ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل

ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل

احتمالاً اکثر شما گوگل را به عنوان یک موتور جستجوی قدرتمند و محبوب می شناسید، اما آیا می دانستید که ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل زیادی را برای صاحبان مشاغل آنلاین ساخته است؟ د ادامه به بررسی این ابزارها می پردازیم.

بررسی ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل

ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل بسیاری برای کمک کردن به شما وجود دارد. با کمک این ابزارها شما می توانید موارد زیر را به راحتی انجام دهید:

  • رتبه سئوی خود را افزایش دهید
  • نرخ تبدیل خود را افزایش دهید
  • تجربه کاربری خود را به خوبی تنظیم کنید
  • شهرت برند خود را پیگیری و مدیریت کنید
  • یک تقویم محتوای قابل مدیریت بسازید و اجرا کنید
  • فرآیند تولید محتوای خود را ساده کنید

گوگل ابزارهای عالی برای کمک دارد و همه آنها رایگان هستند.

بنابراین برای پست امروز، ما به سرعت چند مورد از ابزارهای بازاریابی گوگل و چند راه آسان برای ارتقای سطح عملکرد شما با استفاده از آنها را مرور خواهیم کرد.

1.ابزار Google Analytics

این یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزار برای نظارت بر ترافیک وب سایت شما است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس، می‌توانید ردیابی کنید که کدام یک از پست‌های وبلاگ شما محبوب‌تر بوده است، چه تعداد از بازدیدکنندگان شما مرتباً بازمی‌گردند، چه مدت زمانی را مردم در وب‌سایت شما سپری می‌کنند و موارد دیگر.

Google Analytics یک سرویس تجزیه و تحلیل وب است که آمار و ابزارهای تحلیلی اولیه را برای بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) و اهداف بازاریابی ارائه می دهد. این سرویس بخشی از پلتفرم بازاریابی گوگل است و برای هر کسی که حساب گوگل داشته باشد به صورت رایگان در دسترس است.

Google Analytics برای ردیابی عملکرد وب سایت و جمع آوری بینش بازدیدکنندگان استفاده می شود. این می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا منابع اصلی ترافیک کاربران را تعیین کنند، موفقیت فعالیت‌ها و کمپین‌های بازاریابی خود را بسنجند، اهداف تکمیل شده (مانند خرید، افزودن محصولات به سبد خرید) را ردیابی کنند، الگوها و روندهای تعامل کاربر را کشف کنند و سایر اطلاعات بازدیدکنندگان مانند اطلاعات جمعیتی را به دست آورند. وب‌سایت‌های خرده‌فروشی کوچک و متوسط ​​اغلب از Google Analytics برای به دست آوردن و تجزیه و تحلیل رفتارهای تحلیلی مختلف مشتری استفاده می‌کنند که می‌تواند برای بهبود کمپین‌های بازاریابی، افزایش ترافیک وب‌سایت و حفظ بهتر بازدیدکنندگان استفاده شود.

ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل
ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل

2.ابزار Google Keyword Planner

برای جذب افراد مناسب با کسب و کار عضویت خود، باید بفهمید که کدام کلمات کلیدی برای کسب و کار، برند و وب سایت شما مرتبط هستند. Keyword Planner از عالی ترین ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل برای کشف کلمات کلیدی در کپی وب، محتوای وبلاگ و ابرداده شما است.

اگرچه در Google Ads تعبیه شده است، اما برای استفاده از این ابزار عالی نیازی به خرید تبلیغات ندارید.

Keyword Planner به شما کمک می کند تا در مورد کلمات کلیدی کمپین های جستجوی خود تحقیق کنید. شما می توانید از این ابزار رایگان برای کشف کلمات کلیدی جدید مرتبط با کسب و کار خود و مشاهده تخمین جستجوهایی که دریافت می کنند و هزینه هدف گذاری آنها استفاده کنید.

Keyword Planner همچنین راه دیگری را برای ایجاد کمپین های جستجو ارائه می دهد که حول محور تحقیقات عمیق کلمات کلیدی است.

مزایای آن:

  • کلمات کلیدی جدید را کشف کنید: پیشنهادهایی برای کلمات کلیدی مرتبط با محصولات، خدمات یا وب سایت خود دریافت کنید.
  • مشاهده جستجوهای ماهانه: برآورد تعداد جستجوهایی که یک کلمه کلیدی در هر ماه دریافت می کند را مشاهده کنید.
  • تعیین هزینه: میانگین هزینه نمایش آگهی خود را در جستجوهای کلمه کلیدی ببینید.
  • سازماندهی کلمات کلیدی: ببینید چگونه کلمات کلیدی شما در دسته بندی های مختلف مرتبط با برند شما قرار می گیرند.
  • ایجاد کمپین های جدید: از طرح کلمات کلیدی خود برای ایجاد کمپین های جدید با تمرکز بر تحقیقات عمیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که اگرچه برنامه‌ریز کلمات کلیدی می‌تواند بینش‌هایی در مورد هدف‌یابی کلمات کلیدی ارائه دهد، اما عملکرد کمپین به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، پیشنهاد، بودجه، محصول و رفتار مشتری در صنعت شما می تواند بر موفقیت کمپین های شما تأثیر بگذارد.

3.ابزار Google Trends

علاوه بر برنامه ریز کلمات کلیدی، Google Trends یک ابزار عالی برای مقایسه و تصمیم گیری بین کلمات کلیدی یا عبارات مشابه است.

برخلاف برنامه‌ریز، Google Trends از داده‌های بی‌درنگ استفاده می‌کند تا به شما نشان دهد چگونه محبوبیت کلمات کلیدی مختلف در طول زمان، در مناطق مختلف و در مقابل یکدیگر تغییر می‌کنند. این ابزار حتی می تواند به شما در پیش بینی و آماده شدن برای تغییرات در تقاضا کمک کند.

Google Trends یک ویژگی مفید روندهای جستجو است که نشان می دهد تعداد دفعات یک عبارت جستجوی معین در موتور جستجوی گوگل نسبت به حجم کل جستجوی سایت در یک بازه زمانی معین چقدر وارد می شود. Google Trends را می توان برای تحقیقات مقایسه ای کلمات کلیدی و کشف جهش های ناشی از رویداد در حجم جستجوی کلمات کلیدی استفاده کرد.

Google Trends داده های مرتبط با کلمه کلیدی از جمله فهرست حجم جستجو و اطلاعات جغرافیایی در مورد کاربران موتورهای جستجو را ارائه می دهد.

4.مهم ترین گزینه ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل: ابزار Google Webmaster Tools

Google Webmaster Tools (AKA Google Search Console) برای ساده‌سازی تلاش‌های بازاریابی شما و اطمینان از اینکه موتورهای جستجو می‌توانند وب‌سایت شما را بر اساس عبارات جستجوی محبوب و مرتبط به راحتی پیدا کنند، ابزاری عالی است.

spiders موتورهای جستجو در عرض چند ثانیه کل وب را اسکن می کنند تا هر روز نتایجی را برای میلیاردها نفر ارائه دهند. اگر وب سایت شما به گونه ای تنظیم شده است که کشف آن را دشوار می کند، ابزارهای وب مستر به شما در مورد مناطق مشکل هشدار می دهند تا بتوانید تغییراتی ایجاد کنید و رتبه سئوی خود را بهبود بخشید.

ویژگی ها و کاربردهای وب مستر گوگل

کارهای زیادی وجود دارد که GWT می تواند انجام دهد. اینکه هر کدام چقدر مفید هستند به نیازهای تجاری خاص شما بستگی دارد. در زیر، ما قصد داریم در مورد برخی از مفیدترین ویژگی‌ها و کاربردهای این پلتفرم صحبت کنیم.

1. بر عملکرد وب سایت خود نظارت کنید.

GWT معیارهای حیاتی را برای نظارت بر عملکرد وب سایت شما فراهم می کند، از جمله:

  • کلیک ها: تعداد دفعاتی که افراد از طریق نتایج جستجوی گوگل روی وب سایت شما کلیک کرده اند. این نه تنها به شما بینشی در مورد اثربخشی عناوین صفحه و توضیحات متا می‌دهد، بلکه نشانگر بزرگی از ثبات ترافیک شما نیز است.
  • Impressions: معیار ” impressions ” به تعداد دفعاتی که وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده است، اشاره دارد که برای شناسایی کلمات کلیدی رتبه بندی شما مفید است. مرتب‌سازی بر اساس صفحه می‌تواند به شما بگوید که کدام صفحات برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شوند و لایه‌ای از بینش بیشتری به استراتژی بهینه‌سازی شما اضافه می‌کند.
  • موقعیت متوسط: موقعیت متوسط ​​شما نشان می دهد که در SERP های گوگل برای کلمات کلیدی یا صفحات خاص رتبه بندی می کنید.

برای تمام معیارهای فوق، GWT داده 16 ماهه را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد دو محدوده تاریخ را با هم مقایسه کنید. همچنین می توانید بر اساس پرس و جو، تاریخ، کشور و دستگاه فیلتر کنید و یک نمای جامع از عملکرد وب سایت خود را در اختیار شما قرار دهد.

ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل
ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل
 2. مراقب خطاهای نمایه سازی باشید.

GWT به شما این امکان را می دهد که ببینید از زمان آخرین خزیدن سایت چه تعداد از صفحات وب سایت شما توسط گوگل ایندکس شده است.

مهمتر از آن، هر گونه خطا یا اخطار نمایه سازی را برجسته می کند و اطلاعاتی را برای تجزیه و تحلیل به شما می دهد. به عنوان مثال، ممکن است کد شکسته، URL های مسدود شده یا مشکلی با موضوع سایت خود داشته باشید.

3. یک نقشه سایت ارسال کنید.

این گزینه از ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل می تواند با ارسال نقشه سایت به GWT، خزیدن سایت شما را بهبود بخشد و خطر خطاهای نمایه سازی را کاهش دهد.

این یک ابزار عالی برای وب‌سایت‌های بزرگ است، زیرا گوگل به راحتی می‌تواند تغییرات یا اضافه‌ها را از دست بدهد، اما وب‌سایت‌های جدید نیز می‌توانند از مزایای ایندکس شدن سریع‌تر بهره ببرند.

4. بازرسی URL را انجام دهید.

ابزار بازرسی URL به شما امکان تجزیه و تحلیل URL های خاص را می دهد. می توانید مقایسه ای کنار هم از URL زنده خود و URL که گوگل در فهرست خود دارد را مشاهده کنید.

این به شما این امکان را می دهد که خطاها یا ناهماهنگی ها را بررسی کنید و همچنین می توانید تاریخ آخرین خزیدن صفحه را مشاهده کنید.

5. پیوندهای خود را پیگیری کنید.

با توجه به اینکه بک لینک ها هنوز برای هر استراتژی SEO بسیار مهم هستند، بخش پیوندهای GWT یکی از با ارزش ترین ابزارهای آن است.

نه تنها می توانید تعداد کل بک لینک های وب سایت خود را مشاهده کنید، بلکه می توانید ببینید که کدام دامنه ها به شما لینک می دهند.

بخش پیوندهای داخلی راه خوبی برای تجزیه و تحلیل ساختار وب سایت شما است.

6. اقدامات امنیتی و دستی.

اگر هر یک از صفحات شما با دستورالعمل های وب مستر گوگل مطابقت نداشته باشد، GWT برای شما اعلان های ایمیل ارسال می کند.

به عنوان مثال، اگر گوگل هرزنامه، پنهان کاری یا لینک های خریداری شده را شناسایی کند، سایت شما را جریمه کرده و دستورالعمل های بیشتری را از طریق این برگه ارائه می دهد.

5.مفیدترین ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل: ابزار Google Alerts

Google Alerts ابزاری بسیار مفید برای زیر نظر گرفتن ویژگی‌های رسانه‌ای، شهرت آنلاین کسب‌وکارتان و آنچه رقابت شماست، است. اگر چند Google Alerts را برای نام کسب و کار خود و کلمات کلیدی مرتبط تنظیم کنید، هر زمان که آن شرایط به صورت آنلاین ذکر شود، سیستم به شما هشدار می دهد.

برای مثال، اگر به‌تازگی یک برنامه را راه‌اندازی کرده‌اید و یک بیانیه مطبوعاتی ارسال کرده‌اید، می‌توانید یک Google Alert برای نام برنامه خود تنظیم کنید و هر بار که مقاله یا ویژگی در مورد برنامه شما منتشر می‌شود، Alerts به شما اطلاع می‌دهد.

 Google Alerts در سال 2003 راه اندازی شد. این سرویس به شما امکان نظارت بر وب را می دهد و هنگامی که نتیجه جدیدی مطابق با عبارت جستجوی شما ظاهر می شود، از طریق یک هشدار ایمیل به شما اطلاع می دهد.

Google Alerts به شما امکان می دهد هر کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی را که دوست دارید نظارت کنید. اگر در نتایج موتور جستجوی گوگل ظاهر شود، یک هشدار ایمیلی دریافت خواهید کرد. می‌توانید از این سرویس برای ردیابی منابع خبری، پست‌های وبلاگ، وب، ویدیوها، کتاب‌ها، انجمن‌های گفتگو و ردیاب‌های مالی به هر زبان و منطقه‌ای که انتخاب می‌کنید استفاده کنید.

در این ابزار چند گزینه مختلف برای کمک به سفارشی کردن نتایج شما وجود دارد، از جمله تنظیمات جستجو و اپراتورهای پیشرفته.

ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل
ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل

6. ابزار Google Calendar

اگر به دنبال ابزاری رایگان برای ایجاد یک تقویم محتوا هستید، Google Calendar شما را تحت پوشش قرار داده است.

در این پلتفرم، می‌توانید تقویم‌های جدیدی ایجاد کنید که به طور کامل به برنامه‌ریزی محتوای روزانه، هفتگی، ماهانه یا حتی سالانه و محتوای سرمقاله و اجتماعی اختصاص داده شده است.

برای هر “رویداد” می توانید از همکاران (مشارکت کنندگان، سردبیران، مدیران و غیره) دعوت کنید و یادداشت هایی را برای مرجع مفید و ارتباط داخلی آسان اضافه کنید.

یکی دیگر از چیزهای جالب در مورد Google Calendar این است که تنظیم مجدد محتوا در آن بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که رویدادها را به روزهای جدید بکشید و رها کنید و به طور خودکار تغییرات شما را در تمام نسخه های به اشتراک گذاشته شده تقویم ذخیره می کند. برنامه ریزی محتوا ممکن است نامرتب باشد، اما تقویم گوگل می تواند سازماندهی وبلاگ شما را ده برابر آسان تر کند.

7. ابزار Google Drive

Google Drive مکانی عالی برای ذخیره تمام یادداشت ها و محتوای سرمقاله شماست. از Google Docs برای تهیه نسخه پیش‌نویس، از Google Spreadsheets برای سازماندهی ایده‌های پست وبلاگ و معیارهای ردیابی، Google Forms برای ارسال نظرسنجی و جمع‌آوری پاسخ‌ها استفاده کنید و حتی همه عکس‌های خود را برای پست‌های وبلاگ نیز در آنجا ذخیره کنید.

Google Drive به هر کاربر 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان می‌دهد و تمام فایل‌هایی را که در آن آپلود می‌کنید، می‌توانند به راحتی تنها با چند کلیک با همکاران به اشتراک گذاشته شوند. نه تنها یک فضای ذخیره سازی رایگان عالی است، بلکه می توانید با اتصال به اینترنت از هر جایی به آن دسترسی داشته باشید. مانند داشتن یک هارد اکسترنال رایگان در فضای ابری است.

Google Drive یکی از محبوب ترین سرویس های ذخیره سازی ابری است که امروزه در دسترس است. اگر قبلاً از یک سرویس ذخیره سازی مبتنی بر ابر مانند Google Drive استفاده نکرده اید، چند لحظه به مزایای آنلاین نگه داشتن فایل های خود فکر کنید. از آنجایی که فایل‌ها از هر رایانه‌ای با اتصال اینترنت قابل دسترسی هستند، Drive نیازی به ارسال ایمیل یا ذخیره فایل در درایو USB را برطرف می‌کند و از آنجایی که Drive به شما امکان می دهد فایل ها را به اشتراک بگذارید، کار با دیگران بسیار آسان تر می شود.

8.بهترین ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل: یوتیوب

اگر نمی دانستید، یوتیوب یک محصول گوگل است و به راحتی محبوب ترین پلت فرم برای به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی در وب است. اگر می‌خواهید در تولید محتوای ویدیویی تلاش کنید، یوتیوب راهی برای رفتن است.

هنگامی که یک بانک قوی از محتوا ایجاد کردید، می توانید شروع به حاشیه نویسی ویدیوهای خود کنید و به محتوایی که قبلاً ایجاد کرده اید بک لینک دهید، به همان روشی که در مورد محتوای وبلاگ انجام می دهید.

9. ابزار Google My Business

می دانید زمانی که یک شرکت را در گوگل جستجو می کنید، آن بلوک را در نوار کناری سمت راست در صفحات نتایج جستجو می بینید؟ بلوکی که شامل تمام جزئیات شرکت، از جمله لینک وب سایت و شماره تلفن است؟ خوب، اگر در «گوگل برای کسب‌وکار من» ثبت‌نام نکنید، کسب‌وکار شما یکی از آن بلوک‌ها را دریافت نخواهد کرد.

همانطور که در حال بررسی و تنظیم نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف خود هستید، چند دقیقه بیشتر برای راه‌اندازی یک صفحه گوگل برای کسب‌وکار من با آرم‌ها، تصاویر و زیبایی‌شناسی مشابه سایر نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی خود وقت بگذارید.

گوگل یک موتور جستجو است، بنابراین مطمئناً یکی از اولین مکان هایی که شما را جستجو می کند در پایگاه داده خودش است. بنابراین هنگامی که صفحه خود را راه اندازی می کنید، به برچسب، عکس ها و معرفی خود توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا این مکان ها مکان های مهمی هستند که spiders موتور جستجو اسکن می کنند.

10. ابزار Google Optimize

Google Optimize پاسخ گوگل به نرم افزار تست تقسیم است.

در بیشتر موارد، وظیفه اصلی وب سایت شما تبدیل بازدیدکنندگان به اعضا یا مشتریان است. اگر قبلاً یک قیف فروش در محل نصب کرده‌اید، اما نرخ تبدیل مورد نظرتان را نمی‌بینید، ممکن است بخواهید آزمایش‌های تقسیم‌بندی روی کپی و گرافیک را آزمایش کنید.

Google Optimize  یک ابزار تست تقسیم آنلاین از گوگل است که به وب سایت شما متصل می شود و به شما امکان می دهد روش های مختلفی را برای ارائه محتوای خود آزمایش کنید. این سه نوع تست را تسهیل می کند؛ تست A/B ، تست چند متغیره و تست های تغییر مسیر. Optimize معمولا برای  بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) استفاده می شود.

مردم به چه چیزی پاسخ می دهند؟ چه چیزی آنها را منصرف می کند؟ با Google Optimize، می‌توانید صفحات اصلی و انواع صفحات فرود را آپلود کنید و آمارهای کنار هم را دنبال کنید تا ببینید آیا تغییر سرفصل‌ها، تصاویر، دکمه‌ها، کپی یا طرح‌بندی صفحه، نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهد یا خیر.

قدرتمند ترین ابزار تبلیغات رایگان گوگل چیست؟

Google Analytics یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزار برای نظارت بر ترافیک وب سایت شما است. با استفاده از گوگل آنالیتیکس، می‌توانید ردیابی کنید که کدام یک از پست‌های وبلاگ شما محبوب‌تر بوده است، چه تعداد از بازدیدکنندگان شما مرتباً بازمی‌گردند، چه مدت زمانی را مردم در وب‌سایت شما سپری می‌کنند و موارد دیگر.

از ابزارهای تبلیغات رایگان گوگل برای چه کار هایی می توان استفاده کرد؟

رتبه سئوی خود را افزایش دهید
نرخ تبدیل خود را افزایش دهید
تجربه کاربری خود را به خوبی تنظیم کنید
شهرت برند خود را پیگیری و مدیریت کنید
یک تقویم محتوای قابل مدیریت بسازید و اجرا کنید
فرآیند تولید محتوای خود را ساده کنید

برای یافتن کلمات کلیدی از چه ابزاری بای استفاده کرد؟

برای جذب افراد مناسب با کسب و کار عضویت خود، باید بفهمید که کدام کلمات کلیدی برای کسب و کار، برند و وب سایت شما مرتبط هستند. Keyword Planner ابزاری عالی برای کشف کلمات کلیدی در کپی وب، محتوای وبلاگ و ابرداده شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *