیم. این فرآیند با فرآیندی که ما در Hinge استفاده می کنیم اقتباس شده است – برنامه ای که بر اساس یک دهه تحقیق در مورد هزاران شرکت با رشد بالا است.

بیایید با روشن کردن معنای برخی از مفاهیم کلیدی شروع کنیم.

برند چیست؟

راه های زیادی برای تعریف برند وجود دارد. برخی بر ایجاد وابستگی عاطفی با مصرف کنندگان تاکید دارند در حالی که برخی دیگر بر کلیت تجربه مشتری تمرکز می کنند. اگرچه از نظر آکادمیک جالب هستند، اما این مفاهیم انتزاعی اغلب غیرعملی هستند، به ویژه در خدمات حرفه ای.

در زمینه یک شرکت خدمات حرفه ای، ما دریافتیم که شهرت به بهترین وجه ماهیت یک نام تجاری را نشان می دهد. این شهرت می‌تواند بسیار عمومی باشد (مثلاً «آنها یک شرکت خوب هستند») یا مرتبط با حوزه‌های خاصی از تخصص با دید بالا باشد (مثلاً «آنها متخصصان پیشرو در ادغام‌های فرامرزی هستند»).

دومی، شهرت خاص تر در مورد تخصص قابل مشاهده ، با دریافت ارجاعات بیشتر مرتبط است. چرا؟ میزان و پایداری شهرت یک شرکت به طور مستقیم با معروف شدن آن برند در بازار هدف آن مرتبط است. هر چه یک شرکت معتبر معروف تر باشد، آن شرکت پایدارتر است. این رابطه را در معادله ی میبینیم:

پایداری برند = شهرت X معروف بودن

منطقی است: شرکت های معروف با شهرت قوی – بهترین مارک ها در یک صنعت – به راحتی قابل مراجعه هستند.

فرآیند سایت تبلیغات برند چیست؟

فرآیند برندسازی رویکرد سیستماتیکی است که برای ایجاد، برقراری ارتباط و تقویت برند یک شرکت استفاده می شود. این شامل تعدادی مرحله متوالی است. این مراحل باتوجه به اینکه چه کسی این فرآیند را طی میکند و نتایجی که شرکت برای دستیابی به آن تلاش میکند،متفاوت است.

به عنوان مثال، یک شرکت طراحی گرا ممکن است بر طراحی لوگو و سایر مواد مورد استفاده برای برقراری ارتباط با نام تجاری ( هویت برند ) تمرکز کند. از سوی دیگر، یک شرکت تبلیغات محور ممکن است بر افزایش شهرت نام تجاری ( برندسازی ) تأکید کند.

معمولاً بهترین نتایج با اتخاذ رویکردی متعادل به دست می‌آید که توجه کافی را به هر مرحله از فرآیند اختصاص می‌دهد.

هنگامی که فرآیند نام تجاری برای یک شرکت موجود اعمال می شود، اغلب به عنوان تغییر نام تجاری شناخته می شود . توسعه برند اصطلاح دیگری است که گاهی برای توصیف فرآیند سایت تبلیغات برند و برندسازی استفاده می شود.

فرآیند سایت تبلیغات برند
فرآیند سایت تبلیغات برند

چه زمانی به فرآیند سایت تبلیغات برند نیاز دارید؟

همه تلاش‌های بازاریابی مرتبط با برند نیاز به یک فرآیند کامل برندسازی ندارند. به عنوان مثال، زمانی که یک شرکت ظاهر مواد بازاریابی خود را – بدون تغییر موقعیت خود در بازار – به روز می کند، بعید است که نیاز به برندسازی کامل داشته باشد . از آنجایی که فقط جنبه بصری نام تجاری مورد بازنگری قرار می گیرد، شرکت لزوماً نیازی به بازبینی استراتژی اساسی پشت نام تجاری خود ندارد.

  • موقعیت‌های رایجی که به فرآیند کامل برندسازی نیاز دارند عبارتند از:
  • تغییر موقعیت یک شرکت برای رقابت با مجموعه جدیدی از رقبا
  • ادغام دو شرکت با برندهای مختلف
  • راه اندازی یک شرکت جدید
  • یک تغییر عمده در استراتژی یا جهت
  • ظهور یک مزیت رقابتی جدید
  • اضافه یا از دست دادن یک متخصص با دید بالا
  • راه اندازی یک خط خدمات قابل توجه جدید
  • “کالاسازی” خدمات موجود

5 مرحله فرآیند برندسازی و فرآیند سایت تبلیغات برند

فرآیند برندسازی را می توان به پنج مرحله تقسیم کرد. در این بخش، هر مرحله را بررسی خواهیم کرد و برخی از تغییرات رایج و عوامل مهم موفقیت را بررسی خواهیم کرد.

فاز 1. استراتژی برند

پشت هر برند موفقی یک استراتژی متفکرانه وجود دارد. انجام صحیح این مرحله برای موفقیت کلی برند شما حیاتی است.

یک بررسی داخلی انجام دهید

با در نظر گرفتن استراتژی کلی کسب و کار شرکت خود شروع کنید. با جمع آوری تیم مدیریت خود برای برگزاری یک جلسه کشف شروع کنید. اهداف، استراتژی های بازار و دیدگاه های فردی تیم خود را به تصویر بکشید. اگر دیدگاه های گوناگون و حتی اختلاف نظرهای اساسی را کشف کردید، تعجب نکنید. رایج است و بخشی از فرآیند است.

این زمان خوبی است برای بیرون کشیدن طرح کسب و کار خود، در صورت داشتن آن، و هر مدرک راهنمای دیگری. به این فکر کنید که شرکت شما از زمان تدوین آن اسناد چگونه تغییر کرده است و چه تغییراتی ممکن است لازم باشد در بازاریابی خود انجام دهید.

اکنون، بسیاری از شرکت ها در اینجا متوقف می شوند. این یک اشتباه است. قبل از اینکه بتوانید استراتژی موثری را تدوین کنید، دیدگاه های دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

در مرحله بعد باید همه مخاطبان کلیدی خود را شناسایی کنید . شما می توانید به طرق مختلف به مخاطبان نزدیک شوید، بنابراین باید تصمیم بگیرید که کدام زاویه برای شرکت شما منطقی تر است:

  • بر اساس صنعت ارائه شده (مشتریان شما در چه صنایعی هستند؟)
  • با خدمات ارائه شده (چه کسی هر یک از خدمات شما را خریداری می کند؟)
  • بر اساس نقش (چه افرادی در شرکت های مشتریان شما در خرید خدمات شما نقش دارند)
  • اگر مخاطبان غیر مشتری برای موفقیت کسب و کار شما مهم هستند، فراموش نکنید. اینها ممکن است شامل شرکا، تأثیرگذاران، منابع ارجاع و کارمندان آینده باشد.
فرایند سایت تبلیغات برند
فرایند سایت تبلیغات برند

در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید

شناسایی مخاطبان هدف شما مهم است. چرا؟ زیرا قدم بعدی شما انجام تحقیق در مورد آنها برای دستیابی به دیدگاهی عینی در مورد نیازها، چالش ها و انگیزه های آنهاست. در اینجا برخی از مسائل خاص وجود دارد که می خواهید پوشش دهید:

  • اولویت های آنها
  • چگونه آنها شرکت شما را درک می کنند
  • چه کسانی را رقیب شما می دانند
  • چقدر شهرت شما را قوی می دانند
  • چقدر قابل مشاهده هستند که آنها معتقدند شما در بازار هستید
  • آنچه آنها به عنوان نقاط قوت شرکت شما می دانند
  • چه نقاط ضعف یا آسیب پذیری در شرکت شما می بینند
  • اگر مشتری هستند، چرا شما را انتخاب کردند

بسیاری از این سوالات ممکن است حساس باشند، بنابراین ما به شما توصیه می کنیم که یک شخص ثالث بی طرف را برای انجام مصاحبه ها درگیر کنید. شما اطلاعات بسیار صادقانه و مفیدتری نسبت به اینکه خودتان تحقیق را انجام دهید به دست خواهید آورد.

مقایسه ورودی‌هایی که از مشتریان دریافت می‌کنید، نقطه ضعف های گسترده ای را آشکار می‌کند . نقطه ضعف هایی که باید برای ایجاد پل‌های قوی‌تر برای مخاطبان خود برطرف کنید.

متمایز کننده های خود را شناسایی کنید

با این مجموعه داده ها می توانید شروع به شناسایی متمایزکننده ها کنید – ویژگی هایی که شرکت شما را از رقبای مشابه متمایز می کند. اکثر شرکت ها می توانند 2 تا 5 متمایز کننده واقعی را کشف کنند. متمایز کننده های شما باید سه معیار را داشته باشند:

  • درست باشد
  • با مخاطب هدف شما مرتبط باشد
  • قابل اثبات باشد

با این حال مراقب باشید که متمایز کننده های واقعی را انتخاب کنید . افتادن در دام و انتخاب ویژگی هایی که به جای اینکه شما را متمایز کند، به سادگی توصیف کننده کاری است که انجام می دهید، آسان است. و به همین سادگی می توان ویژگی هایی را انتخاب کرد که در بازار آنقدر رایج هستند که قدرت کمی دارند. مثال‌ها عبارتند از: «ما بهترین افراد را داریم»، «ما یک فرآیند اختصاصی داریم» و «ما بهترین خدمات مشتری را ارائه می‌دهیم». در حالی که اینها می توانند متمایزکننده های واقعی باشند، شما باید شواهد زیادی ارائه دهید تا یک بازار خسته را متقاعد کنید.

فرآیند سایت تبلیغات برند
فرآیند سایت تبلیغات برند

بیانیه موقعیت یابی خود را بنویسید

اکنون شما آماده پیش نویس بیانیه موقعیت یابی هستید . بیانیه موقعیت یابی، بیانی فشرده و دقیق از برند شما است. بهترین ها هم صادق هستند – با دقت توصیف می کنند که امروز چه کسی هستید – و کمی آرزومند هستند – با شرکتی که می خواهید تبدیل شوید صحبت می کنند.

بسیاری از مردم بیانیه موقعیت یابی را با بیانیه ماموریت یا بیانیه چشم انداز اشتباه می گیرند. هیچ کدام از این چیزها نیست. در عوض، این یک پاراگراف است که معمولاً 4 تا 6 جمله طول می‌کشد و پایه و اساس پیام‌های شرکت شما را می‌سازد. این چالشی است که می توانید بارها و بارها به هنگام نوشتن سرفصل ها، با استفاده از درک و دریافت نیاز جامعه ی خود،برند خودتان را در بازار تثبیت کنید.. این یک منبع عملی است که جوهر نام تجاری شما را به یک نام تجاری معروف و قابل درک تبدیل می کند.

در اینجا نمونه ای از بیانیه موقعیت یابی برای یک شرکت حسابداری آورده شده است:

در نیوکو، ما به صاحبان امتیازات خرده‌فروشی کمک می‌کنیم تا تجارت خود را سریع‌تر و مؤثرتر رشد دهند. چگونه؟ ما تخصص و قابلیت اطمینان یک شرکت CPA را با گزارش‌دهی خودکار و بی‌درنگ ترکیب می‌کنیم – که همگی متناسب با مدل کسب‌وکار حق رای دادن است. تجربه و فناوری ما به مشتریان بینش استراتژیک فراتر از امور مالی آنها می دهد و ابزارهایی را که برای دستیابی به سودهای بالاتر و رشد بیشتر نیاز دارند به فرنچایزرها می دهد. وقتی به دنبال گسترش عملیات خود یا افزایش سودآوری زنجیره خرده‌فروشی خود هستید، نیوکو به فرنچایزرها این قدرت را می‌دهد تا سود نهایی خود را تامین کنند.

توجه کنید که چگونه ویژگی های منحصر به فرد شرکت را توصیف می کند (تخصص در صاحبان امتیاز و ارائه گزارش خودکار و به موقع) و آنها را به عنوان منافع ملموس برای مشتریان خود بیان می کند (سود بیشتر، رشد بیشتر).

پیام خود را برای مخاطبان مختلف تنظیم کنید

در این مرحله از فرآیند سایت تبلیغات برند، ممکن است بخواهید قدم منطقی بعدی را بردارید و تمایزات و موقعیت خود را برای هر یک از مخاطبان خود اعمال کنید. به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد به صنایع مختلف چیزهای مختلفی بگویید. یا ممکن است یک مدیر عامل نیاز به شنیدن یک مجموعه از پیام ها داشته باشد، در حالی که یک مدیر منابع انسانی نیاز به شنیدن مجموعه دیگری از پیام ها داشته باشد. این نوع سند گاهی اوقات به عنوان معماری پیام نویسی شناخته می شود.

یک راه خوب برای نزدیک شدن به معماری پیام‌رسانی این است که هر مخاطبی را شناسایی کنید و فهرستی از پیام‌هایی را تهیه کنید که ممکن است در طول فرآیند فروش نیاز به شنیدن داشته باشند. این فهرست‌ها ممکن است شامل برخی یا همه متمایزکننده‌های شما و همچنین پیام‌های رایج‌تر باشد – چیزهای اساسی که یک مخاطب باید بشنود تا مطمئن شود که شرکت شما خدمات و تجربه‌ای را که می‌خواهد ارائه می‌کند.

ممکن است در طول این تمرین متوجه شوید که تعدادی از مخاطبان شما به پیام‌های متفاوتی نیاز ندارند. در این شرایط، برای ساده نگه داشتن کارها، می توانید به سادگی آن مخاطبان را با هم گروه بندی کنید.

می‌توانید با ایجاد مجموعه‌ای از اعتراض‌ها برای هر مخاطب، سپس تهیه پیش‌نویس پاسخ‌ها به هر یک، و استفاده از پیام‌های مخاطبان خود برای الهام گرفتن، این پیام‌ها را به سطح دیگری از پیچیدگی ببرید. در صورت امکان، نکات خود را با مثال ها یا شواهد خاص پشتیبانی کنید. با ارائه مدرک، استدلال شما قانع کننده تر می شود.

در پایان این فرآیند، سندی خواهید داشت که تیم توسعه کسب و کار شما می تواند از آن برای غلبه بر مخالفت های رایج در بازار استفاده کند. و تیم بازاریابی شما می تواند آن را برای نقاط گفتگو در وب سایت شما یا در وثیقه بازاریابی استخراج کند.

فرآیند سایت تبلیغات برند
فرآیند سایت تبلیغات برند

به هر موقعیت گیج کننده یا پیچیده برند رسیدگی کنید

همانطور که برندهای خدمات حرفه‌ای تکامل می‌یابند، گاهی اوقات بخش‌های تجاری جدید، اسپین آف‌ها، محصولات مستقل یا برندهای خواهر تولید می‌کنند که ممکن است ارتباط آشکاری با برند اصلی داشته باشند یا نداشته باشند. اگر این در مورد شما صدق می کند، باید در طول فرآیند برندسازی زمان بگذارید تا به وضوح سلسله مراتب و رابطه بین این برندها را ایجاد کنید. این به خریداران و مشتریان کمک می کند تا کسب و کار و پیشنهادات متنوع شما را درک کنند – هر زمان که بتوانید سردرگمی را از بین ببرید، فرآیند خرید را آسان تر می کند. این رشته معماری برند نام دارد .

فاز 2. هویت برند

در این مرحله از فرآیند سایت تبلیغات برند، برند خود را به چیزی ملموس تبدیل می کنید. هویت برند شما شامل بسیاری از قابل مشاهده ترین عناصر یک برند است، از جمله:

  • اسم شما
  • لوگوی شما
  • شعار
  • پالت رنگ
  • تصویرسازی
  • سبک نوشتن (صدا)
  • کارت بازرگانی
  • سوئیت لوازم التحریر
  • وثیقه تجاری

به‌عنوان بخشی از فرآیند برندسازی، احتمالاً برخی یا همه این عناصر را توسعه می‌دهید (یا در مورد برنامه تغییر نام تجاری، آن را تازه‌سازی کنید). هویت برند شما فرصتی است تا روح جایگاه خود را بگیرید و آن را به چیزی تبدیل کنید که مردم بتوانند ببینند و تجربه کنند – از جمله شخصیت و صدای متمایز. این فرصتی است برای اضافه کردن نقطه تمایز به برند خود و متمایز کردن شرکت خود از نظر بصری از رقبا.

متأسفانه، بیشتر شرکت‌ها به این کار راضی هستند و از آنچه آشنا هستند استقبال می‌کنند. به همین دلیل است که رنگ آبی (به خصوص آبی تیره) در هر صنعتی بسیار رایج است. به همین دلیل است که در بسیاری از وب‌سایت‌ها تصاویر کوکی‌برش را می‌بینید. و این یکی از دلایلی است که اغلب برندهای خدمات حرفه ای فراموش شدنی هستند. هویت برند شما فرصتی نادر برای بیان یک بیانیه جسورانه و بیرون آمدن از میان جمعیتی بی مزه و همگن است. برای شرکت هایی که شجاعت برجسته شدن دارند، هویت برند آنها می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند.

رهنمودهای سبک برند و صدا

حفظ هویت برند دست نخورده و ثابت در طول زمان می تواند چالش برانگیز باشد. برای مبارزه با این مشکلات، بسیاری از شرکت‌ها دستورالعمل‌های سبک برند را ایجاد می‌کنند که نحوه ترکیب برند را تعریف می‌کند و توضیح می‌دهد که چه چیزی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست. این دستورالعمل‌ها می‌توانند جامع باشند – نحوه استفاده از برند را در هر موقعیتی دیکته کنند – یا می‌توانند ساده نگه داشته شوند و فضایی برای تنوع و کاوش وجود داشته باشد.

در همین راستا، برخی از شرکت‌ها مجموعه جداگانه‌ای از دستورالعمل‌ها را تدوین می‌کنند که «صدای» آنها را توصیف می‌کند – روشی که کلماتی که استفاده می‌کنند بیانگر شخصیت یا نگرش هستند. شرکت‌ها از دستورالعمل‌های صوتی برند استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مطالب نوشته شده‌شان به‌گونه‌ای خوانده می‌شود که گویی از همان شخص آمده است. به عنوان مثال، آنها ممکن است توصیه کنند از استفاده از زبان بیش از حد فنی استفاده نکنید. این دستورالعمل ها همچنین ممکن است ساختار جمله و همچنین نوع واژگانی که نویسنده باید استفاده کند را مورد بحث قرار دهد. آیا طنز مجاز است؟ اگر چنین است، دستورالعمل‌های صوتی باید زمان و چگونگی را توضیح دهند.

برخی از شرکت‌ها از این هم فراتر می‌روند و دستورالعمل‌های استفاده دقیقی را برای نویسندگان ارائه می‌کنند که به نکات ذهنی گرامر، املا، نقطه‌گذاری و موارد دیگر می‌پردازد.

خلاصه خلاقانه

قبل از اینکه به مرحله ی بعدی از فرآیند سایت تبلیغات برند بپردازید، بهتر است یک خلاصه خلاقانه بنویسید که برخی از مفروضات و ترجیحات شما را بیان کند. برای مثال، اگر نام تجاری شما برای بیان شخصیت بود، سعی کنید معنی آن را توصیف کنید. چگونه برند خود را در رنگ، تصویر، تایپوگرافی منتقل کنید؟

شما باید خلاصه خلاقانه را تنها پس از بحث در مورد هویت برند خود در داخل ایجاد کنید. باید نمایانگر دیدگاه اجماع باشد. اگر با آژانسی کار می کنید، آنها ممکن است بحث را رهبری کنند و خلاصه را برای شما تهیه کنند.

خلاصه خلاق باید به هر بخش از هویت برند شما بپردازد (به طور متناوب، می توانید برای هر کدام یک خلاصه جداگانه تهیه کنید). برای مثال، اگر در حال ایجاد نام جدیدی هستید، خلاصه باید انتظارات شرکت شما و هر پارامتری را که تیم نام‌گذاری باید بداند تا از چرخش اشتباه و سرگردانی در کوچه‌های کور جلوگیری کند، نشان دهد.

فرآیند سایت تبلیغات برند
فرآیند سایت تبلیغات برند

فاز 3. ابزارهای برند

اینها ابزارهایی هستند که برای تبلیغ برند جدید خود به آنها نیاز خواهید داشت. این ابزارها با تکیه بر استراتژی برند شما، شما را برای افزایش دیده شدن برند و تخصص خود تجهیز می کنند. اینکه دقیقاً به چه ابزارهایی نیاز دارید بستگی به نحوه برنامه ریزی شما برای ترویج دیده شدن نام تجاری خود دارد (برای اطلاعات بیشتر در این مورد، فاز 5 را ببینید). حداقل، باید به این دو دسته از ابزارها توجه کنید:

وبسایت شما

چه از ابتدا یک وب سایت جدید بسازید و چه سایت موجود خود را بهینه سازی کنید تا جذاب تر باشد، باید مطمئن شوید که جایگاه برند جدید شما را منعکس می کند و پیام های مناسب را به هر یک از مخاطبان هدف شما منتقل می کند. البته، باید هویت برند جدید شما را نیز منعکس کند. در واقع، شما باید فکر و دقت زیادی در وب سایت خود داشته باشید. این قابل مشاهده ترین و مهم ترین جزء برند و برنامه بازاریابی شما است.

جعبه ابزار توسعه کسب و کار شما

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای استفاده از برند جدیدتان این است که همه آن موقعیت‌یابی و پیام‌رسانی جدید را در جعبه ابزار توسعه کسب‌وکار خود اعمال کنید . جعبه ابزار توسعه کسب و کار چیست؟ مجموعه ای از ابزارهایی است که برای توصیف شرکت خود و اجرای استراتژی خود استفاده می کنید. در اینجا فقط چند نمونه آورده شده است:

  • توضیحات شرکت شما
  • توضیحات خدمات
  • نمای کلی ویدیویی از شرکت شما
  • تابلوها
  • غرفه نمایشگاهی

فاز 4. راه اندازی برند

یکی از موثرترین فازهای فرآیند سایت تبلیغات برند،راه اندازی برند است که با نحوه معرفی برند جدید خود می تواند بر موفقیت کلی ابتکار برندسازی شما تأثیر بگذارد – و این به ویژه در خدمات حرفه ای صادق است. در واقع، شما باید آن را به عنوان دو مقدمه در نظر بگیرید: یکی برای تیم داخلی خود و دیگری برای دنیای خارج. آنها دو مخاطب بسیار متفاوت هستند که نیاز به درمان های متفاوتی دارند.

راه اندازی برند داخلی

اگر برای توضیح برند جدید خود برای تیم خود وقت صرف نکنید، از همان ابتدا گم خواهید شد. وقتی حرفه ای ها از این فرآیند کنار گذاشته می شوند و نمی دانند چگونه یا چرا تصمیمات در مورد برند گرفته شده است، گیج می شوند و ممکن است بدبین شوند. انتقاد از چیزی که نمی فهمی آسان است.

توصیه می کنیم قبل از راه اندازی خارجی برنامه ای برای آموزش کارکنان خود معرفی کنید. دلیل تغییر را توضیح دهید و آن را با چند نکته برجسته تحقیقاتی پشتیبانی کنید تا نشان دهید که فرآیند برندسازی مبتنی بر استدلال عینی است. در اینجا چند موضوع وجود دارد که ممکن است بخواهید پوشش دهید:

  • چرا به یک برند جدید نیاز داشتیم و چه فرصت هایی را ایجاد می کند
  • فرآیند چگونه کار کرد (برای نشان دادن میزان تفکر در آن)
  • آنچه تحقیقات نشان داد
  • برند جدید چگونه با مخاطبان هدف ما صحبت می کند
  • چرا نام تجاری جدید کار می کند (و چرا این روند یک مسابقه محبوبیت داخلی نبود)

راه های بسیاری برای معرفی یک برند داخلی وجود دارد. شما می توانید یک جلسه ساده و همه جانبه یا یک جشن مفصل داشته باشید. این می تواند یک رویداد واحد یا یک سری جلسات آموزشی باشد. می تواند در یک مکان باشد یا در چندین دفتر توزیع شود. شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی برای سازمان و فرهنگ شما منطقی است. اما از آن نگذرید. تیم شما باید بداند که برند جدید شما چه معنایی دارد، چگونه شرکت شما را تغییر می‌دهد و کجا فرصت‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. یک راه‌اندازی موفق برند داخلی همچنین حمایت انتقادی و هیجانی در مورد برند جدید شما ایجاد می‌کند.

فرآیند سایت تبلیغات برند
فرآیند سایت تبلیغات برند

راه اندازی برند خارجی

ممکن است شما را متعجب کند، اما عرضه خارجی اهمیت کمتری نسبت به ایجاد اجماع داخلی در مورد برند شما دارد. بزرگترین ارزش پرتاب خارجی پتانسیل آن برای جلب توجه متمرکز است – حتی اگر عمر کوتاهی داشته باشد.

معرفی یک برند جدید به جهان فرصتی برای ایجاد یک برداشت اولیه مطلوب است. همچنین یک انجمن برای توضیح آنچه شما طرفدار آن هستید، چگونه شرکت شما تغییر کرده است و چرا شرکت شما برای مخاطبان شما اهمیت دارد، فراهم می کند.

شما می‌توانید به یکی از این دو روش به یک راه‌اندازی خارجی نزدیک شوید: 1) نام تجاری جدید خود را با یک انفجار بزرگ، با بیانیه‌های مطبوعاتی، یک افشای بزرگ و شاید حتی یک ویدیوی معرفی برند معرفی کنید. اگر دوست دارید بالن ها را پرتاب کنید. یا 2) می توانید نام تجاری خود را به آرامی با هیاهوی کم یا بدون هیاهو معرفی کنید. در این سناریو، قطعاتی از برند شما ممکن است طی چند هفته یا چند ماه توسعه یابد و با گذشت زمان هویت برند شما شکل بگیرد.

اینکه کدام رویکرد را انتخاب کنید به خودتان بستگی دارد. اولی پتانسیل روابط عمومی بیشتری دارد، اما مستلزم ساختن بیشتر برند شما از قبل است. دومی ممکن است ضد آب و هوا باشد، اما به شما این آزادی را می دهد که برند خود را به روشی کم فشار و ارگانیک تر توسعه دهید.

به هر حال برند خود را راه اندازی می کنید، به تیم توسعه کسب و کار شما دلیلی می دهد تا با مشتریان و منابع ارجاع در مورد شرکت شما صحبت کنند – اینکه چگونه در حال تغییر هستید و چگونه شرکت شما نیازهای بازار را برطرف می کند.

فاز 5. ساخت برند

خاص ترین استراتژی در فرآیند سایت تبلیغات برند،ساخت برند و نام تجاری دقیق است.نام تجاری جدید شما فقط شروع است. هنوز باید آن برند را به ارزش بازار تبدیل کنید. بسیاری از شرکت‌ها این اشتباه را مرتکب می‌شوند که تمام تلاش خود را برای راه‌اندازی نام تجاری دقیق صرف می‌کنند، در حالی که این پول بهتر است برای یک برنامه بلندمدت ساخت برند هزینه شود. اما این یک استراتژی خاص خود را می طلبد.

هدف اصلی این استراتژی باید این باشد که تخصص شرکت شما بیشتر قابل مشاهده باشد. در بیشتر موارد، این را می توان از طریق ترکیبی از سخنرانی عمومی، نوشتن و شبکه انجام داد. (طبق تحقیقات ما ، شرکت هایی که بهترین نتایج را دارند از ترکیبی از تکنیک های دیجیتال و سنتی استفاده می کنند.)

پس در مورد چه چیزی می نویسید و صحبت می کنید؟ شما می خواهید روی موضوعاتی تمرکز کنید که برای مخاطبانتان مهم است. با توضیح چگونگی غلبه بر چالش های کلیدی، تخصص خود را نشان دهید. آنها را آموزش دهید. به آنها نشان دهید که شرکت شما نه تنها آگاه است، بلکه می تواند موضوعات پیچیده را به راحتی درک کند. این نشان از تخصص واقعی است.

این استراتژی به تلاش مستمر در طول زمان نیاز دارد. در نتیجه، شما می خواهید آن را به یک برنامه رسمی با یک تقویم دقیق، تکالیف و اهداف خاص تبدیل کنید. حتی می توان بسیاری از جنبه های استراتژی خود را اندازه گیری کرد. به این ترتیب می توانید تأثیر رویکرد خود را بسنجید و در طول مسیر تغییراتی ایجاد کنید.

با این حال، نام تجاری شما باید ثابت بماند. مطمئن شوید که روشی که آن را تبلیغ می کنید با پیام آن تداخل نداشته باشد.

فرآیند سایت تبلیغات برند
فرآیند سایت تبلیغات برند

نتیجه

موفقیت هر تلاش برندسازی یا تغییر نام تجاری بستگی زیادی به نحوه انجام آن دارد. در این مقاله، ما یک فرآیند مرحله‌ای ساخت برند را ارائه کرده‌ایم که کارایی آن ثابت شده است. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که برای کاهش هزینه ها یا تسریع روند کار را کاهش دهید، انجام این کار خطرات خود را دارد. برای یک ابتکار برندسازی آسان است که در شن‌های روان بحث‌های داخلی ابدی فرو رود. یا بدتر از آن، می توانید برندی را معرفی کنید که بر اساس فرضیات معیوب یا برداشت های نادرست آسیب رسان است.

ساختن یک نام تجاری جدید باید یک فرآیند هیجان انگیز باشد – فرآیندی که فرصت های جدیدی را برای شکوفایی و رشد شرکت شما در معرض دید قرار می دهد. ابتدا بر این فرآیند و فرآیند سایت تبلیغات برند مسلط شوید و چیزهای بسیار خوبی در پی خواهد داشت.

معیارهای متمایزکننده چیست؟

باید درست باشد
باید با مخاطب هدف شما مرتبط باشد
باید قابل اثبات باشد

چه زمانی به برندسازی نیاز نداریم؟

به عنوان مثال، زمانی که یک شرکت ظاهر مواد بازاریابی خود را – بدون تغییر موقعیت خود در بازار – به روز می کند، بعید است که نیاز به برندسازی کامل داشته باشد

مهم ترین ابزارهای برندسازی چیست؟

وبسایت و جعبه ابزار توسعه کسب و کار شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *