دسته بندی قالب سایت تبلیغات

دسته بندی قالب سایت تبلیغات

کسب و کارها محصولاتی برای فروش دارند. آنها باید مشتریانی را پیدا کنند که مایل به خرید چنین اقلامی هستند تا بتوانند زندگی کنند و موفق شوند. کسب و کار ها برای به دست آوردن مشتری به تبلیغات نیاز دارند و برای داشتن یک تبلیغات موفق لازم است که دسته بندی قالب سایت تبلیغات را بدانند.

دسته بندی قالب سایت تبلیغات چیست؟

تبلیغات، معمولاً به عنوان یک گفتمان عمومی در حمایت از یک کالا، خدمات، سازمان یا رویداد دیده می شود. برخی این مفهوم را گسترده‌تر از آن می‌دانند، که شامل هر گونه تبلیغات پولی که برای روشنگری یا متقاعد کردن است، می‌شود. دسته بندی قالب سایت تبلیغات فرآیندی را برای کسب و کار ساده می کند تا مخاطبان مناسب را هدف قرار دهد.

برای تعیین اهداف کمپین تبلیغاتی و اطمینان از اینکه پیام تبلیغاتی به درستی به مخاطبان هدف می رسد، دسته بندی قالب سایت تبلیغات بر اساس مساحت، مخاطب، رسانه، عملکرد و مراحل تبلیغات ضروری است.

انواع دسته بندی قالب سایت تبلیغات

تبلیغات را می توان به پنج دسته اصلی تقسیم کرد: منطقه، مخاطب، رسانه و عملکرد. این روش دسته بندی می تواند به صاحبان مشاغل کمک کند تا جنبه های متعدد تبلیغات را بهتر درک کنند و ابتکارات تبلیغاتی خود را سازماندهی کنند. بیایید تمام دسته بندی های مهم را بررسی کنیم. دسته بندی قالب سایت تبلیغات بر اساس پنج عامل است:

  • 1) مساحت
  • 2) مخاطب
  • 3) رسانه
  • 4) عملکرد
  • 5)مراحل

هنگام دسته بندی یک منطقه، جمعیت و موقعیت جغرافیایی مخاطب هدف در نظر گرفته می شود. نوع افراد یا شرکت هایی که هدف تبلیغات است، مخاطب را تعیین می کند. پلتفرم مورد استفاده برای انتقال آگهی،، نوع رسانه ای را که به آن تعلق دارد را تعیین می کند.

طبقه بندی کارکردها به هدف تبلیغات مانند اطلاع رسانی، متقاعد کردن، یادآوری یا تبلیغ یک رویداد خاص بستگی دارد. تبلیغ‌کنندگان از این بخش‌ها برای شناسایی مناسب‌ترین بازار هدف و دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

1.دسته بندی بر اساس مساحت

تبلیغات را می توان بر اساس منطقه جغرافیایی مورد نظر دسته بندی کرد. این دسته بندی به شدت بر گستردگی کمپین تبلیغاتی تأثیر می گذارد. در زیر دسته بندی های مختلف مبتنی بر منطقه آورده شده است:

دسته بندی قالب سایت تبلیغات
دسته بندی قالب سایت تبلیغات

تبلیغات محلی:

تبلیغات محلی بر یک شهر یا محله خاص متمرکز است. بازاریابی محلی برای شرکت های کوچکی که می خواهند به یک منطقه خاص دست یابند، بهترین کارایی را دارد.

تبلیغات منطقه ای:

این تبلیغات بر روی یک ایالت یا منطقه خاص تمرکز دارد. شرکت‌هایی که سایت‌های زیادی در یک منطقه دارند یا کسب‌وکارهایی که قصد دسترسی به یک منطقه خاص را دارند باید از تبلیغات منطقه‌ای استفاده کنند.

تبلیغات ملی:

هدف این نوع تبلیغات تمام ملت است. تبلیغات ملی برای شرکت هایی با حضور ملی یا یک کالا یا خدمات با جذابیت گسترده بسیار مناسب است.

تبلیغات بین المللی:

مخاطب جهانی، هدف این نوع تبلیغات است. کسب و کارهایی که حضور جهانی دارند یا کالاها یا خدماتی دارند که در سراسر جهان محبوب هستند باید از تبلیغات بین المللی استفاده کنند.

2.دسته بندی بر اساس مخاطب

تبلیغات را می توان بر اساس مخاطب هدف طبقه بندی کرد. این طبقه بندی برای شناسایی جمعیت هدف و اطمینان از اینکه کمپین تبلیغاتی با موفقیت به مخاطبان هدف می رسد ضروری است. در زیر دسته بندی قالب سایت تبلیغات مبتنی بر مخاطب آورده شده است:

دسته بندی جمعیت شناختی:

یک جمعیت شناسی خاص، مانند جمعیتی بر اساس سن، جنسیت، درآمد، تحصیلات یا شغل، تمرکز این دسته بندی است. دسته بندی جمعیت شناختی مناسب شرکت هایی است که هدفشان دستیابی به یک جمعیت خاص، مانند نوجوانان یا سالمندان است.

دسته بندی بر اساس علاقه:

این دسته‌بندی بر یک گروه علاقه‌مند خاص تمرکز دارد، مانند طرفداران ورزش. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند برای مشتریان با سرگرمی‌ها یا علایق خاص بازاریابی کنند، می‌توانند از دسته‌بندی مبتنی بر علاقه استفاده کنند.

دسته بندی رفتاری:

مصرف کنندگان بسته به اقداماتشان، مانند خریدهای گذشته، فعالیت اینترنتی یا وفاداری به برند، از این طریق هدف قرار می گیرند. کسب و کارهایی که مشتریانی با عادات خاص را هدف قرار می دهند، مانند مشتریان مکرر یا کسانی که به کالا یا خدمات خاصی ابراز علاقه کرده اند، می توانند از دسته بندی رفتاری استفاده کنند.

3.مهم ترین دسته بندی قالب سایت تبلیغات: دسته بندی بر اساس رسانه ها

چهار نوع اصلی دسته بندی تبلیغات دیجیتال عبارتند از: رسانه های اجتماعی ، جستجوی پولی، تبلیغات بومی و نمایشی. استفاده از یک یا چند مورد از این کانال های تبلیغاتی می تواند به شما کمک کند تا حضور آنلاین داشته باشید و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

تبلیغات رسانه های اجتماعی:

بازاریابی شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای تعامل آنلاین با مشتریان بالقوه است. حداقل هفتاد و دو درصد از بزرگسالان از یک سایت رسانه اجتماعی استفاده می کنند.

علاوه بر این، کاربران اینترنت در سال 2019 به طور متوسط ​​دو ساعت و 22 دقیقه در روز را در رسانه های اجتماعی صرف کردند. این اعداد فرصت بزرگی را برای کسب و کار شما فراهم می کند.

با تعداد زیادی از کاربران رسانه های اجتماعی، می توانید از داده های مشتری برای ایجاد تبلیغات بسیار هدفمند برای مخاطبان انتخابی خود استفاده کنید. شما همچنین می توانید تبلیغات در قالب های مختلف تولید کنید که برای کسب و کار شما منطقی است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به پلتفرم‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی بیندازیم تا ببینیم چگونه می‌توانید از آنها برای تبلیغات آنلاین برای مشتریان خود استفاده کنید.

فیس بوک:

فیس بوک یک پلت فرم تبلیغاتی قدرتمند در رسانه های اجتماعی است. دارای متنوع ترین جمعیت شناسی کاربر است و بیشترین کنترل را در مورد هدف گیری مخاطب به شما می دهد. می‌توانید شناسایی کنید که می‌خواهید به چه کسانی دسترسی پیدا کنید، تبلیغی را در فید خبری آن‌ها قرار دهید و آنها را به مشتری پولی تبدیل کنید.

شما می توانید بر اساس سن، مکان و علایق شخصی مخاطبان را هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید مشتریانی را که قبلاً با کسب‌وکار شما تعامل داشته‌اند، مجدداً هدف‌گیری کنید، کسانی از وب‌سایت شما بازدید کرده باشند یا صفحه کسب و کار فیس‌بوک شما را دوست داشته باشند.

فیس بوک انواع تبلیغات را در اختیار شما قرار می دهد. می‌توانید تبلیغات عکس، تبلیغات ویدیویی یا تبلیغات داستانی فیس‌بوک ایجاد کنید تا افراد را به وب‌سایت خود هدایت کنید، صفحه فیس بوک خود را دنبال کنید یا در لیست ایمیل خود ثبت نام کنید.

مزایا: توانایی هدف گیری مخاطب خاص فیس بوک شبیه هیچ پلتفرم دیگری نیست. شما می توانید مشتریانی که با رقبای شما تجارت کرده اند را هدف قرار دهید و یا مشتریان قبلی خود را مجدداً هدف قرار دهید.

معایب: کسب و کارها به اثربخشی تبلیغات فیس بوک پی برده اند که هزینه خرید آگهی را افزایش داده است. ممکن است رقابت شدیدی داشته باشید، اما اگر بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و مشتریان محلی را به دست آورید، ارزشش را دارد.

عوامل زیادی وجود دارد که می تواند هزینه خرید آگهی را افزایش دهد که ممکن است شما را خارج از بودجه خود قرار دهد. با این حال، اگر بتوانید از رقبای خود پیشی بگیرید و مشتریان محلی را به دست آورید، ارزش آن را دارد.

دسته بندی قالب سایت تبلیغات
دسته بندی قالب سایت تبلیغات
سایر گزینه های رسانه های اجتماعی

در حالی که فیس بوک ممکن است برای کسب و کارهای کوچکی که به تازگی شروع به استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی کرده اند مناسب باشد اما پلتفرم های رسانه های اجتماعی دیگری نیز وجود دارند که می توانند برای تبلیغات کسب و کار خاص شما موثرتر باشند.

  • توییتر: پلتفرم توییتر ابزاری قدرتمند برای دسترسی ارگانیک به مشتریان شماست. شما می‌توانید تبلیغات توییتر را اجرا کنید اما ممکن است کار سختی باشد که نتایج ارزشمندی را به دست آورید.
  • لینکدین : لینکدین یک کانال عالی برای ایجاد تبلیغات تجاری (B2B) است. شما می توانید تبلیغات را بر اساس معیارهایی مانند عنوان شغل و صنعت شغلی هدف قرار دهید. به خاطر داشته باشید که لینکدین یک جامعه حرفه ای است، بنابراین فقط در صورتی که با مدل کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، تبلیغات را در آنجا اجرا کنید.
  • یوتیوب: تبلیغات ویدیویی معمولاً نرخ تعامل بالایی با مشتریان دارند. نکته منفی این است که محتوای ویدیویی لازم برای ایجاد تبلیغات یوتیوب نیاز به مقدار زمان زیادی برای تولید دارد. آنها همچنین در مقایسه با سایر انواع تبلیغات دیجیتال بسیار گران هستند .
  • Pinterest: Pinterest یک گزینه تبلیغاتی عالی برای ارتباط با مخاطبان عمدتاً خانم ارائه می دهد. با این حال، این پلت فرم بیشتر برای مشاغل تجارت الکترونیکی مناسب است که به دنبال فروش اقلام آنلاین هستند.
  • اسنپ ​​چت: کاربران اسنپ چت معمولاً بین 18 تا 24 سال سن دارند و آن را کانالی ایده آل برای دستیابی به مخاطبان جوان تر می کند.

تبلیغات جستجوی پولی:

هنگامی که نیاز دارید بهترین کافه محلی یا معتبرترین آرایشگر را در منطقه خود پیدا کنید، چه کار می کنید؟ احتمالاً در مرورگر خود چیزی مانند “بهترین کافه نزدیک من” را جستجو می کنید.

تبلیغات جستجوی پولی در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) مانند گوگل، بینگ و یاهو ظاهر می شوند. مشتریان به طور فعال به دنبال چیزی بسیار خاص هستند، که فرصتی عالی برای شما ایجاد می کند تا فوراً توجه آنها را جلب کرده و آنها را به وب سایت خود هدایت کنید.

مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات جستجوی پولی به شما این امکان را می دهد که مشتریان را بر اساس سن، مکان و علایق هدف قرار دهید. تفاوت با تبلیغات جستجو در این است که از کلمات کلیدی خاصی برای هدف قرار دادن آنچه که مشتریان در حال تحقیق هستند استفاده می شود.

بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغات جستجوی پولی به شما امکان می‌دهند کلمات و عبارات کلیدی خاصی و همچنین مطابقت‌های گسترده را هدف قرار دهید. برخی از پلتفرم‌ها مانند Yelp Ads به شما اجازه می‌دهند کلمات کلیدی خاصی را مسدود کنید. این نوع از هدف گذاری کلمات کلیدی به شما کنترل بیشتری بر روی اینکه چه کسی احتمالاً تبلیغ شما را می بیند، می دهد و به شما امکان می دهد به مشتریان مرتبط بیشتری دسترسی پیدا کنید.

تبلیغات جستجوی پولی از مدل قیمت گذاری هزینه هر کلیک ( CPC ) پیروی می کند. این بدان معناست که شما فقط برای تبلیغاتی که مشتریان واقعاً روی آنها کلیک می کنند، پرداخت می کنید.

مزایا: شما توجه مخاطبان هدف خود را در زمانی که بیشترین اهمیت را دارد به خود جلب خواهید کرد؛ درست در زمانی که آنها فعالانه در حال جستجوی عبارات خاص هستند.

معایب: تبلیغات جستجو مبتنی بر متن هستند و از نظر بصری جذاب نیستند. پول درآوردن هم لازم است. شما باید روی استراتژی بازاریابی خود سرمایه گذاری کنید و مطمئن باشید که بازده سرمایه گذاری بالایی را به همراه خواهید داشت.

تبلیغات بومی:

تبلیغات بومی شامل مشارکت با یک ناشر آنلاین برای ایجاد محتوای حمایت شده است که به صنعت شما مربوط می شود اما به طور خاص مربوط به کسب و کار شما نیست. آنها سپس در وب سایت و سیستم عامل های اجتماعی خود به اشتراک می گذارند. هدف این است که محتوای مفید و جذابی ایجاد کنید که شبیه یک تبلیغ نباشد.

برای مثال، فرض کنید کافه‌ای دارید که از محصولات محلی منطقه شما استفاده می‌کند. می‌توانید با یک ناشر آنلاین برای ایجاد محتوای «تبلیغی» (تبلیغ + سرمقاله) شریک شوید که کشاورزان شهری محلی و تأثیر آنها بر جامعه را برجسته کند.

سپس این مقاله با افشای اینکه محتوا توسط شرکت شما حمایت یا تبلیغ می شود منتشر می شود. در حالی که این تبلیغ هنوز یک تبلیغ پولی است، اگر محتوا جذاب، روشنگر و آموزشی باشد، مشتریان از اعتبار شرکت شما قدردانی خواهند کرد.

مزایا: شما اعتماد مشتری ایجاد می کنید و به جای ارسال هرزنامه به مشتریان با تبلیغات، واقعی و معتبر به نظر می رسید. شما همچنین می توانید از این روش برای معرفی یک محصول جدید یا کمک به اصلاح یک تصور عمومی خاص استفاده کنید.

معایب: کارهای زیادی برای تولید تبلیغات بومی انجام می شود. همچنین ممکن است در مقایسه با سایر انواع تبلیغات دیجیتال، بازگشت سرمایه کمی داشته باشد .

نمایش تبلیغات:

هنگامی که بیشتر مردم به تبلیغات آنلاین فکر می کنند ، معمولاً تبلیغات نمایشی به ذهن خطور می کند. اینها تبلیغات بنری یا پنجره های بازشو هستند که در وب سایت ها و برنامه ها در سراسر وب ظاهر می شوند.

کسب و کارها می توانند با پلتفرم هایی مانند Google Display Network و Facebook’s Audience Network برای ایجاد تبلیغات نمایشی و هدف قرار دادن مشتریان مرتبط کار کنند. قابلیت های هدف گیری این ابزارها کاملاً چشمگیر است. با این حال، تبلیغات نمایشی تأثیر کمی بر کسب و کار شما دارند.

تبلیغات نمایشی می تواند به افزایش آگاهی از برند کمک کند. آنها دارای میانگین نرخ کلیک بسیار پایین 0.35٪ هستند و می توانند برای مشتریان مزاحم و آزاردهنده باشند. اکثر مردم تبلیغات نمایشی را نادیده می گیرند یا حتی مسدودکننده های تبلیغات را دانلود می کنند تا کاملاً از آنها جلوگیری کنند.

مزایا: شما می توانید آگاهی از برند را در یک محیط بسیار هدفمند در وب سایت هایی که مشتریان شما از آنها استفاده می کنند ایجاد کنید.

معایب: نرخ تعامل پایین است و مردم تمایل دارند بیشتر تبلیغات نمایشی را که می بینند نادیده بگیرند.

دسته بندی قالب سایت تبلیغات
دسته بندی قالب سایت تبلیغات

4.دسته بندی بر اساس عملکرد

تبلیغات ممکن است بسته به کاری که انجام می دهد یا ارائه می دهد دسته بندی شود. اهداف کمپین تبلیغاتی باید بر اساس این دسته بندی باشد. در زیر چندین دسته بندی قالب سایت تبلیغات مبتنی بر تابع آورده شده است:

تبلیغات آموزنده:

هدف این نوع تبلیغات آموزش بازار هدف در مورد یک کالا یا خدمت جدید است. کسب و کارهایی که خط تولید جدیدی راه اندازی می کنند یا خدمات جدیدی را به بازار ارائه می کنند باید از تبلیغات آموزنده استفاده کنند. هدف تبلیغات آموزنده افزایش آگاهی از محصول یا خدمات و آموزش مخاطبان هدف است.

تبلیغات متقاعد کننده:

این نوع تبلیغات بازار هدف را به انجام کاری متقاعد می کند، مانند خرید چیزی یا پیوستن به یک سرویس. مشاغلی که قصد افزایش فروش را دارند باید از تبلیغات متقاعد کننده استفاده کنند. هدف تبلیغات موثر متقاعد کردن مخاطب هدف برای انجام کاری است.

تبلیغات مقایسه ای:

در این نوع تبلیغات، یک محصول یا خدمات با محصولی که توسط رقیب ارائه می شود، در تضاد قرار می گیرد. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند کالاها یا خدمات خود را از محصولات رقبا متمایز کنند و بر ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فرد آن‌ها تأکید کنند، باید از تبلیغات مقایسه‌ای استفاده کنند. تبلیغات مقایسه ای به دنبال این است که بازار هدف را متقاعد کند که کالا یا خدمات برتر از رقبا است.

تبلیغات یادآوری:

هدف این نوع تبلیغات یادآوری کالا یا خدمات به بازار هدف است. کسب‌وکارهایی که می‌خواهند برند خود را حفظ کنند و محصول یا خدمات خود را در ذهن مخاطبان هدف حفظ کنند، می‌توانند به تبلیغات یادآوری روی بیاورند. تبلیغات یادآوری به دنبال حفظ محصول یا خدمات یک برند در ذهن است و در عین حال بازار هدف آن را به اقدام وادار می کند.

5.دسته بندی بر اساس مراحل تبلیغات

همچنین می توان تبلیغات را بر اساس مراحل کمپین تبلیغاتی دسته بندی کرد. این طبقه بندی در تعیین اهداف کمپین تبلیغاتی و حصول اطمینان از اینکه پیام به طور موثر به مخاطبان هدف می رسد بسیار مهم است. مراحل مختلف تبلیغات عبارتند از:

مرحله آگاهی:

هدف این مرحله اطلاع رسانی و افزایش آگاهی بازار هدف در مورد کالا یا خدمات است. مرحله آگاهی به دنبال برانگیختن کنجکاوی و ایجاد یک تصور مطلوب از کالا یا خدمات است.

مرحله بررسی:

این مرحله بازار هدف را متقاعد می کند که در مورد کالا یا خدمات فکر کند. ایجاد علاقه و ایجاد انگیزه در مخاطب هدف برای عمل از اهداف مرحله تفکر است.

مرحله تبدیل:

هدف این مرحله متقاعد کردن مخاطب برای انجام یک عمل خاص، مانند خرید یا ثبت نام برای یک سرویس است. اهداف مرحله تبدیل، افزایش درآمد و گسترش سهم بازار است.

مرحله وفاداری:

ایجاد و حفظ وفاداری مصرف کننده هدف اساسی این مرحله است. هدف از مرحله وفاداری حفظ مصرف کنندگان و افزایش سطح رضایت است.

نتیجه

طبقه بندی تبلیغات بر اساس حوزه، مخاطب، رسانه، عملکرد و مراحل تبلیغات در تعیین اهداف یک کمپین تبلیغاتی و حصول اطمینان از موثر بودن تبلیغات بر روی مخاطبان هدف، بسیار مهم است. کسب و کارها ممکن است درباره تلاش های تبلیغاتی خود قضاوت آگاهانه داشته باشند و با آگاهی از جنبه های مختلف تبلیغات به اهداف بازاریابی خود دست یابند.

مدل قیمت گذاری تبلیغات جستجوی پولی چگونه است؟

تبلیغات جستجوی پولی از مدل قیمت گذاری هزینه هر کلیک ( CPC ) پیروی می کند. این بدان معناست که شما فقط برای تبلیغاتی که مشتریان واقعاً روی آنها کلیک می کنند، پرداخت می کنید.

هدف تبلیغات آموزنده چیست؟

هدف این نوع تبلیغات آموزش بازار هدف در مورد یک کالا یا خدمت جدید است. کسب و کارهایی که خط تولید جدیدی راه اندازی می کنند یا خدمات جدیدی را به بازار ارائه می کنند باید از تبلیغات آموزنده استفاده کنند. هدف تبلیغات آموزنده افزایش آگاهی از محصول یا خدمات و آموزش مخاطبان هدف است.

منظور از دسته بندی جمعیت شناختی چیست؟

یک جمعیت شناسی خاص، مانند جمعیتی بر اساس سن، جنسیت، درآمد، تحصیلات یا شغل، تمرکز این دسته بندی است. دسته بندی جمعیت شناختی مناسب شرکت هایی است که هدفشان دستیابی به یک جمعیت خاص، مانند نوجوانان یا سالمندان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *